• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5242 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۶ تير

پيشخوان

آيين تكريم و معارفه فرمانده سپاه حفاظت ولي‌امر (عج) سپاه با حضور سرلشكر حسين سلامي  برگزار شد
سپاه‌نيوز| آيين تكريم و معارفه فرمانده سپاه حفاظت ولي‌امر(عج) با حضور سردار سرلشكر پاسدار حسين سلامي فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين طيبي‌فر جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه، سردار سرتيپ بسيجي محمد شيرازي رييس دفتر نظامي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و جمعي از مسوولان و كاركنان اين فرماندهي، ديروز (يكشنبه) برگزار شد. در اين مراسم ضمن معرفي سردار سرتيپ دوم پاسدار حسن مشروحي‌فرد به عنوان «فرمانده سپاه حفاظت ولي‌امر(عج)»؛ از مجاهدت‌هاي صادقانه و تلاش‌هاي ارزنده و شبانه‌روزي ۱۲ ساله سردار سرتيپ پاسدار ابراهيم جباري در فرماندهي موفق اين سپاه، تجليل و تقدير به عمل آمد.


درخواست استيضاح چهار وزير را تحويل گرفتيم
فارس|حاجي‌دليگاني گفت: وزراي صمت، كشور، راه و شهرسازي و جهاد كشاورزي از وزرايي هستند كه درخواست استيضاح‌شان به هيات‌رييسه مجلس آمده است. حسينعلي حاجي‌دليگاني، نماينده مردم شاهين‌شهر، ميمه و برخوار در مجلس شوراي اسلامي در سيزدهمين نشست خبري خود با اصحاب رسانه با اشاره به ديدار حضوري نمايندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب افزود: در اين ديدار رهبر انقلاب مطالب بسيار مهم، كاربردي، راهبردي و اجرايي را در خصوص رويكرد كلي مجلس و محور قرار گرفتن لوايح بيان و در بخشي از صحبت‌هاي خود در خصوص ويژگي‌هاي يك نماينده انقلابي صحبت كردند كه اميدواريم بتوانيم در دو سال باقيمانده از مجلس اين نكات را عملياتي كنيم. حاجي‌دليگاني پيرامون طرح شفافيت تصريح كرد: طرح شفافيت دوم، در پايان اهم از طرح اول بود يعني با تدبير انجام‌شده به اين جمع‌بندي رسيديم كه تمام ۳ قوه را در اين طرح بياوريم و پوششي به آن بدهيم كه كليت آن با نصف به علاوه يك راي، راي بياورد و ماده خاص آن با دو سوم آرا تصويب شود. وي پيرامون استيضاح وزير صمت تصريح كرد: تا به الان ۵ تقاضا براي استيضاح وزرا آمده است كه مورد اول آن وزير صمت است كه البته ۲ دسته امضا آمده بود كه براي بررسي به كميسيون ارجاع داده شد و هنوز از عدد نيفتاده و نياز است كميسيون اين هفته بررسي‌ها را انجام دهد و زماني كه در صحن اعلام وصول شد حتي اگر عدد آن كم شود از دستور خارج نخواهد شد. حاجي‌دليگاني خبر داد: وزراي كشور، راه و شهرسازي و جهاد كشاورزي از ديگر وزرايي هستند كه درخواست استيضاح‌شان به هيات‌رييسه آمده است. عضو هيات‌رييسه مجلس پيرامون طرح رسمي شدن نيروهاي خريد خدمت آموزش و پرورش توضيح داد: طرحي به مجلس مبني بر اينكه تمام افرادي كه از سال ۱۳۹۲ آموزش و پرورش رابطه كاري از جمله خريد خدمت و حق‌التدريسي دارند به استخدام آموزش و پرورش در بيايند، پيشنهاد شده كه تعداد آن ۸۰ هزار نفر برآورد مي‌شوند. وي تصريح كرد: سياست‌هاي كلان در خصوص آموزش و پرورش اين است كه افراد از دانشگاه فرهنگيان جذب شوند اما با هدف كاهش هزينه‌ها خريد خدمت و مدارس غيرانتفاعي مطرح شد اما كميسيون آموزش مجلس با اين طرح موافق نيست ولي در معرض صحن علني مجلس قرار دارد.


معاون پارلماني رييس‌جمهور
انتظارات نمايندگان مجلس از دولت در حد امكانات كشور نيست

معاون پارلماني رييس‌جمهور تاكيد كرد: افرادي از چهره‌هاي علمي در كشور وجود دارند كه دولت نخواهد از نمايندگان براي حضور در وزارت كار استفاده كند. محمد حسيني در گفت‌وگو با ايلنا، درباره اينكه اين روزها مطرح مي‌شود بين دولت و مجلس اختلافاتي وجود دارد و بيان كردن استيضاح برخي از وزرا از سوي نمايندگان هم به دليل وجود همين اختلافات است و عنوان مي‌شود نمايندگان نمي‌خواهند هزينه‌اي درخصوص اقدامات دولت بدهند، گفت: اگر نمايندگان سوال مي‌كنند يا استيضاح امضا مي‌كنند اين‌طور نيست كه همگي به نوعي تقابل با دولت داشته باشند. غالبا مي‌گويند ما در حمايت از دولت سوال مي‌كنيم تا اگر اشكال و ايراداي وجود داشته باشد، برطرف شود. معاون پارلماني رييس‌جمهور بيان كرد: غالب نمايندگان مجلس از شخص رييس‌جمهور و از دولت كه يك شخصيت پركار، پويا و پرتلاش است و اقدامات اساسي را شروع كرده است، راضي هستند و حمايت مي‌كنند اما گاهي اوقات انتظاراتي دارند كه در حد امكانات كشور نيست؛ يعني اينكه بسياري از پروژه‌هايي كه در ۸ سال دولت‌هاي قبل متوقف شده همه اينها را مي‌خواهند راه‌اندازي كنند؛ در صورتي كه دولت به هر حال محدوديت‌هايي دارد. تا حدودي در سفرهاي استاني، شهرستاني و منطقه‌اي كارهاي خاصي مي‌توان انجام داد. امروز بسياري از پروژه‌هايي كه در حال حاضر ناتمام مانده‌اند نياز به زمان دارند اما برخي‌ها اصرار دارند در حوزه انتخابيه‌شان كاري انجام شود كه از اين جهت گاهي به نوعي اختلاف تلقي مي‌شود. وي با بيان اينكه دولت بيشترين تعامل را با نمايندگان داشته است، عنوان كرد: به رييس‌جمهور - بعد از اينكه مجامع استاني با نمايندگان داشتند- گفتم، گاهي اوقات نمايندگان به صورت تك‌تك پيشنهادات و حرف‌هايي دارند كه مي‌خواهند بازگو كنند ايشان گفتند هماهنگ كنيد به صورت فردي اگر نماينده‌اي مطلبي داشت، بيايد و مطرح كند.  معاون پارلماني رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: به شخصه هنگامي كه در مجلس هستم اگر نمايندگان كاري داشته باشند، نامه‌ و پيغامي بخواهند به دست رييس‌جمهور برسانند، بلافاصله به ايشان منتقل مي‌كنم. به‌طور مثال يكشنبه جلسه‌اي داشتيم موارد را به آقاي رييس‌جمهور منتقل كردم يا در نشست هيات دولت موارد متعدد را كه در جلسه با نمايندگان مطرح مي‌شود، به رييس‌جمهور و وزراي مربوطه منتقل مي‌كنم. قطعا اگر نمايندگان حرف و پيشنهادي داشته باشند، ما استقبال مي‌كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون