• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5463 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ فروردين

در پيچ و تاب گمانه‌زني و افترا

كسي در كميته اخلاق نيست؟

به گزارش «اعتماد»؛ پس از شكست ۶ بر ۱ هوادار در مقابل استقلال در فضاي مجازي موجي از اعتراضات عليه ساكت الهامي و يكي، دو بازيكن تيم هوادار شكل گرفت. بسياري از هواداران فوتبال در فضاي مجازي با استناد به مصاحبه‌هاي قديمي سرمربي هوادار كه از علاقه‌اش به استقلال گفته بود و همچنين بازنشر صحنه‌هايي از بازي عملكرد ضعيف دو، سه بازيكن هوادار را زير سوال بردند. ذهنيت كم‌كاري عامدانه بعضي از اعضاي تيم هوادار بين علاقه‌مندان فوتبال بزرگ و بزرگ‌تر شد و كار به جايي رسيد كه سپهر حيدري يكي از پيشكسوتان پرسپوليس در پيج اينستاگرامش به‌طور علني به مربي هوادار اتهام تباني زد! نيمكت‌نشيني چند بازيكن اصلي هوادار در بازي كه نيمه اول آن بدون گل تمام شد اما در نيمه دوم آوراژ گل استقلالي‌ها را بالا برد ذهنيت منفي ايجاد كرده كه به نظر مي‌رسد بايد به‌طور دقيق مورد بررسي قرار بگيرد.
در تمام دنيا اتهامات اثبات‌شده فراواني به ثبت رسيده و از فساد در فوتبال پرده‌برداري شده و مي‌شود. در فوتبال كشورمان هم زد و بندهاي مالي و حتي شرط بندي‌هايي صورت گرفته. پرونده‌هايي كه پس از اثبات توسط نهادهاي مرتبط با برخوردهايي متناسب روبرو شده است.
در اين شرايط يكي از وظايف كميته اخلاق است كه از حقانيت دفاع كند. كميته اخلاق بايد اتفاقات تمام بازي‌هاي ليگ را رصد كند و اگر به موردي برخورد كه جاي شك و شبهه وجود داشت با در نظر گرفتن آبروي افراد، تحقيقات خود را آغاز كند و براي روشنگري اذهان عمومي نتيجه را رسانه‌اي كند. اگر اثبات شد كه تخلفي انجام شده بايد با افراد متخلف برخورد شود و اگر تخلفي نبوده بايد با افرادي كه تهمت زدند برخورد شود.
اگر قرار باشد براي هر بازي كه نتيجه غير قابل تصوري رقم مي‌خورد هر فردي خارج از تخصصش به دنبال جمع‌آوري مدرك بگردد يا به افرادي بدون دليل تهمت بزند كه ديگر سنگ روي سنگ بند نمي‌ماند!
در اين شرايط سكوت اعضاي كميته اخلاق كه يك زماني همكاران سابق‌شان به شلوار باب اسفنجي و مدل مو و تتو بازيكنان مي‌پرداختند به هيچ عنوان جايز نيست و فقط علامت سوال ذهن علاقه‌مندان به فوتبال را بيشتر خواهد كرد. البته ما هم در روزنامه اعتماد براي رسيدن به پاسخ‌هاي سوالات علاقه‌مندان به فوتبال چند مرتبه با يونس اسدي مقدم، رييس كميته اخلاق فدراسيون تماس گرفتيم كه ايشان مطابق انتظار پاسخگوي اصحاب رسانه نبود!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون