• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5313 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۷ مهر

پيشرفت فني، اميدواري و مقداري حاشيه

سوغات ايران از اتريش

تيم ملي فوتبال ايران در دو بازي دوستانه به مصاف اروگوئه و سنگال رفت و توانست يك برد و يك تساوي كسب كند. نتيجه‌اي قابل قبول و اميدواركننده براي ملي‌پوشان كه بايد كمتر از دو ماه ديگر در جام جهاني بازي كنند و اين دو مسابقه آخرين محك جدي آنها به حساب مي‌آمد. 
جدا از نتايج خوب و حاشيه‌هايي كه براي بازيكنان رخ داد، تيم ملي و در راس آن كارلوس كي‌روش دستاوردهاي ديگري را هم در اردوي اتريش تصاحب كردند كه شايد حتي از نتيجه هم مهم‌تر باشد. اول از همه بازيكنان تيم ملي كه اكثرشان در زمان حضور كي‌روش زيرنظر او كار كرده بودند، نشان دادند خيلي سريع مي‌توانند بار ديگر در پازل تاكتيكي مرد پرتغالي جا بگيرند و از اين لحاظ مشكل خاصي وجود ندارد. حتي بازيكناني كه در 8 سال حضور كي‌روش سابقه ملي‌پوش شدن نداشتند هم همين عملكرد را داشتند؛ شجاع خليل‌زاده، صادق محرمي و احمد نوراللهي.  دستاورد ديگر فوتبال ايران از اردوي اروپايي اين بود كه مشخص شد در چند پست تيم ملي با ترافيك ستاره مواجه است و اين يك دردسر شيرين براي كي‌روش خواهد بود. هم عليرضا بيرانوند و امير عابدزاده در بازي مقابل اروگوئه نشان دادند آماده‌اند هم سيد حسين حسيني عملكردي عالي برابر سنگال به نمايش گذاشت و اگر نبود گل به خودي مرتضي پورعلي گنجي، ساديو مانه و رفقايش نمي‌توانستند دروازه گلر استقلالي را باز كنند. به اين ترتيب خيال كي‌روش و هواداران تيم ملي از پست دروازه‌بان حسابي راحت شد. 
همچنين درخشش صادق محرمي در سمت راست خط دفاعي در حالي كه رامين رضاييان هم در اين پست حضور دارد، گلزني هر دو مهاجم تيم ملي كه البته كنار هم بازي نكردند يعني آزمون و طارمي و بازي بي‌نقص احسان حاج‌صفي در پست دفاع چپ آن هم وقتي بازيكناني نظير اميد نورافكن، ميلاد محمدي و البته ابوالفضل جلالي كه در بازي با اروگوئه فيكس بود و توانمند نشان داد، همگي بر اين نكته صحت گذاشتند كه تيم ملي نيمكت پروپيماني دارد. در خط مياني هم كه مثل هميشه ترافيك سنگيني از بازيكنان باكيفيت وجود دارد. تقابل با ستاره‌هايي كه كمتر فرصت بازي برابر آنها براي مدافعين ايران به دست مي‌آمد ديگر دستاورد اردوي اتريش بود. در حالي كه در چند ماه گذشته همه فوتبال‌دوستان از رويارويي حسين كنعاني‌زادگان و شجاع خليل‌زاده و ساير مدافعين برابر مهاجميني نظير هري كين و استرلينگ و رشفورد و پوليشيچ واهمه داشتند، مدافعين ايران با عملكرد قابل توجه برابر بازيكنان هم‌تراز آن ستاره‌ها مثل نونيز و سوارز و ساديو مانه و فده والورده ثابت كردند نگراني خاصي از اين بابت وجود ندارد.  تيم ملي ايران تنها تا شروع جام جهاني يك بازي دست‌گرمي و نه حتي دوستانه برابر يكي از تيم‌هاي حاشيه خليج‌فارس انجام خواهد داد كه در فاصله ده روز تا شروع مسابقات برگزار مي‌شود. تا آن زمان تنها بحث‌هاي باقي‌مانده، مساله اردوهاي تيم ملي و هماهنگي با ليگ و در اختيار داشتن لژيونرهاست كه نه فقط براي ايران كه براي تمام دنيا يك چالش است. 
در مجموع اردوي اتريش يكي از پردستاوردترين اردوهاي تيم ملي در سال‌ها گذشته بود كه مي‌تواند ثمراتش را در بازي‌هاي جام جهاني و در تقابل با بزرگ‌ترين رقبا به خوبي نشان بدهد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون