• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5242 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۶ تير

پاي وزارت اطلاعات به استيضاح باز شد

وزير صمت: زير بار فشارها نمي‌روم

نايب‌رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: اگر ادعاي وزير صمت اشتباه بوده و نمايندگان چنين كاري انجام نداده باشند، بايد درباره علت اين ادعا پاسخ دهد؛ آقاي فاطمي‌امين بايد با ارسال نامه به وزارت اطلاعات، اسامي نمايندگان تهديدكننده را اعلام كند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، جمعي از نمايندگان مجلس در نامه‌اي به قاليباف خواستار بررسي صحت و سقم اعمال فشار خارج از قانون ۲ نماينده مجلس به وزير صمت درباره انتصاب برخي افراد در شركتي خاص و ارتباط احتمالي اين موضوع به مساله پيگيري استيضاح فاطمي‌امين شدند. اين خبرگزاري اخيرا در گزارشي كه از منابع موثق و مطمئن به دست آورده؛ به ماجراي اعمال فشارهاي متعدد ۲ نفر از نمايندگان به فاطمي‌امين و به نتيجه نرسيدن آن اشاره كرد و از ارسال پيامكي تهديدآميز به وزير صمت براي انتصاب گزينه خود در شركت صنعتي و معدني چادرملو پرده برداشت. گفتني است وزير صمت صبح ديروز در جلسه كميسيون اصل نود مجلس با تاييد خبر فارس مبني بر اعمال فشارها و درخواست‌هاي برخي نمايندگان تاكيد كرده كه زير بار فشارها براي انتصاب نامعقول نمي‌رود.
بر همين اساس نيز جمعي از نمايندگان مجلس نيز خطاب به رييس مجلس خواستار معرفي ۲ نماينده متخلف شدند. متن نامه به شرح ذيل است: 
جناب آقاي دكتر قاليباف، رياست محترم مجلس شوراي اسلامي
پيرو انتشار خبر اعمال فشار خارج از قانون چند نماينده مجلس به وزير صنعت، معدن و تجارت درباره انتصاب برخي افراد در شركتي خاص و ارتباط احتمالي اين موضوع به مساله پيگيري اعلام وصول و انجام استيضاح ايشان در هيات‌رييسه مجلس، خواهشمند است با قيد فوريت دستور فرماييد هيات نظارت بر رفتار نمايندگان، جهت دفاع از كيان خانه ملت و حفظ انقلابي ماندن مجلس، بررسي صحت و سقم اين ادعا را بررسي و نتيجه را در اسرع وقت و پيش از بررسي احتمالي استيضاح در صحن علني اعلام نمايد. بديهي است نتيجه بررسي‌ها، چه در صورت صحت خبر مذكور و برخورد با خاطيان و چه در صورت عدم صحت، برخورد با مدعيان و اطلاع‌رساني به افكار عمومي منجر به افزايش سرمايه اجتماعي قوه مقننه خواهد شد.
همزمان باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد، نايب‌رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: هيات رييسه مجلس به ادعاي وزير صمت مبني بر دريافت پيامك تهديدآميز از سوي نمايندگان رسيدگي مي‌كند. سيد جواد حسيني‌كيا گفت: پس از بررسي و صحت ادعاي وزير مبني بر دريافت پيامك تهديدآميز از سوي نمايندگان مجلس، اين موضوع به شوراي نگهبان و نيروهاي اطلاعاتي منتقل مي‌شود و دستگاه‌هاي نظارتي به آن ورود خواهند كرد.
او مي‌گويد: اگر ادعاي وزير صمت اشتباه بوده و نمايندگان چنين كاري انجام نداده باشند، بايد درباره علت اين ادعا پاسخ دهد؛ آقاي فاطمي‌امين بايد با ارسال نامه به وزارت اطلاعات، اسامي نمايندگان تهديدكننده را اعلام كند و نمايندگان هم نبايد به وزير پيامك تهديدآميز براي پست مديريتي دهند زيرا بي‌توجهي به تذكر رهبر انقلاب است و نمايندگان هم، معمولا در حوزه اجرايي دخالت نمي‌كنند. نايب‌رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس گفته، موضوع سرمايه‌گذاري در معادن و وضعيت صنعت خودرو، دو دليل اصلي نمايندگان براي استيضاح وزير صمت است.
عرضه خودرو در بورس كالا از ۱۸ خرداد با دستور وزارت صمت متوقف شده؛ موضوعي كه آقاي اميد قاليباف، سخنگوي اين وزارتخانه مي‌گويد، علت آن تلاش وزارت صمت براي متمركز كردن عرضه خودرو از طريق سامانه يكپارچه است.
پيش‌تر آقاي احمد اميرآبادي‌فراهاني، عضو هيات‌رييسه مجلس گفته بود كه اين هيات رييسه از نمايندگان خواسته تا براي استيضاح صبر كنند؛ چراكه شايد رييس‌جمهور بخواهد، خودش كابينه را ترميم كند. بررسي درخواست استيضاح آقاي سيدرضا فاطمي‌امين، وزير صنعت، معدن و تجارت از سوي تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، در راستاي اجراي ماده ۲۲۱ قانون آيين‌نامه داخلي، در دستور كار كميسيون صنايع و معادن مجلس قرار دارد كه اين جلسه، با حضور نمايندگان استيضاح‌كننده و وزير صمت برگزار مي‌شود. از ديروز برخي رسانه‌ها مدعي شده‌اند، دو نفر از نمايندگان مجلس كه از طراحان پشت صحنه استيضاح وزير صمت هستند، پس از فشارهاي متعدد، آخرين بار در قالب پيامكي تهديدآميز، اتمام حجت كرده‌اند كه بايد گزينه آنها در شركت صنعتي و معدني چادرملو به عنوان مدير منصوب شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون