• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5374 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۱ آذر

آخرين حذف رونالدو از جام جهاني

از ايران شروع كرد و با اشك به پايان رساند

پنجمين و به احتمال زياد آخرين حذف كريستيانو رونالدو از جام جهاني توسط مراكشي‌ها رقم خورد تا بعد از فرانسه، اسپانيا و اروگوئه اين‌بار توسط مراكش و براي چهارمين مرتبه از سال ۲۰۰۶ تاكنون، پرتغال در مرحله‌ حذفي از جام جهاني كنار برود.  به گزارش روزنامه اعتماد، شنبه شب درحالي تيم ملي پرتغال با تك گل نيمه نخست يوسف النصيري از جريان رقابت‌هاي جام جهاني ۲۰۲۲ قطر كنار رفت كه با تصميم سرمربي اين تيم فرناندو سانتوس، مانند مرحله قبلي در برابر سوييس در اين ديدار نيز كريستيانو رونالدو بازي را از روي نيمكت تماشا مي‌كرد و علي‌رغم حضور او در نيمه دوم مسابقه، موفق به گلزني براي پرتغال نشد تا بدين‌ترتيب اين پنجمين حذف رونالدو در تاريخ جام جهاني باشد، بازيكني كه تمام افتخارات ممكن را در جهان فوتبال كسب كرده اما با توجه به اينكه اين آخرين جام جهاني او خواهد بود، حسرت ثبت يك قهرماني در جهان به همراه پرتغال براي او ابدي خواهد شد. 
كريستيانو رونالدو اولين بازي ملي خودش را در سال ۲۰۰۳ در برابر قزاقستان انجام داد و شروع درخشش او با پيراهن پرتغال از جام ملت‌هاي ۲۰۰۴ با به ثمر رساندن دو گل در برابر يونان و هلند آغاز شد، رونالدو در جام جهاني ۲۰۰۶، زماني كه در مسير درخشش قرار گرفته بود با گلزني در برابر ايران، اولين گل خودش را در جام جهاني به ثمر رساند و در ادامه علي‌رغم صعود آسان از گروه و شكست هلند و انگلستان در مراحل بعدي، سرانجام با گل ديدني زيدان با جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان وداع كرد. 
جام جهاني ۲۰۱۰ آفريقا، يك شروع جديد براي بازيكن جواني بود كه در جهان سر و صدا به پا كرده بود و درخشش او سبب ترقي چشمگير پرتغال نيز شده بود، اسپانيا، قهرمان جديد جام جهاني تيمي بود كه وظيفه حذف رونالدو از جام جهاني ۲۰۱۰ را برعهده داشت يا كه در آن جام با شش گل عنوان برترين گلزن جام را از آن خود كرده بود، تير خلاص را به قلب رونالدوي جوان و يارانش شليك كرد تا همه‌ چيز براي رونالدو به جام جهاني ۲۰۱۴ در برزيل موكول شود. 
به نظر مي‌رسيد برزيل، مهد فوتبال ناب شاعرانه، بستر مناسبي براي درخشش رونالدوي تكنيكي باشد، اما هيچ كس انتظارش را نداشت كه اينجا در برزيل، بدترين نتايج رونالدو در ادوار جام جهاني رقم بخورد، جايي كه پرتغال در مرحله گروهي عملكرد خوبي در برابر امريكا نداشت با تساوي دو-دو برابر اين تيم، درنهايت اين آلمان و امريكا بودند كه از گروه G به مرحله يك هشتم نهايي صعود كردند و رونالدو براي سومين مرتبه متوالي از جام جهاني حذف شد. 
حضور در جام جهاني ۲۰۱۸ در حالي رقم خورد كه رونالدو همچنان اميدوار به قهرماني در جهان و تكميل كردن ويترين افتخارات خودش بود. او جام را با هت‌تريك مقابل اسپانيا آغاز كرد اما اين‌بار نوبت اروگوئه بود تا با پيروزي دو بر يك برابر پرتغال در مرحله يك‌هشتم نهايي، اين تيم را از گردونه مسابقات حذف كند. در جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه، پرتغال و رونالدو براي دومين‌بار با تيم ملي ايران هم گروه شدند تا نبرد كارلوس كي‌روش به عنوان مربي سابق كريستيانو با او سوژه رسانه‌ها شود.  و سرانجام جام جهاني ۲۰۲۲ قطر، آخرين حضور رونالدو در جام جهاني نيز با ناكامي در برابر مراكش در مرحله يك‌چهارم نهايي پيش رفت تا حسرت كسب اين جام طلايي براي رونالدو ابدي شود، حتي اگر خواهر كريستيانو معتقد باشد كه فرناندو سانتوس با بي‌لياقتي برادرش را روي نيمكت نشانده و او هنوز مي‌تواند در جام جهاني ۲۰۲۶ امريكاي شمالي، پيراهن پرتغال را به تن كند، حتي اگر رونالدو تنها بازيكن تاريخ فوتبال باشد كه در پنج جام جهاني متوالي گلزني كرده است، اما باز هم شرايط براي رونالدوي ۳۷ ساله طوري پيش رفته كه اين روزها اخبار حضور اين ستاره در النصر عربستان به گوش مي‌رسد، سوال اساسي اين روزهاي رسانه‌ها از رونالدو درخصوص درخشش او در جام‌ جهاني‌هاي بعدي نيست، سوال اين است كه آيا رونالدو بازنشست مي‌شود يا سال‌هاي آخر فوتبالش را در خاورميانه مي‌گذراند؟! در پاسخ به همه گمانه‌زني‌ها و حاشيه‌ها كريستيانو رونالدو غروب روز گذشته در صفحه خود در اينستاگرام نوشت: «قهرماني در جام جهاني با لباس تيم ملي پرتغال، بزرگ‌ترين و بلندپروازانه‌ترين روياي دوران حرفه‌اي من بود. خوشبختانه عناوين زيادي در ابعاد بين‌المللي از جمله با لباس تيم ملي پرتغال كسب كرده‌ام، اما قرار دادن نام كشورمان در قله فوتبال جهان، بزرگ‌ترين آرزوي من بود. من براي رسيدن به اين هدف و برآورده كردن اين رويا سخت مبارزه كردم. در حضورم طي 16 سال در جام‌هاي جهاني گلزني كرده و هميشه در كنار بازيكنان بزرگ و با حمايت ميليون‌ها نفر از مردم پرتغال، تمام تلاشم را كردم. با تمام توانم در زمين حاضر شدم و هرگز از مبارزه و تلاش براي رسيدن به رويا دست نكشيدم. متاسفانه ديروز اين رويا به پايان رسيد و نياز به واكنشي گرم و خوشحال‌كننده نيست. فقط مي‌خواهم همه بدانند كه چيزهاي زيادي گفته شده، خيلي نوشته شده، گمانه‌زني‌هاي زيادي انجام شده است، اما تعهد من به پرتغال براي يك لحظه تغيير نكرده است. من هميشه كسي بودم و براي هدف همه مي‌جنگيدم و هرگز به هم‌تيمي‌هايم و كشورم پشت نمي‌كردم. در حال حاضر، چيز زيادي براي گفتن وجود ندارد. متشكرم پرتغال و با تشكر از شما قطر. اين رويا تا زماني كه ادامه داشت زيبا بود... حالا وقت آن است كه يك مشاور خوب باشيد و به همه اجازه دهيد تا نتيجه‌گيري خود را انجام دهند.» گرچه بيانيه رونالدو هيچ چيز را مشخص نكرد و با قطعيت در مورد ادامه كار يا بازنشستگي توضيح نداد اما خيلي‌ها جمله آخر پست رونالدو را به معناي خداحافظي او از دنياي فوتبال دانستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون