• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3280 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير

گزارش «اعتماد» از پشت پرده اعلام عدم همكاري مجيدي با سرمربي استقلال

فرهاد در نقش اپوزيسيون !

    حسين قهار/  سرمربي جديد استقلال از روزي كه دوباره هدايت اين تيم را بر عهده گرفت، بارها در مصاحبه‌هاي مختلف اعلام كرده از فرهاد مجيدي در كادر فني اين تيم استفاده خواهد كرد. مجيدي اواسط ليگ دو فصل قبل در اقدامي غيرمنتظره با اعلام اين خبر كه مي‌خواهد در كلاس‌هاي پيشرفته مربيگري شركت كند، از دنياي فوتبال خداحافظي كرد. تصميم او در آن مقطع به قدري غيرمنتظره بود كه تا همين امروز، كلي حرف و حديث‌ و حاشيه و شايعه درباره‌اش مطرح مي‌شود. در واقع هنوز به صورت رسمي و شفاف مشخص نشده كه چه اتفاقاتي دست به دست هم داد تا شماره هفت براي دومين فصل متوالي در اواسط ليگ، از اين باشگاه جدا شود. با اين وجود از روزي كه فرهاد با وعده شركت در كلاس‌هاي مربيگري‌از دنياي فوتبال خداحافظي كرد تا به امروز، بارها و بارها شايعه سرمربيگري او در استقلال منتشر شده ولي اين اتفاق هنوز رخ نداده است.
به هر صورت مجيدي با وجود اينكه مدت‌هاست خبر از شركت‌ در كلاس‌هاي پيشرفته مربيگري مي‌دهد، در مصاحبه‌هاي معدودي كه در رسانه‌ها در ماه‌هاي اخير انجام داده است، رسما تاكيد كرده كه در شرايط كنوني تمام فكر و تمركزش را روي شركت در كلاس‌هاي مربيگري گذاشته است. اين در حالي است كه معلوم نيست اين دوره آموزش حرفه‌اي مربيگري‌اش چه زماني پايان خواهد يافت و مجيدي در نهايت مدركش را از كدام كشور پيشرفته در فوتبال اخذ خواهد كرد.
با وجود داستان شركت در كلاس‌هاي مربيگري، همانطور كه اشاره شد، طي چند هفته گذشته بارها و بارها شايعه بازگشت فرهاد به استقلال اين‌بار در قامت يك مربي رسانه‌اي شده است. بعد از اخراج امير قلعه‌‌نويي از استقلال به دنبال نتايج بسيار ضعيف و نااميد‌كننده‌‌اي كه در دو سال متوالي با اين تيم گرفت استقلال را دو سال از ليگ قهرمانان آسيا هم دور كرد، نام فرهاد به عنوان جانشين امير در رسانه‌ها و محافل ورزشي مطرح شد. اما وقتي باشگاه استقلال نام پنج گزينه داخلي خود را اعلام كرد، مشخص شد كه اين شايعات بي‌پايه و اساس بوده است، چرا كه مجيدي گزينه افشارزاده براي هدايت استقلال نبود.
حضور اشتيماتس كروات در تهران و مذاكرات او با افشارزاده هم البته بهانه‌اي شد براي داغ شدن بازار شايعات درباره رابطه فرهاد مجيدي و استقلال! چرا كه در آن مقطع رسما خبرگزاري‌هاي رسمي و رسانه‌هاي ورزشي اعلام كردند در صورت انتخاب اشتيماتس به عنوان مربي، مجيدي به عنوان دستيار اول و ايراني او در كادر فني مشغول به فعاليت خواهد شد. البته سياست كاپيتان سابق آبي‌ها به تمام اين شايعات و حرف و حديث‌ها در تمام طول اين مدت سكوت بود.
البته منتفي شدن حضور اشتيماتس در استقلال آن هم درشرايطي كه با افشارزاده به توافق نهايي رسيده بود هم دليلي نشد تا انتشار خبرها و شايعات درباره بازگشت فرهاد به استقلال پايان يابد.
باشگاه استقلال مظلومي را به عنوان سرمربي رسمي خود انتخاب و به هواداران معرفي كرد. پرويز‌خان هم در نخستين مصاحبه رسمي خود براي اينكه نويد ساختن يك استقلال دوست‌داشتني و قدرتمند را به هواداران و رسانه‌ها بدهد، اعلام كرد كه نفراتي چون سيدمهدي رحمتي، آندرانيك تيموريان، جواد نكونام و... را به اين تيم باز خواهد گرداند. اعلام رسمي انتخاب فرهاد مجيدي به عنوان دستيار و حضور او در كادر فني استقلال از سوي مظلومي، بدون هيچ ترديدي شور و نشاطي عجيب در دل هواداران دوآتشه استقلال ايجاد كرد. اما حقيقت ماجرا اين است كه تمامي اين نفراتي كه مظلومي وعده بازگشت آ‌نها به استقلال را داد، به جز محبوب بودن در بين تماشاگران و سابقه درخشان در اين تيم يك وجه تشابه مشترك هم داشتند. اين وجه تشابه هم به رابطه تيره و تارشان با امير قلعه‌نويي ارتباط داشت.
مظلومي به شكلي كاملا حساب‌شده و منطقي با اين خبرها و شايد شعارها، از بار فشار انتقادات به انتخاب خودش به عنوان سرمربي استقلال كم كرد. به هر صورت او مي‌دانست كه در بدترين شرايط هم حضور اين سه بازيكن و فرهاد مجيدي به عنوان مربي مي‌تواند به تيم او و محبوبيت او نزد هواداران كمك كند. فراموش نكنيم كه آتيلا حجازي هم ديگر مربي منتخب مظلومي است كه رابطه او با قلعه‌نويي همانطور كه همه مي‌دانند خيلي بد است و به واسطه فرزند ناصر حجازي بودن، محبوبيت بسيار زيادي در بين خيل عظيم هواداران استقلال دارد.  در اين ميان داستان فرهاد مجيدي اما با ساير اين نفرات تا حدود بسيار زيادي فرق مي‌كند، چراكه مجيدي يك بار در زمان سرمربيگري پرويز مظلومي هم رسما در ميانه فصل و در كمال تعجب همگان قرارداد خود با استقلال را فسخ كرد و براي ادامه فوتبالش به قطر رفت. مجيدي اگر آن فصل در استقلال مي‌ماند اين تيم كه با اختلاف 10 امتياز قهرمان نيم فصل شده بود را مي‌توانست قهرمان ايران كند اما جدايي او ضربه مهلكي به تيم پرويز زد و در پايان فصل هم قهرماني از دست استقلالي‌‌ها پريد. به همين دليل به نظر مي‌رسد رابطه فرهاد با پرويز به مراتب بدتر از رابطه او با امير قلعه‌‌نويي است. اما مظلومي بعد از قبول سرمربيگري استقلال ابتدا اعلام كرد كه فرهاد مجيدي براي دستياري او اعلام آمادگي كرده است و به استقلال باز خواهد گشت. بعد از چند روز لحن صحبت‌هاي مظلومي تغيير كرد. او با تغيير موضع به هواداران خبر داد كه مجيدي درگير كارهاي شخصي و تجاري و كلاس‌هاي مربيگري خود است به عنوان مشاور در كنار او فعاليت خواهد كرد.
در چنين شرايطي فرهاد مجيدي اخيرا مصاحبه‌اي انجام داد و رسما اعلام كرد كه هيچ ارتباطي چه به عنوان مشاور و چه به عنوان مربي با كادر فني جديد استقلال ندارد!
فرهاد مجيدي گفته بود: «خبر حضور من در كادر فني استقلال صحت ندارد و من مانند گذشته فقط به عنوان يك هوادار از تيم محبوبم حمايت مي‌كنم. اگر مظلومي گفته كه من قرار است به استقلال كمك كنم شايد اين تصور او است. من براي تيم محبوبم و ايشان آرزوي بهترين‌ها را دارم و فعلا هيچ گونه دخالتي در امور اين تيم تحت عناويني مثل مشاور يا مربي نخواهم داشت. البته آقاي افشارزاده لطف كردند و دو مرتبه با من تماس گرفتند. از ايشان سپاسگزارم. دو عضو هيات‌مديره جديد باشگاه استقلال هم با من تماس گرفتند. براي همه اين بزرگواران توضيح دادم كه در شرايط فعلي مي‌خواهم همچنان دوره پيشرفته مربيگري را در خارج از كشور پشت سربگذارم. حتي يك‌بار افشارزاده از من دعوت كرد به وزارت ورزش بروم اما از ايشان عذرخواهي كردم و برايشان توضيح دادم كه مي‌خواهم فعلا تمركزم فقط روي كلاس‌هاي مربيگري باشد» جمله آخر مجيدي كه گفته بود: «تفكرات و سليقه ما براي هدايت استقلال با آقاي مظلومي تفاوت دارد و ما در شرايط فعلي ترجيح مي‌دهيم كه فقط هوادار استقلال باشيم» هم به خوبي نشان مي‌دهد كه او نه تنها تمايلي به همكاري با اين مربي ندارد، بلكه رابطه‌اش هم با او خوب نيست. گفته مي‌شود مجيدي از اينكه پرويز مظلومي مدام از نام او استفاده مي‌كند هم به‌شدت ناراحت و دلخور است. شايد به همين دليل است كه با كنايه اعلام مي‌كند تفكراتش با مظلومي تفاوت دارد و ترجيح مي‌دهد در شرايط كنوني هوادار استقلال باشد. حال اين وسط يك سوال ذهن هواداران و اهالي فوتبال را به خود مشغول مي‌كند.
آنچه مشخص است فرهاد مجيدي در شرايط كنوني به هيچ عنوان دستيار هيچ مربي ايراني نخواهد شد. او داعيه سرمربيگري استقلال را با حمايت هواداران پرتعدادش دارد و به هيچ عنوان حاضر نيست وارد كادر فني پرويز مظلومي شود كه تضميني براي موفقيتش در استقلال وجود ندارد!
امير قلعه‌نويي از استقلال اخراج شده است و عليرضا منصوريان هم در باشگاه نفت ماندني شده است. به اين ترتيب فرهاد مجيدي كه در تلاش است هرچه زودتر مدرك مربيگري خود را دريافت كند، به جاي اينكه دستيار پرويز مظلومي شود، ترجيح مي‌دهد آلترناتيوي باشد بالاي سر اين مربي! چرا كه اگر استقلال در ليگ نتيجه نگيرد، او نزديك‌ترين گزينه به نيمكت سرمربيگري استقلال خواهد بود!
شايد پرويز مظلومي با علم به اين تفكر در ذهن فرهاد پيشنهاد همكاري با فرزاد مجيدي در كادر فني را به عنوان آناليزور به برادر فرهاد ارايه داد! كسي چه مي‌داند... آينده آبستن اتفاقات بزرگي است. اين را تناقض‌هاي صحبت‌هاي استقلالي‌‌ها مي‌گويد!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون