• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5313 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۷ مهر

ادامه از صفحه اول

مديريت  بحران

مسوولان و مقامات ارشد پدر و خادم همه مردمند نه فقط افراد نزديك به مواضع خود. اين پيام مولا علي(ع) است كه «‌اي مالك؛ دلت را از محبت و رحمت نسبت به مردم مالامال كن؛ چرا كه آنان يا در دين با تو شريكند يا در خلقت همانند تو انسانند» بديهي است براي مديريت بحران بايد از صاحب‌نظران رشته‌هاي مرتبط كمك بگيريد و در يك فرآيند گفت‌وگو محور در جهت فهم و ادراك صحيح مطالبات مردم اقدام كنيد و از بين راه‌حل‌هاي ممكن، بهترين راه‌حل را كه به نظر اكثريت مردم و تامين حقوق اقليت نزديك است را با ياري مردم پياده كنيد. و در گام نخست براي نشان دادن حسن نيت گشت ارشاد را منحل كنيد.  اينها نكته‌هايي بود كه براي حل مشكلات جاري و شايد در مواردي براي حل مشكلات ديگر مفيد باشد.
ان اريد الا الاصلاح ماستطعت...


تصميم‌سازي‌هاي اشتباه

نهايتا گزارش مستند و مستدل اين كميته به صورت شفاف در اختيار مردم و افكار عمومي قرار مي‌گرفت. اين كميته بايد سناريوهاي مختلفي كه منجر به شكل‌گيري اين فاجعه شد را بررسي مي‌كرد و ابعاد و زواياي گوناگون آن را مورد ارزيابي قرار مي‌داد. اما نه تنها اين كميته مستقل تشكيل نشد، بلكه متاسفانه برخي نمايندگان و چهره‌هاي سياسي نيز واكنش‌هاي نامناسبي نسبت به اصل موضوع از خود نشان دادند كه بر التهابات جامعه افزود.
4) نبايد فراموش كرد كه زنان نيمي از جمعيت ايران را تشكيل مي‌دهند كه نوع سياستگذاري‌ها و برنامه‌ريزي‌ها در خصوص اين جمعيت به گونه‌اي نبوده است كه منجر به رفع تبعيض و اجحاف عليه آنان شود. نوع رفتار گشت ارشاد به خصوص در دوران دولت جديد به گونه‌اي است كه شأن زن ايراني را رعايت نمي‌كند. اما دولت و سياستگذاران به جاي اصلاح اين روند اقدام به فرافكني مي‌كنند. بايد اين رويه اشتباه تغيير پيدا كند تا ديگر شاهد وقوع حوادث تلخي كه براي مهسا اميني رخ داد، نباشيم.

امور  فرهنگي و صبر  و شكيبايي

در پايان بايد عرض كنم كه كارهاي فرهنگي زمانبر و هزينه‌بر هستند و نبايد توقع زود به ثمر نشستن آنها را داشت. در نتيجه خبرگان فرهنگي بايد با صبر و حوصله فراوان و دلسوزي و برنامه‌ريزي مدون و مداوم پيگير اين قبيل مسائل باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون