• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5465 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۳۱ فروردين

گزارش اختصاصي «اعتماد» از پشت پرده جدايي نكونام از فولاد

جزييات درگيري نكو با مديرعامل باشگاه در ايران و قطر

2000دلار؟ 2 دلار هم نمي‌دهم!

علي ولي‌اللهي

يكي از معماهاي چند وقت گذشته فوتبال ايران كه حل نشده باقي ماند خداحافظي جواد نكونام در گرماگرم ليگ قهرمانان آسيا از فولاد بود. در ليگ قهرمانان آسيا و در مرحله حذفي فولاد با هدايت جواد نكونام موفق شد در مرحله يك‌هشتم نهايي الفيصلي عربستان را شكست دهد و راهي هشت تيم پاياني شود، اما در كنفرانس خبري بعد از بازي و در كمال تعجب سرمربي فولاد از سمت خود استعفا كرد و دو روز مانده به بازي تيمش برابر الهلال راهي تهران شد!

در آن مقطع گمانه‌زني‌هاي زيادي در مورد دليل تصميم نكو مطرح شد. قوي‌ترين تحليل جدايي نكونام به خاطر نشستن روي نيمكت تيم ملي بود. اما با معرفي امير قلعه‌نويي به عنوان سرمربي تيم ملي اين احتمال هم منتفي شد. درنهايت با گذشت زمان خداحافظي ناگهاني نكونام با فولاد هم كمي به فراموشي سپرده شد اما همچنان به صورت يك معما باقي ماند. 
با اين حال خبرنگار روزنامه اعتماد به اطلاعاتي دست پيدا كرده كه از استعفاي نكونام رمزگشايي مي‌كند. آنچه در ادامه خواهيد خواند روايتي است كه يك فرد مطلع در باشگاه فولاد دراختيار خبرنگار روزنامه اعتماد قرار داده است. 
در دي ماه سال گذشته حميدرضا گرشاسبي مديرعامل وقت فولاد به شكلي ناگهاني از سمت خود استعفا كرد. دليل استعفاي اين مدير از طريق يك منبع آگاه دراختيار خبرنگار روزنامه اعتماد قرار گرفته كه بنا به ملاحظاتي از انتشار آن خودداري مي‌كنيم اما لازم به ذكر است كه اين جدايي ربطي به مسائل فوتبالي نداشته است. 
بعد از جدايي گرشاسبي شايعه نشستن مصطفي آجرلو روي صندلي مديرعاملي فولاد به‌شدت به گوش رسيد اما درنهايت حميدرضا رادكيا به عنوان سرپرست مديرعاملي باشگاه منصوب شد. اين اتفاق درحالي بود كه آجرلو در يك قدمي مديرعاملي اين تيم قرار داشت. حضور رادكيا در فولاد سرآغاز مشكلات نكونام بود. طبق اطلاعات رسيده به خبرنگار اعتماد نكونام از بي‌اطلاعي مديرعامل جديد نسبت به فوتبال و مسائل ورزشي و همين‌طور عدم تزريق منابع مالي به تيم شاكي بود به شكلي كه قبل از بازي با پرسپوليس قصد داشت استعفاي خود را امضا كند. با اين حال بازيكنان به او مي‌گويند فعلا ادامه دهد و درنهايت نكونام از تصميمش منصرف شد و در بازي با پرسپوليس نيز به يك برد ارزشمند دست پيدا كرد.  با اين وجود نكونام متوجه شده بود كه مدير صنعتي جديد وارد شده به تيم براي كنار گذاشتن او به مجموعه آمده و قرار است شرايط آن قدر براي ماندن سرمربي سخت شود كه خودش كنار بكشد.  در همان مقطع يك درگيري بزرگ ميان نكونام و مديرعامل پيش آمد. نكونام بعد از برد جلوي پرسپوليس به مديرعامل مي‌گويد به بچه‌ها از محل درآمدهاي تيم از صعود به دور حذفي ليگ قهرمانان آسيا پاداش بدهد كه اين درخواست با پاسخ منفي مديران كارخانه مواجه شد. هم مدير كارخانه هم مديرعامل باشگاه به نكونام مي‌گويند باشگاه پولي ندارد! دومين درگيري نكونام با مديرعامل جديد در فرودگاه و هنگام عزيمت تيم به قطر روي داد. طبق اطلاعات به دست آمده بعد از بازي فولاد با پرسپوليس چند نفر از ليدرهاي باشگاه در پشت رختكن نكونام را هو كرده بودند. چند وقت بعد زماني كه نكونام وارد فرودگاه شد تا همراه تيم عازم قطر شود مي‌بيند همين ليدرها هم در فرودگاه حاضرند و مي‌خواهند همراه تيم به قطر بيايند! نكونام به مديرعامل باشگاه مي‌گويد اينها اينجا چه كار مي‌كنند و مديرعامل پاسخ مي‌دهد چون پرواز چارتر گرفتيم اينها هم همراه تيم مي‌آيند. درنهايت نكونام همان‌جا تيم را جمع مي‌كند و به سمت بيرون فرودگاه هدايت مي‌كند. نكونام به مديرعامل مي‌گويد اگر قرار باشد اينها همراه تيم بيايند ما به قطر نخواهيم رفت. درنهايت مديرعامل تيم بليت آن افراد را گرفت و به آنها گفت شما را فردا با يك پرواز جداگانه راهي خواهيم كرد. 
با اين حال صبح روز بعد هنگامي كه نكونام در هتل محل اقامت تيم بود متوجه شد اين ليدرها نيز در همان هتل هستند كه باز با اصرار نكونام مديران تيم مجبور شدند در جاي ديگري براي اين افراد اقامت بگيرند. 
فولاد درنهايت با چنين وضعيتي مقابل الفيصلي عربستان قرار گرفت و با يك گل به پيروزي دست پيدا كرد. فولاد با اين برد براي نخستين‌بار در تاريخ باشگاه به جمع هشت تيم برتر آسيا رسيد اما در كنفرانس خبري بعد از بازي نكونام آن جمله شوكه‌كننده را بر زبان آورد. نكو استعفا داد و ساعاتي بعد راهي تهران شد. 
طبق اطلاعاتي كه به خبرنگار روزنامه اعتماد رسيده در مدت زمان حضور فولاد در قطر و بازي با الفيصلي نكونام با مديرعامل وقت يك درگيري اساسي پيدا كرده بود. داستان از اين قرار است كه نكو به رادكيا گفته بود براي برد بچه‌ها و صعود به دور يك‌چهارم پاداش 2000 دلاري پرداخت شود. اما رادكيا به او پاسخ داد من هيچ پولي با خودم نياوردم! نكونام به او مي‌گويد پس اينجا چه كار مي‌كني اگر پول نياوردي؟ كه مديرعامل جواب مي‌دهد نه تنها 2000 دلار كه 2 دلار هم نخواهم داد! اين اتفاق به اضافه شرايط قبلي باعث شد نكونام تصميم نهايي و بزرگ خود را بگيرد و بعد از بازي با الفيصلي و در آستانه بازي با الهلال استعفا داد. اما عجيب‌ترين اتفاق ممكن درست در همين نقطه رقم خورد كه مشخص مي‌كند مديريت فولاد تنها قصد داشته كاري كند كه نكونام كنار بكشد. طبق اطلاعات رسيده به خبرنگار روزنامه اعتماد از داخل باشگاه گويا دقيقا بعد از اينكه نكونام قطر را ترك كرد و به تهران رسيد مديرعامل جديد سراغ بچه‌هاي تيم رفت و نفري 3500 دلار به آنها پاداش داد! همان زمان يكي از مربيان تيم اين اتفاق را به گوش نكونام رساند. همچنين طبق شنيده‌ها مديرعامل به بازيكنان اعلام كرده نه تنها اين پاداش را به شما پرداخت مي‌كنم كه در جريان باشيد نكونام براي شما تنها 2000 دلار مي‌خواست. ضمن اينكه قول‌هاي ديگري به بچه‌ها در صورت برد الهلال داده شد.  به اين ترتيب و براساس اين اطلاعات مشخص مي‌شود كه مديران فولاد قصد ادامه همكاري با سرمربي تيم‌شان را نداشتند و زمينه را براي جدايي او فراهم كردند. جالب اينكه رادكيا دقيقا چند روز بعد از استعفاي نكونام از سمت خود كنار رفت و جاي خود را به مديرعامل جديد باشگاه داد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون