• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5371 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۷ آذر

آشنايي با جوان اول پرتغال در بازي مقابل سوييس

طنين راموس در لوسيل: نيازي به رونالدو نيست!

تركيب تيم ملي پرتغال مقابل سوييس در يك‌هشتم نهايي جام جهاني كه اعلام شد، بيش از آنكه نگاه‌ها به بازيكنان درون زمين باشد، لنز دوربين‌ها به سمت نيمكتي چرخيد كه كريس رونالدو روي آن نشسته بود. اين نخستين‌بار بود كه رونالدو از سال 2008 به بعد يك بازي را از روي نيمكت آغاز مي‌كرد و ازدحام عكاسان مقابل نيمكت پرتغال هم گواه اين موضوع بود؛ با اين وصف، نه تنها نيمكت‌نشيني كريس كه بازيكني كه به جاي او وارد زمين شد هم به ‌شدت خبرساز شد تا يك شب رويايي براي سلسائوي اروپا رقم بخورد.
پرتغال در حالي با نتيجه پرگل 6 بر 1 مقابل سوييس به پيروزي رسيد كه نقش اول اين نمايش شورانگيز، جوان 21 ساله‌اي بود كه قرعه حضور به جاي رونالدو به نامش در آمد و او به خوبي از اين فرصت بهره برد تا هم تيمش را بالا ببرد و هم خودش را به تيتر يك رسانه‌ها برساند.
گونزالو راموس، در جريان ديدار مقابل سوييس كه خط دفاعي‌اش دست‌كمي از پنير سوييسي نداشت، موفق شد 3 گل بزند و يك پاس گل بدهد تا يك تنه چند ركورد مختلف را جابه‌جا كند تا جايي كه ديگر كسي حسرت غيبت رونالدو در زمين را نخورد؛ حتي وقتي cr7 به ميدان آمد و يك گل آفسايد هم زد، ديگر كك كسي نگزيد، چراكه قبل از آن نقش اول ميدان به خوبي كار خود را كرده بود.
مهاجم ۲۱ ساله بنفيكا در اين بازي در دقايق 17، 51 و 60 گلزني كرد و پاي صعود پرتغال به يك‌چهارم نهايي امضا انداخت؛ او با اين عملكرد موفق شد اولين هت‌تريك جام جهاني قطر را به نام خود بزند. او همچنين دومين بازيكن پرتغالي است كه در مرحله حذفي جام جهاني هت‌تريك كرده. پيش از او، اوزه بيو، اسطوره فوتبال اين كشور در جام جهاني 1966 مقابل كره شمالي هت‌تريك كرده بود كه اين ركورد پس از 50 سال تكرار شد.
البته اين پايان ركوردشكني اين جوان 21 ساله نبود و راموس موفق شد بعد از پله برزيلي، به جوان‌ترين بازيكني تبديل شد كه در جام جهاني هت‌تريك مي‌كند. علاوه بر اينها او توانست بعد از اولگ سالنكو در جام جهاني 1994، به اولين بازيكني تبديل شود كه در يك بازي از جام جهاني، روي 4 گل تاثير مستقيم دارد (سه گل و يك پاس گل) . همه اينها روايت از جادوگري ساق‌هاي پسري داشت كه شايد خودش هم باور نمي‌كرد روزي به جاي دارنده 5 توپ طلا وارد ميدان شود و كاري كند كه هيچ كس حسرت نبود رونالدو را نخورد؛ راموس حالا در نقطه آغاز مسيري قرار گرفته كه مي‌تواند او را در زمره ستاره‌هايي همچون امباپه، نيمار و هالند قرار دهد و آينده فوتبال را به نامش سند بزند؛ آينده‌اي كه مطمئنا با ادامه اين روند مي‌تواند رقم بخورد، به شرطي كه اين درخشش همچون عملكرد رناتو سانچز و گوتزه و... صرفا يك شهاب زودگذر نباشد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون