• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3292 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۳ تير

ابوطالبي:

روحاني به وعده تعامل سازنده عمل كرد

 

 

معاون سياسي رييس دفتر رييس‌جمهوري در صفحه شخصي خود نوشت: لحظه تاريخي درحال فرارسيدن است؛ اين لحظه، فقط حل موضوع جعلي هسته‌اي ايران نيست بلكه لحظه برتري مذاكره برمقابله و پيروزي فضيلت است.

به گزارش ايرنا، حميد ابوطالبي روز دوشنبه در پيامي در شبكه اجتماعي توييتر با بيان اينكه رييس‌جمهوري تا به اينجا به وعده انتخاباتي خود عمل كرده است، گفت: مذاكرات هسته‌اي سه ويژگي داشت؛ بين‌المللي و با قدرت‌هاي جهاني بود؛ در اوج بي‌اعتمادي طرفين صورت مي‌گرفت و بازيكنان و تماشاگران، هردو نقش‌آفريني مي‌كردند.

در اين پيام آمده است: «روحاني شب گذشته گفت وعده‌اي كه دردوران انتخابات به مردم براي حل معضل هسته‌اي دادم، تا بدين جاعملي شده است.

چرا كه دكترروحاني وعده «تعامل سازنده» را داده بود و اكنون كه تعامل سازنده در حال پيروزي است، ايشان مي‌گويد به وعده خود در انتخابات عمل كرده است زيرا اصل تعامل و مذاكره، فضيلتي خردمندانه و متمدنانه است؛ تعامل و مذاكره نماد قدرت ملي است؛ تعامل و مذاكره راهي براي عبور از بحران‌هاست.

روحاني بزرگ‌ترين وعده انتخاباتي خود كه امري ملي و مورد نظررهبري بود را به انجام رساند؛ ايشان در واقع هم خواست ملي و هم نظر رهبري را به كرسي نشانده است، زيرا اين مذاكرات مبتني بر قدرت ملت ايران، فتواي رهبري، سياست نرمش قهرمانانه ايشان و درايت‌ها و سياست‌ورزي‌هاي هنرمندانه دكتر روحاني بوده است.

اين مذاكرات سه ويژگي داشت: بين‌المللي و با قدرت‌هاي جهاني بود، در اوج بي‌اعتمادي طرفين صورت مي‌گرفت و بازيكنان و تماشاگران، هردو نقش‌آفريني مي‌كردند.

روحاني توانست درعرصه خارجي قدرت ملي، توان ديپلماسي و هنر مذاكراتي و درعرصه داخلي انسجام و يكپارچگي، وحدت ملي و همدلي و همزباني را به نمايش بگذارد.

لذا توافق كه انجام و قطعنامه كه صادرشود، تمامي طرف‌هاي مذاكرات مجبور به تاييد آن خواهند بود؛ از شوراي امنيت تا اتحاديه اروپا و از آنجا تا كنگره امريكا. حتي كنگره هم نمي‌تواند آن را رد كرده و اعتبار و امضاي بين‌المللي امريكا را خدشه‌داركند؛ در دادگاه قانون اساسي امريكا، مطالب جالبي درخصوص كنگره هست! لذا لحظه تاريخي درحال فرارسيدن است؛ اين لحظه، فقط حل موضوع جعلي هسته‌اي ايران نيست، بلكه لحظه برتري مذاكره برمقابله و پيروزي فضيلت است. اين پيروزي، متعلق به ايران، مقام معظم رهبري، ملت و دولت و همه مردم و سياسيون و موافقين و مخالفان و منتقدان است. اكنون كه درحال عبور از اين پيچ تاريخي هستيم پيام ملت، وحدت ملي، انسجام و يكپارچگي است. اكنون كه درحال عبور از اين پيچ تاريخي هستيم پيام ايران، صلح و ثبات و دوستي در منطقه است؛ تعامل و دوستي براي حل مشكلات و عبور از بحران‌ها با گفت‌وگو است. اكنون كه درحال عبور از اين پيچ تاريخي هستيم: پيام ايران تعامل سازنده و همكاري با تمامي جامعه جهاني از طريق مذاكره و تمسك به گفت‌وگو است. سپاس ملت ايران را كه با مقاومت قهرمانانه خود در جامعه جهاني خوش درخشيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون