• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5313 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۷ مهر

پيروزي پرگل ايران در نخستين گام جام ملت‌هاي فوتسال آسيا

تيم ملي فوتسال ايران با ۵ گل اندونزي را شكست داد. به گزارش ايسنا، تيم ملي فوتسال ايران در نخستين ديدار خود در جام ملت‌هاي ۲۰۲۲ فوتسال آسيا در كويت به مصاف اندونزي رفت و در پايان با نتيجه ۵ بر صفر اين تيم را شكست داد.
گل‌هاي ايران را در اين ديدار سعيد احمد عباسي (۲ گل)، مسلم اولادقباد، مهدي اسدشير و حسين طيبي به ثمر رساندند.
نيمه   نخست
تيم ملي فوتسال ايران بازي را هجومي‌تر از حريف خود آغاز كرد و مي‌توانست در دقيقه چهارم به گل برسد اما بي‌دقتي احمد عباسي سبب شد تا اين توپ به گل تبديل نشود. ثانيه‌هايي بعد روي يك كرنر، احمد عباسي گل نخست ايران را وارد دروازه حريف كرد. تنها ۲۵ ثانيه بعد، روي حركت زيباي احمد عباسي و پاس او به اولادقباد، لژيونر ايران توانست گل دوم شاگردان شمسايي را خيلي خوب به ثمر برساند. دقايقي بعد رفيعي‌پور و طيبي براي ايران وارد زمين شدند. در دقيقه ۵ روي يك حركت تركيبي، اندونزي مي‌توانست به گل برسد اما واكنش زيباي مومني توپ را به كرنر فرستاد. تيم ملي تا دقيقه ۱۰ فرصت‌هاي زيادي را توسط آقاپور، كدخدايي و احمد عباسي با درخشش دروازه‌بان اندونزي از دست داد. در دقيقه ۱۰ دروازه تيم ملي اندونزي براي بار سوم باز شد و مهدي اسدشير، ملي‌پوش جوان تيم ملي ايران گلزني كرد. ثانيه‌هايي بعد سعيد مومني با واكنشي زيبا مانع از باز شدن دروازه‌اش شد. در دقيقه ۱۲، خطاي شديد بازيكن اندونزي روي اسدشير سبب مصدوميت گلزن تيم ملي و خروج او از زمين شد. در دقيقه ۱۸ مهدي كريمي مي‌توانست براي ايران گلزني كند اما ضربه پاي راست او به تير دروازه برخورد كرد. سعيد مومني در دقايق پاياني نيمه نخست باز هم درخشيد و مانع از گلزني اندونزي شد. در دقيقه پاياني اندونزي مي‌توانست به گل نخست خود برسد اما شماره ۹ اندونزي در مقابل دروازه خالي توپ را به بيرون زد. در ثانيه‌هاي پاياني باز هم بازيكنان ايران قدر فرصت‌هاي خود را ندانستند و نيمه اول با پيروزي ۳ بر صفر به پايان رسيد.
نيمه دوم
تيم ملي نيمه دوم را خيلي هجومي آغاز كرد و پس از چند فرصت، سعيد احمد عباسي در دقيقه ۲۴ گل چهارم ايران را روي شوتي زيبا به ثمر رساند. ۲ دقيقه بعد و روي اشتباه مدافعان و دروازه‌بان اندونزي، اولادقباد توپ‌گيري زيبايي را انجام داد و با پاسي در عرض دروازه خالي را مقابل طيبي قرار داد و كاپيتان ايران گل پنجم شاگردان شمسايي را وارد دروازه حريف كرد. در دقيقه ۲۶، مدافع اندونزي روي بازيار خطا كرد تا داور پنالتي اعلام كند اما ضربه پنالتي طيبي را دروازه‌بان اندونزي مهار كرد. بعد از اين بازي مدام روي دروازه‌ها بود و هم دروازه‌بان اندونزي و هم مومني ستاره‌هاي دو تيم بودند. بعد از آن بازي متعادل‌تر پيگيري شد و شمسايي با بازي دادن به بازيكنان جوان، به باتجربه‌ها استراحت داد. همچنين در ۷ دقيقه پاياني، سينا پركاس به جاي سعيد مومني در درون دروازه ايران ايستاد. در ۴ دقيقه مانده به پايان بازي، محمد هاشم‌زاده، سرمربي اندونزي وقت استراحتي را براي تيمش گرفت تا بازيكنانش نفسي تازه كنند. بعد از اين وقت استراحت، اندونزي رو به پاور پلي و بازي با ۵ بازيكن آورد. در ثانيه‌هاي پاياني نيز وحيد شمسايي از وقت استراحت خود استفاده كرد و يك دقيقه‌اي را به تيمش استراحت داد.
در ادامه حملات دو تيم سودي نداشت و بازي با نتيجه ۵ بر صفر به سود ايران خاتمه يافت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون