• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5242 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۶ تير

رييس قوه قضاييه در نشست قوه قضاييه و مجلس شوراي اسلامي:

طولاني شدن روند رسيدگي به پرونده‌ها از مشكلات جدي است

رييس قوه قضاييه گفت: كوتاه كردن فرآيند رسيدگي به پرونده‌هاي قضايي يك ضرورت اجتناب‌ناپذير است، چراكه تاخير در رسيدگي به پرونده‌هاي قضايي از جهات مختلف از جمله جهات رواني و مادي براي مردم هزينه‌زاست.
به گزارش ايسنا، دومين نشست مشترك قوه قضاييه و مجلس شوراي اسلامي، روز يكشنبه (۵ تير) در پنجمين روز از هفته قوه قضاييه به ميزباني دستگاه برگزار شد. در اين نشست علاوه بر روساي قواي قضاييه و مقننه، اعضاي شوراي عالي قوه قضاييه و نمايندگان مجلس حضور داشتند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسني‌اژه‌اي در جريان اين نشست ضمن گراميداشت هفته قوه قضاييه و سالگرد شهادت آيت‌الله بهشتي، با اشاره به تعاملات مطلوب ميان قواي سه‌گانه و همچنين جلسات متعددي كه طي يك‌سال اخير ميان مسوولان ارشد دستگاه قضايي با تمامي كميسيون‌ها و فراكسيون‌هاي مجلس شوراي اسلامي برگزار شده است، گفت: هيچ‌گاه به ياد ندارم كه ميان سه قوه مجريه، مقننه و قضاييه، به اندازه دوره كنوني، ارتباط و تعامل نزديك و نشست و برخاست‌هاي جمعي، گروهي يا فردي وجود داشته باشد.
رييس قوه قضاييه با اشاره به گرفتاري‌ها و اصطكاكات فراواني كه طي دوره‌هاي گذشته از ناحيه عدم تعامل و درگيري ميان قواي اجرايي، تقنيني و قضايي در كشور ايجاد مي‌شد، همكاري و تعامل نزديك و روابط مستحكم اين سه قوه در شرايط فعلي را يكي از نعمات بزرگ و عنايات پروردگار متعال دانست و اظهار كرد: از جمله نتايج مهم همكاري و هم‌افزايي ميان سه قوه مجريه، مقننه و قضاييه در دوره كنوني، نزديك بودن دل‌هاي كارگزاران نظام، آگاهي آنها نسبت به عملكردها، كمبودها و كاستي‌هاي همديگر و همچنين ادراك واحد يا نزديك به ‌هم آنها در خصوص بسياري از مسائل، موضوعات و مشكلات كشور است كه حقيقتا بايد شكرگزار اين نعمت باشيم.
رييس قوه قضاييه با اشاره به مسائل و مشكلاتي كه امروز گريبانگير مردم كشورمان است، اظهار كرد: امروز مردم عزيز ايران اسلامي، در خصوص موضوعاتي نظير وضعيت معيشتي و اقتصادي، ناهنجاري‌هاي اجتماعي، شكسته ‌شدن برخي حرمت‌ها و زيرپا گذاشته شدن برخي ارزش‌ها گلايه‌مند هستند و رنج مي‌برند و ما به عنوان مسوولان و مقامات نظام وظيفه داريم كه تمام تلاش خود را در راستاي رفع اين گلايه‌ها انجام دهيم.
رييس قوه قضاييه در ادامه اين نشست، طولاني شدن روند رسيدگي به پرونده‌هاي قضايي را يكي از مشكلات جدي مردم و مراجعه‌كنندگان به دستگاه قضايي دانست و بيان داشت: كوتاه كردن فرآيند رسيدگي به پرونده‌هاي قضايي يك ضرورت اجتناب‌ناپذير است، چراكه تاخير در رسيدگي به پرونده‌هاي قضايي از جهات مختلف از جمله جهات رواني و مادي براي مردم هزينه‌زاست. محسني‌اژه‌اي با تاكيد بر اينكه «كوتاه كردن فرآيندهاي دادرسي» از برنامه‌هاي اصلي دستگاه قضايي است، بيان داشت: در مقوله كاهش اطاله دادرسي و جلوگيري از طولاني شدن رسيدگي به پرونده‌هاي قضايي، لايحه‌اي را با در نظر گرفتن جميع جوانب به مجلس شوراي اسلامي ارايه خواهيم كرد. رييس قوه قضاييه در ادامه با بيان اينكه نمي‌توان رسيدگي به همه مسائل قضايي كه برخي اطراف و جوانب متعدد و بعضا متناقضي دارند را منحصر و خلاصه در قانون آيين دادرسي كيفري كرد، از ضرورت اتخاذ تدابير و تمهيد ترتيباتي در راستاي رسيدگي به برخي پرونده‌هاي قضايي كه بعضا ساليان سال است به نتيجه ختم نشده‌اند، سخن گفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون