• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3319 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ مرداد

رييس قوه قضاييه:

خيال ايجاد تغييرات باب ميل امريكا در ايران، باطل است

رييس قوه قضاييه آزادگان را جلوه‌هايي از مقاومت و پايداري ملت ايران در برابر استكبار اعلام كرد و گفت: استكبارستيزي ملت ايران و حمايت آنان از مظلومان پاياني ندارد و همه مسوولان كشور نيز در پرتو رهبري معظم انقلاب و در چارچوب قانون اساسي به انجام وظايف خود مي‌پردازند و اجازه دخالت به بيگانگان نمي‌دهند. به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضاييه، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني در جلسه ديروز مسوولان عالي قضايي با اشاره به برخي اظهارنظرهاي سياستمداران و مقامات امريكايي در خصوص توافق هسته‌اي و گره زدن اين توافق به برخي مسائل داخلي ايران و با تاكيد بر اينكه «خواب و خيال دشمنان درباره تاثير اين توافق بر كاهش روحيه مقاومت و ظلم‌ستيزي مردم ايران باطل است»، اظهار كرد: روحيه مداخله‌جويانه امريكايي‌ها همواره وجود داشته، اما بر زبان جاري كردن سخناني درباره شرايط ايران بعد از توافق و دخالت كردن در امور داخلي ايران قابل توجه و البته تاسف‌آور است. آيت‌الله آملي لاريجاني تاكيد كرد: همه مسوولان كشور بايد توجه كنند كه در پس پرده اين سخنان و دخالت‌ها چه هدفي نهفته است و بدانند كه راه و رسم استكبار و به ويژه امريكا در طول زمان‌هاي مختلف دخالت در كشورهاي منطقه و ايران بوده است و اكنون نيز اين روند ادامه دارد.

رييس دستگاه قضا به كودتاي 28 مرداد سال 32 به عنوان نمونه‌اي از دخالت‌هاي آشكار استكبار و امريكا در ايران اشاره كرد و با تاكيد بر اينكه امريكايي‌ها بايد بدانند «ايران اسلامي امروز، ايران سال 32 نيست» افزود: چگونه است كه امريكا و برخي كشورهاي استكباري به خود اجازه مي‌دهند كه از هزاران كيلومتر دورتر از اين منطقه، به حمايت از برخي دولت‌هاي كودك‌كش بپردازند اما حمايت جمهوري اسلامي ايران از مظلومان منطقه را برنمي‌تابند.

آيت‌الله آملي لاريجاني تصريح كرد: انقلاب اسلامي ايران خط بطلاني بر حضور استكبار در ايران بود و با رهبري و تدبير حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري هم‌اكنون عنوان شيطان بزرگ براي امريكا بر همه زبان‌ها و بيان همه ملت‌هاي مسلمان و مظلوم و آزاده جاري است و اگرچه برخي دولت‌ها هنوز در خيال باطل خود هستند؛ اما ملت‌ها بيدارند و اين بيداري مرهون استكبارستيزي جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري است.

آيت‌الله آملي لاريجاني افزود: در جريان فتنه سال 88 همگان ديدند كه ملت بصير ايران حتي جلوتر از مسوولان وارد ميدان شدند و بساط فتنه را جمع كردند. حالا هم امريكايي‌ها بايد بدانند كه اگر توافق هسته‌اي به سرانجام نهايي برسد جمهوري اسلامي ايران باز هم از اصول اصلي خود درست بر نمي‌دارد و راه مبارزه و ظلم‌ستيزي‌اش عوض نخواهد شد و تمام مسوولان كشور از جمله روساي قوا و همه مسوولان مطابق قانون اساسي پيرو سياست‌هاي كلي نظام و تابع مقام معظم رهبري هستند.

رييس قوه قضاييه به اصل 110 قانون اساسي اشاره و تاكيد كرد: سياست‌هاي كلي نظام از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ و از سوي مسوولان اجرا مي‌شود و قواي سه‌گانه نيز مطابق اصل 57 قانون اساسي با حفظ استقلال خود تحت نظارت ولي‌فقيه وظايف خود را انجام مي‌دهند.

رييس دستگاه قضا اظهار كرد: مطابق قانون اساسي، جمهوري اسلامي ايران از مظلومان جهان حمايت مي‌كند و نمونه آن نيز جريان كمك به مقاومت در منطقه است چرا كه نمي‌تواند صداي استغاثه مسلمانان و مظلومان جهان را بشنود و از آنان حمايت نكند.

آيت‌الله آملي لاريجاني با تاكيد بر اينكه «اگرچه جمهوري اسلامي ايران به لحاظ مادي نتوانسته به ملت‌هاي مقاوم منطقه از جمله مردم يمن كمك‌هاي مادي چنداني بكند»، افزود: كمك نكردن به مظلومان و مدافع آنان نبودن با ماهيت جمهوري اسلامي ايران سازگار نيست و البته اين حمايت‌ها تنها مختص همفكران جمهوري اسلامي ايران نيست بلكه شامل همه آنهايي مي‌شود كه مورد ظلم و جنايت قرار گرفته‌اند و همه اين حمايت‌ها در اثر تعاليم حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري و ظلم‌ستيزي آنان بوده است. رييس قوه قضاييه در پايان به كشورهاي استكباري به ويژه امريكا و برخي اذناب داخلي آنان توصيه كرد: دست از اشتباهات گذشته خود بردارند و در رفتارشان تجديدنظر كنند و مطمئن باشند كه نمي‌توانند تجربه‌اي مانند كودتاي 28 مرداد ولو از جنس نرم آن را در ايران تكرار كنند؛ ايران اسلامي كشور مومنان مجاهد و استكبارستيز است نه حاميان انقلابات مخملي!

آيت‌الله آملي لاريجاني تاكيد كرد: امريكايي‌ها هركجا رفته‌اند جز نفرت نكاشته‌اند و جز تروريست پرورش نداده‌اند و اميدواريم از اين پس از چنين رفتارها و افكاري
دست بردارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون