• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3292 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۳ تير

وزيركشور:

براي جشن هسته‌اي آماده‌ايم

حميدرضا خالدي / ديروز درپايان جلسه شوراي اجتماعي وزارت كشور كه در غياب خبرنگاران برگزار شد، وزير كشور به ميان خبرنگاران آمد تا به سوالات آنها پاسخ دهد. چند روز پيش ملاوردي، معاون رييس‌جمهور در امور زنان اعلام كرده بود كه ما در سه دهه اخير در مورد اجراي طرح‌هاي عفاف و حجاب چندان موفق نبوده‌ايم. وزير كشور اما در واكنش به سخنان اخير ملاوردي به «اعتماد» گفت: من اطلاعي از سخنان خانم ملاوردي ندارم، ولي در كل توقع در اين زمينه زياد است؛ توقعاتي كه هم از سوي مردم مطرح است و هم از مسوولان دولتي و مقام معظم رهبري. به هرحال ما يك جامعه ديني هستيم و طبيعي است كه به دنبال آن باشيم كه الگوهاي مناسبي منطبق با عرف و مذهب معرفي شوند و در همين زمينه اقدامات خوبي صورت گرفته. در حال حاضر شوراي اجتماعي وزارت كشور در دولت
به طور مرتب و منظم تشكيل مي‌شود. براساس همين جلسات برنامه‌هاي مختلفي را براي فعال كردن دستگاه‌هاي اجرايي در اين زمينه تدارك ديده‌ايم و نظارت‌هاي قابل قبولي بر عملكرد دستگاه اجرايي وجود داشته است. رحماني‌ فضلي امربه معروف و نهي از منكر و اجراي طرح عفاف و حجاب را در دو بخش ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي و فضاي عمومي و جامعه، دانست و گفت: در وهله نخست اين امر بايد از درون دستگاه‌هاي اجرايي آغاز شود. در همين زمينه اقدامات خوبي هم انجام شده است. گزارش‌هاي ما حكايت از آن دارد كه در اين بخش وضعيت بهتر شده. همچنين در بخش بعدي يعني فضاي عمومي كه پليس مسوول آن است معتقدم اقدامات پليس نسبت به گذشته كمتر نشده؛ اما اين كار با روش‌هاي هوشمندانه و مدبرانه‌اي توام بوده تا موجب رنجش مردم نشود و التهاب اجتماعي ايجاد نكند. وي در مورد برخي گلايه‌هاي مردم درخصوص نحوه برخورد پليس با شهروندان در بحث امر به معروف و نهي از منكر نيز در پاسخ به «اعتماد» گفت: البته من موافق نيستم كه نحوه برخورد پليس با مردم مناسب نيست. شايد مسائل و گلايه‌هايي هم باشد كه طبيعي است و مراجع رسيدگي به آن – مانند دايره تخلفات پليس - نيز وجود دارد. من نيز به عنوان جانشين مقام معظم رهبري در نيروي انتظامي اگر گزارشي از تخلف و نحوه برخورد نامناسب نيروي انتظامي و آمرين به معروف به دستم برسد، حتما آن را پيگيري مي‌كنم. وزير كشور با تاكيد براينكه اجراي طرح عفاف و حجاب بدون مشاركت مردم ممكن نخواهد بود در مورد ارزيابي خود از ميزان موفقيت اين طرح گفت: اينكه خودمان چقدراز اقدامات صورت گرفته راضي هستيم بايد بگويم كه ما تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله داريم و هنوز بايد در اين زمينه تلاش زيادي بكنيم. وزير كشور همچنين نقبي به تامين امنيت برگزاري راهپيمايي روز قدس زد و گفت: ما از يك ماه قبل موضوع راهپيمايي قدس را در دستور كار خود قرار داده بوديم، چرا كه راهپيمايي‌ها و تجمعات بهترين فرصت براي گروه‌هاي تروريستي است تا دست به اقدامات خرابكارانه بزنند. اما با اين حال، تدابير مناسبي را براي پيشگيري از هرگونه حادثه ضد امنيتي انديشيده بوديم و مطمئن بوديم كه هيچ اتفاقي نخواهد افتاد. رحماني‌فضلي البته خاطرنشان كرد: حدود دو روز قبل يك گروه تروريستي با وسايلي مانند جليقه‌هاي انفجاري و مواد منفجره بازداشت شدند درحالي كه از شرق قصد ورود به كشور را داشتند و در حال شناسايي رابطين و شبكه‌هاي مرتبط با اين گروه‌هاي تروريستي هستيم. اما اينها، تنها موضوعاتي نبود كه وزير كشور درجمع خبرنگاران به آنها پرداخت. وزير كشور در سخنان خود اشاره‌اي هم داشت به موضوع ساماندهي سواحل كشور كه گويا يكي از محورهاي جلسه ديروز شوراي اجتماعي وزارت كشور بود. به گفته وي، با توجه به اتمام ماه مبارك رمضان و افزايش سفرهاي مردم به سواحل كشور، تدابيري براي ساماندهي سواحل از سال قبل انديشيده و تلاش شده تا سواحل از نظر فرهنگي، اجتماعي و انتظامي مديريت شود.

وي سپس به ذكر آماري از غرق‌شدگان پرداخت و گفت: براساس گزارش‌هاي دريافتي آمار غرق‌شدگان از 202 نفر درسال 92، به 97 نفر در سال 93 رسيد كه تعداد نجات‌يافتگان بسيار بيشتر بوده است. از نظر فرهنگي، اجتماعي نيز تقريبا هيچ گلايه‌اي از وضعيت سواحل نشده است. اجراي طرح انضباط اجتماعي در منطقه 12 و ساماندهي معتادان در اين منطقه و كل تهران سوال يكي ديگر از خبرنگاران بود. وزير كشور در همين خصوص با اشاره به ساماندهي معتادان متجاهر (معتادي كه در ملاء عام مواد مصرف مي‌كند) گفت: زماني كه ستاد ملي مبارزه با مواد مخدر را تحويل گرفتم گنجايش ظرفيت نگهداري معتادان متجاهر 400 نفر بود، اما با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده اين ظرفيت تا پايان سال جاري به 10 هزار نفر مي‌رسد كه البته در حال حاضر اين رقم چهار هزار نفر هست.

رحماني فضلي با ذكر اينكه تعداد معتادان متجاهر تهران 13 تا 15 هزار نفر تخمين زده مي‌شود، گفت: با اقدامات
انجام شده تلاش مي‌شود همه آنها ساماندهي و درمان شوند.

موضوع چهارم مورد سوال خبرنگاران، جشن هسته‌اي در كشور وصدورمجوز وزارت كشور براي برپايي چنين جشني بود كه وزير كشور در اين خصوص گفت: تا الان مطلبي در اين زمينه به ما ابلاغ نشده است؛ اما طبيعي است كه اگر مذاكرات هسته‌اي ختم به خير شود، مردم به صورت خودجوش جشن مي‌گيرند. ما بر همين اساس به همه استان‌ها و نيروي انتظامي اعلام كرديم آماده باشند وشرايط مناسبي را براي جشن و حضور مردم فراهم كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون