• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3356 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۹ مهر

نرخ سود بانكي بايد متناسب با تورم كاهش يابد

وزير صنعت، معدن و تجارت تاكيد كرد: نرخ سود بانكي بايد متناسب با نرخ تورم كاهش يابد. محمدرضا نعمت‌زاده گفت: «با پايين آوردن ۲ درصد نرخ سود بانكي سعي كرده‌ايم تحرك در بازار داخل به وجود آوريم؛ اگرچه اين نرخ‌‌ بايد متناسب با تورم پايين بيايد، اين در حالي است كه براي برطرف كردن يكسري موانع توليد، نياز به قوانين جديدي بود كه اين قوانين را به مجلس پيشنهاد داديم و تصويب شد و آيين‌نامه‌هاي آن نيز در حال تهيه است.»

به گزارش مهر، اين عضو كابينه دولت يازدهم روز گذشته افزود: «ساخت و سازها
هم اكنون سرعت لازم را ندارد و سيمان و فولاد كه خميرمايه آنها است، با مشكلاتي روبه‌رو است كه اميدواريم در ماه‌هاي آينده رونق اقتصادي به كشور بازگردد اما به هرحال، امسال برنامه رشد بخش صنعت، معدن و تجارت در دست وزارتخانه است اما ركود منطقه و جهاني مشكلاتي در تحقق اين امر به وجود آورده است.»

پيش از اين از سوي بانك مركزي نرخ سود سپرده‌هاي بانكي كاهش يافته بود. براساس اين ابلاغيه نرخ سود سپرده كوتاه‌مدت و پشتيبان از 9 به شش درصد، سپرده‌هاي چهار ماهه از 12 درصد به هشت درصد، شش ماهه از 12 درصد به 11 درصد و سپرده‌هاي يك‌ساله از 14/5 درصد به 14 درصد كاهش يافت. همچنين نرخ سود سپرده‌هاي دو ساله از 15 درصد به 14/5 درصد، سه ساله از 15/5 به 15 درصد، سپرده‌هاي چهار ساله از 16/5 درصد به 16 درصد و پنج ساله از 17/5 درصد به 17 درصد كاهش يافت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون