• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5234 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۸ خرداد

سجاد شهباززاده آبي‌پوش شد

دربي نقل‌وانتقالاتي و يك پيرمرد ديگر

اصطلاح پيرمرد در فوتبال به بازيكنان 32، 33 ساله به بالا اطلاق مي‌شود؛ همان بازيكناني كه امروز در ماركت ليگ برتر بيش از هميشه خواهان دارند و سرشان دعواست. 
شهريور سال گذشته امين قاسمي‌نژاد بازيكن 34ساله شهر خودرو تبديل به بمب نقل‌وانتقالاتي فوتبال ايران شد. همان موقع بسياري از كارشناسان خارج از گود كه فارغ از هياهوهاي رسانه‌اي اخبار علاقه پرسپوليس و استقلال به قاسمي‌نژاد را دنبال مي‌كردند متعجب بودند كه چرا يك بازيكن 34 ساله كه در بهترين حالت يك سال ديگر مي‌تواند در اوج باشد چنين فضايي ايجاد كرده. در نهايت اين استقلال بود كه توانست گوي سبقت را از رقيب سنتي بربايد و قاسمي‌نژاد را آبي‌پوش كند. همان موقع فرزاد مجيدي عضو كادرفني استقلال گفت ما برنده دربي نقل‌وانتقالاتي شديم. 
كمتر از يك فصل طول كشيد تا همه بفهمند بمب نقل‌وانتقالاتي ليگ برتر كه با فشار هواداران و رپورتاژهاي رسانه‌ها بزرگ شده بود، نمي‌تواند در حد نارنجك دستي هم به استقلال كمك كند. قاسمي‌نژاد كه با رقم قابل توجهي آبي‌پوش شده بود بعد از يك نيم‌فصل از استقلال جدا شد و به گل‌گهر سيرجان پيوست. جايي كه معلوم شد فوتبال اين بازيكن كه اگر زودتر كشف شده بود، مي‌توانست يكي از ستاره‌هاي خوب ليگ ايران باشد به پايان رسيده. صالح مصطفوي مربي استقلال كه به تازگي از جمع آبي‌ها جدا شده اخيرا در مصاحبه‌اي گفت قاسمي‌نژاد خريد هواداران استقلال بود نه كادرفني. جمله‌اي كه نشان مي‌دهد فشار طرفداران در فضاي واقعي و حقيقي روي مديريت باشگاه چطور روي نقل‌و‌انتقالات تيم اثر مي‌گذارد. 
مطمئنا هيچ كس از اين اتفاقات درس نگرفته كه امسال هم بهترين‌هاي بازار نقل‌وانتقالاتي همان بازيكنان پا به سن گذاشته هستند و اتفاقا باشگاه‌ها براي به دست آوردن اين بازيكنان وارد نبرد مي‌شوند. مشابه اتفاقي كه سر قاسمي‌نژاد رخ داد امسال در مورد سجاد شهباززاده به وقوع پيوسته است. همان‌طوركه قاسمي‌نژاد ابتدا قرار بود راهي پرسپوليس شود و به يك‌باره سر از استقلال درآورد شهباززاده هم كه از سوت اتمام ليگ در رادار سرخ‌ها بود در نهايت با استقلال به توافق رسيد. البته ديگر فرزاد مجيدي در جمع آبي‌ها نيست كه بگويد ما برنده دربي نقل‌وانتقالات شديم و شايد اگر هم بود با توجه به تجربه خريد قاسمي‌نژاد چنين حرفي را نمي‌زد اما بسياري از هواداران استقلال از اينكه توانسته‌اند بازيكني كه اطرافش هياهو زياد است را از چنگ رقيب خارج كنند خوشحال هستند. 
اگر خريد قاسمي‌نژاد خريد هواداران استقلال بود، خريد شهباززاده معلوم نيست خريد چه كسي است. چرا كه تيم در حال حاضر نه مربي دارد و نه هواداران استقلال همانند داستان قاسمي‌نژاد خيلي روي شهباززاده مانور دادند. اينكه مهاجم سپاهان كه بعد از آقاي گلي در دو فصل گذشته در ليگ قبلي آمار خوبي ارايه نداد با نظر چه كسي جذب شده مشخص نيست. در چنين شرايطي احتمال رقم خوردن سرنوشت مشابه براي سجاد بسيار زياد است. آنچه ماجرا را دردناك‌تر مي‌كند هزينه‌هايي است كه براي اين بازيكنان پا به سن گذاشته مي‌شود. اگر مهاجم سپاهان با يك رقم معقول كه برگرفته از شرايط سني‌اش بود قرارداد مي‌بست اوضاع منطقي به نظر مي‌رسيد اما در شرايطي كه همه مي‌دانند اعداد و ارقام در اين نقل‌وانتقال در چه حدي است بايد صرفا سري به نشانه افسوس تكان داد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون