• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5428 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۷ بهمن

حضور روس‌ها در مسابقات كشتي بازي‌هاي آسيايي قطعي شد

لحظه‌شماري براي جنگ ستاره‌ها در چين

وحيد جعفري

حضور كشتي‌گيران روسيه در بازي‌هاي آسيايي قطعي شده است و اين قطعيت به فرصت و تهديدي مي‌ماند كه كشتي و ورزش ايران را در برابر آزموني كه پيش از اين تجربه نكرده، قرار مي‌دهد. 

در واقع حضور ستاره‌هاي كشتي روسيه -كه يك‌سالي است به دليل حمله نظامي اين كشور به اوكراين حضور در ميادين ورزشي را از دست داده‌اند- در بازي‌هاي آسيايي هانگژو يك فرصت استثنايي براي آزاد و فرنگي‌كاران روس و البته ايران است و علاوه بر آن تب اين رقابت‌ها را به اندازه پيكارهاي جهاني داغ خواهد كرد. 
حالا كشتي ايران كه همواره قاره آسيا برايش كوچك بود، خود را در ميداني بزرگ خواهد ديد و نمايندگان كشورمان در چين بايد در فرصتي خارق‌العاده در قاره كهن پنجه در پنجه اصلي‌ترين رقباي خود -كه تا سال قبل در اروپا پيكار كرده و تنها در تورنمنت‌هاي ملي، رقابت‌هاي جهاني و المپيك امكان رويارويي با كشتي‌گيران ايران را داشتند- بيندازند و از حيثيت كشتي ايران و آسيا در چين دفاع كنند و همين موضوع تهديد بزرگي براي كشتي و كاروان ايران است كه شايد مدال‌هاي زيادي كه مي‌توانست طلا باشد و به رنكينگ ايران كمك كند را از دست دهد. البته بايد ديد مسوولان برگزاري مسابقات مدال‌هايي كه توسط ورزشكاران روسيه كسب شده و از كف ورزشكاران ساير كشورها مي‌رود را به چه شكل محاسبه خواهند كرد. 
باري، مصاف نفسگير حسن يزداني با آرتور نايفانوف، ديدار مجتبي گليج يا محمدحسين محمديان يا حتي كامران قاسم‌پور كه دارد به مبارزه در ۹۷ كيلو مي‌انديشد با عبدالرشيد سعدالله‌يف قهرمان جهان و المپيك از روسيه و ملقب به تانك روسي و … به خودي خود مي‌تواند هيجان رقابت‌هاي كشتي را به اندازه‌اي داغ كند و باعث شود هر علاقه‌مند به اين رشته براي آغاز اين پيكارها -كه قرار است 23 سپتامبر تا 8 اكتبر 2023 در هانگژو چين برگزار شود- لحظه‌شماري كند.
جالب اينكه علاوه بر رشته كشتي، تاكنون فدراسيون‌ ژيمناستيك روسيه نيز اعلام كرده كه براي شركت در بازي‌هاي آسيايي امسال دعوت شده‌، اقدامي كه نشان مي‌دهد مسير حضور ورزشكاران روس در بازي‌هاي المپيك هموار شده است.
كميته بين‌المللي المپيك ماه گذشته اعلام كرد كه ورزشكاران روسيه و بلاروس كه به دليل جنگ در اوكراين از شركت در مسابقات كسب سهميه در اروپا محروم شده‌اند، ممكن است از طريق شركت در بازي‌هاي آسيايي براي كسب سهميه اقدام كنند.
حال بايد منتظر ماند و ديد كه در كنار كشتي و ژيمناستيك كدام يك از رشته‌هاي ورزشي روسيه به حضور در بازي‌هاي آسيايي دعوت مي‌شوند. 
شوراي المپيك آسيا نيز قبلا تمايل خود را به حضور ورزشكاران روس در بازي‌هاي آسيايي نشان داده بود و به نظر مي‌رسد كميته بين‌المللي المپيك در نهايت به يك راه‌حل براي چالش حضور ورزشكاران روسيه در بازي‌هاي المپيك رسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون