• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5313 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۷ مهر

خبرخوان

روغن نباتي ۱۰۵ هزار تومان ارزان شد

محمد قرباني، معاون برنامه‌ريزي و اقتصادي وزير جهاد كشاورزي اظهار داشت: انجمن صنايع روغن اقدام به كاهش قيمت پايين‌تر از نرخ مصوب كرده كه 10 درصد براي روغن‌هاي خوراكي و 15 درصد براي روغن‌هاي صنف و صنعت است تا تحريك تقاضا داشته باشند و بتوانند محصولات خودشان را به فروش برسانند. وي در خصوص عرضه شكر هم گفت: قيمت شكر در كارخانه طبق مصوب18 هزار تومان است و قيمت فله شكر حدود 20 هزار تومان است.رييس اتحاديه بنكداران مواد غذايي گفت: قيمت روغن ۵ كيلويي نسبت به دو ماه اخير كه ۴۰۰ هزار تن بود الان ۲۹۵ هزار تومان شده است.

آغاز فرآيند مزايده خودروهاي خارجي از امروز

فرآيند برگزاري مزايده خودروهاي رسوبي وارداتي از (هفتم مهر) آغاز مي‌شود.از ميان بيش از ۲۲۴۹ خودروي وارداتي كه سال‌هاست بلاتكليف در انبارهاي گمرك در شهرهاي مختلف خاك مي‌خورند، قرار است ۱۰۶۲ خودرو به مزايده گذاشته شوند.سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي در نظر دارد خودروهاي تحت اختيار خود را با بهره‌گيري از سامانه مزايده الكترونيك دولت به صورت اينترنتي بفروشد؛ بنابراين متقاضيان مي‌توانند از ساعت ۸ صبح هفتم مهرماه لغايت ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه (۱۲ مهرماه) جهت دريافت اطلاعات فهرست خودروها و شرايط و همچنين رويت خودروهاي مطرح در مزايده و ارايه پيشنهاد به وبگاه مزايده الكترونيك به نشاني eauc.setadiran.ir مراجعه كنند.شركت‌كنندگان در مزايده بايد جهت ثبت‌نام و دريافت گواهي امضاي الكترونيك (توكن) به دفاتر ثبت اسناد رسمي در سراسر كشور مراجعه كنند.


بعد از اين فقط كوچك متراژ

سعيد آسويار، كارشناس بازار مسكن گفت: برخلاف بخش ساخت و ساز كه در ركود به سر مي‌برد، ركود در بخش خريد و فروش مسكن را قبول ندارم و روند هم به سمت كسادي نيست؛ به خصوص چشم‌انداز خوبي را براي آپارتمان‌هاي كوچك متراژ در جنوب و حوالي تهران مي‌بينم. وي اظهار كرد: معتقدم بازار مسكن در ركود قرار ندارد، بلكه عرضه و تقاضا معقول شده است. يعني سازنده‌ها سراغ متراژهايي مي‌روند كه مورد نياز بازار است. ركود در آن بخشي اتفاق افتاده كه آپارتمان‌هاي لوكس و بزرگ، بدون مصرف مانده است.

برنامه افزايش توليد آيفون لغو شد

اپل به توليدكنندگان قراردادي خود اعلام كرد اقدامات براي افزايش توليد گوشي‌هاي خانواده آيفون ۱۴ به ميزان 6 ميليون دستگاه در نيمه دوم امسال را محدود كنند.طبق گزارش بلومبرگ‌نيوز و به نقل از منابع آگاه، اپل اكنون قصد دارد ۹۰ ميليون دستگاه آيفون در نيمه دوم سال ۲۰۲۲ توليد كند كه تقريبا مشابه آمار توليد در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ و مطابق با پيش‌بيني اوليه اپل در تابستان امسال است. تقاضا براي مدل‌هاي گران‌تر آيفون ۱۴ پرو، قوي‌تر از مدل‌هاي استاندارد است و دست‌كم، يك توليدكننده قراردادي اپل در حال تغيير ظرفيت توليد از مدل‌هاي ارزان‌تر آيفون به مدل‌هاي گران‌تر اين گوشي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون