• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5374 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۱ آذر

از شعار در سالن تا درگيري درستكار با ملي‌پوش سابق جودو

جام جهاني حاشيه‌ها!

جام جهاني كشتي آزاد در حالي از روز شنبه به ميزباني امريكا آغاز شد كه تيم ملي ايران در مرحله گروهي، با ژاپن و منتخب جهان همگروه شد و پس از پيروزي برابر اين دو رقيب، به فينال رسيد.
تيم ايران در حالي در اين مسابقات حاضر شد كه از همان ابتدا حضورش در امريكا با حاشيه همراه شد و صادر نشدن ويزاي چند كشتي‌گير و مربي باعث شد تا تيم ايران در دو مرحله به آيووا اعزام شود؛ در ابتدا ويزاي علي‌اكبر فضلي، عليرضا كريمي و اميرعلي آذرپيرا به عنوان كشتي‌گير، احسان اميني و اباذر اسلامي به عنوان مربي، محمد مصلايي‌پور به عنوان داور و ابراهيم مهربان به عنوان سرپرست تيم صادر نشد، هرچند در ادامه ويزاي سه كشتي‌گير ذكر شده رسيد، اما بقيه افراد نتوانستند به امريكا سفر كنند.
در ادامه اما تيم ايران با استقبال خوب امريكايي‌ها از جمله جردن باروز، كشتي‌گير افسانه‌اي اين كشور مواجه شد و ببر نيوجرسي به استقبال بچه‌هاي ايران رفت و حسابي از آنها استقبال كرد.
با اين وجود اين مسابقات از سوت آغاز براي تيم ايران با حاشيه شروع شد و دردسرهاي مختلفي براي پژمان درستكار داشت.
سوال خبرنگار voa از كشتي‌گيران ايران
در روز نخست مسابقات و پيش از شروع كشتي‌ها، كشتي‌گيران مطرح از جمله كامران قاسم‌پور و رحمان عموزاد از ايران، به كنفرانس خبري رفتند تا به سوالات خبرنگاران پاسخ بدهند. در اين نشست خبرنگار شبكه voa سوالي از كامران قاسم‌پور پرسيد كه با پاسخ قاسم‌پور مواجه شد.
خبرنگار صداي امريكا در حالي درباره اتفاقات اخير ايران از كامران قاسم‌پور سوال كرد كه اتحاديه جهاني كشتي مطرح كردن مسائل سياسي در نشست خبري را ممنوع كرده بود. با اين حال كامران قاسم‌پور در مورد سوال مطرح شده، اظهار كرد: اين موضوعات در هر كشوري پيش مي‌آيد و در كشور ما هم يكسري مسائل پيش آمده است. وظيفه ما ورزشكاران ورزش كردن است، ما اگر اينجاييم نماينده مردم ايران هستيم و براي اين اينجا آمده‌ايم كه براي لحظه‌اي دل مردم را شاد كنيم.
دارنده ۲ مدال طلاي جهان افزود: «ما هم از جنس مردم هستيم و جزو ميليون‌ها ايراني حساب مي‌شويم. اگر خوبي و خوشي هست يا بدي و اتفاقي است، براي كل مردم ايران است. ان‌شاءالله كه همه ما و هر كسي كه در ايران زندگي مي‌كند از پس اين مشكلات بربيايد.»
او خاطرنشان كرد: «ما سفيران ورزش ايران هستيم و وظيفه ما كشتي گرفتن است. ما آمده‌ايم دل مردم ايران را شاد كنيم. ان‌شاءالله كه اين اتفاقات هم به زودي حل شود كه هم مردم عزيزمان و هم جامعه ايران به يك آرامشي برسند. ان‌شاءالله دل همه هموطنان ما در همه جاي دنيا و داخل ايران شاد باشد.»
رحمان عموزاد ديگر آزادكار تيم ملي و دارنده مدال طلاي جهان نيز در اين نشست گفت: «خدا را شكر توانستم مدال جهاني را نصيب خودم بكنم. فقط خودم مي‌توانم رقيب خودم باشم. دنبال ركورد نيستم و فقط مي‌خواهم بهترين خودم باشم و مدال‌آوري كنم. بالاترين لذت براي من اين است دل مردم كشورم را شاد كنم. ما آمده‌ايم بهترين خودمان باشيم. از جان مايه مي‌گذاريم و تمام تلاش‌مان كسب عنوان قهرماني است تا بتوانيم دل مردم كشورمان را شاد كنيم. ما همه سرباز كشورمان هستيم و از جان و دل مايه مي‌گذاريم.»
پاسخ پليس امريكا به شعار در ورزشگاه 
و پرچم شير و خورشيد
ماجراي سوال در نشست خبري تنها حاشيه اين مسابقات نبود، بلكه كار به شعار و پرچم هم كشيد. در جريان مسابقات دورگروهي، تعدادي از ايرانيان مقيم امريكا قصد داشتند پرچم شير و خورشيد را وارد سالن مسابقات كنند كه با برخورد پليس ميزبان مواجه شدند و مسوولان برگزاري مسابقات از ورود هر گونه پرچم كشورها حتي پرچم امريكا نيز به سالن مسابقات جلوگيري كرده‌اند. همچنين افراد حاضر در ورزشگاه شعارهايي سر دادند كه اين مورد هم با برخورد پليس امريكا مواجه شد.
درگيري ورزشكار پناهنده با پژمان درستكار
علاوه بر همه موارد بالا، حاشيه بزرگ‌تر درگيري يك ورزشكار ايراني‌الاصل بود كه با كادرفني و پژمان درستكار درگير شد. سام رجبي از ورزشكاران ملي‌پوش سابق ايران كه مقيم امريكا شده است، در هتل محل اقامت تيم ملي كشتي ايران كه براي شركت در مسابقات جهاني به ايالات متحده سفر كرده‌اند، حاضر شد و با پژمان درستكار سرمربي تيم كشتي آزاد بحث كرد. رجبي مدام از درستكار سوال مي‌كرد كه چرا اسير عليرضا دبير شده و صداي مردم نيست و سرمربي تيم ملي در پاسخ به او، عنوان كرد كه او را نمي‌شناسد و نهايتا درستكار و فرد همراه او، به پليس اطلاع دادند.
همچنين رجبي و برخي افراد ديگر، در طول برگزاري رقابت‌ها در سالن مسابقات نيز دايما كادر فني تيم ايران را با الفاظ و شعارهايي مورد خطاب قرار دادند كه اين صحبت‌ها با واكنش خاصي از سوي سرمربي تيم ملي و ديگر كشتي‌گيران ايران مواجه نشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون