• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5410 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۴ بهمن

بزرگ‌نمايي بد است، كوچك‌نمايي بدتر!

با گذشت پنج روز از رسانه‌اي شدن پرونده تعرض به 15 نوجوان در يكي از تيم‌هاي پايه مشهد اظهارات مقامات وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال به آن شكلي كه انتظار مي‌رود، نبوده و به نظر مي‌رسد عزم مشخصي براي بررسي اين موضوع وجود ندارد. 
روز يكشنبه مديركل ورزش و جوانان استان خراسان رضوي به «اعتماد» گفت هيات فوتبال استان خراسان رضوي و اداره كل ورزش و جوانان از روز 17 دي از ماجرا باخبر شده‌اند. همچنين روز گذشته سندي در رسانه‌ها منتشر شد كه نشان مي‌داد شكايت صورت‌گرفته در تاريخ 12 دي انجام شده است. 
با اين وجود روز گذشته وزير ورزش و جوانان در نخستين واكنش رسمي خود، به جز بيانيه‌اي كه وزارت روز شنبه مبني بر پيگيري موضوع منتشر كرد، گفت كه مساله بزرگنمايي شده و اصل قضيه صرفا براي انجام اصلاحات اهميت دارد. حميد سجادي مراسم تجليل از تيراندازهاي مدال‌آور مسابقات قهرماني جهان مصر گفت: «موضوع آنطور كه گفته شد، نبود و بزرگنمايي شده است. هنوز چيزي ثابت نشده است و تنها ۲ يا ۳ مورد به حراست وزارت ورزش و جوانان داده شده است. هنوز چيزي ثابت نشده است. پيگيري مي‌شود كه ببيند اصل موضوع چي بود. اصل قضيه براي اصلاحات مهم است. شخصا اين موضوع را پيگيري مي‌كنم.»
همچنين منصور قنبرزاده نايب‌رييس فدراسيون فوتبال با ابراز بي‌اطلاعي از مساله خواست به اين موضوع دامن زده نشود! نايب‌رييس فدراسيون فوتبال به عنوان نفر دوم متولي فوتبال كشور در اين رابطه گفت: «من اطلاعي ندارم. اين موضوع بايد به كميته اخلاق برود. بررسي و مستندات گرفته شود. اطلاع جامعي ندارم و گزارشي براي هيات‌رييسه نيامده است. البته ارتباطي هم به سازمان ليگ ندارد. در استاني اتفاق افتاده و متولي بررسي موضوع كميته اخلاق است. نبايد به اين موضوع دامن بزنيم با اينكه موضوع مهمي است. اجازه بدهيم توسط كميته اخلاق و نهادهاي نظارتي مثل دادستاني بررسي شود، آنها نتيجه كار را اعلام كنند. ما اطلاعاتي نداريم. بر اساس يك توييت نمي‌توانم اظهارنظر كنم.» قنبرزاده در حالي مي‌گويد گزارشي به او نرسيده و اطلاعي هم از موضوع ندارد كه انتظار مي‌رفت خود مقامات با توجه به حساسيت جامعه نسبت به چنين مسائلي و بار رواني آن شخصا پيگير موضوع مي‌شد به جاي اينكه منتظر بماند تا گزارشي در اين زمينه به او برسد.
از سمت ديگر با توجه به اينكه رييس هيات فوتبال استان خراسان رضوي در هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال حضور دارد و اتفاق مذكور هم در مشهد رخ داده اين سوال مطرح مي‌شود كه چرا مقامات فدراسيون فوتبال از احسان اصولي در اين زمينه توضيحي نخواسته‌اند؟ 
با وجود انتشار اخبار زياد در اين زمينه همچنان نقاط تاريكي در پرونده وجود دارد كه انتظار مي‌رود مقامات وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال رويكردشان را به اين مساله عوض كنند و به جاي تلاش براي كوچك‌نمايي ماجرا و دعوت ديگران به دامن نزدن به اخبار منتشرشده با دقت بيشتري به مساله ورود كنند. شايد اگر در سال‌هاي گذشته كه اخبار زيادي در مورد فساد در فوتبال پايه منتشر شده بود، مقامات با ديدگاه «مساله بزرگي نيست» و «بهتر است دامن نزنيم» به پرونده‌ها رسيدگي كرده بودند كار به اينجا نمي‌كشيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون