• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3356 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۹ مهر

بورس بي‌رمق به تعطيلات رفت

گروه اقتصادي|بازار سرمايه در معاملات آخرين روز هفته بعد از دو روز روند متعادل و محتاطانه مثبت، دوباره منفي شد تا قرمز‌پوش به تعطيلات آخر هفته برود. شاخص كل بورس تهران ديروز 80 واحد عقب‌نشيني كرد و به 51 هزار و 498 واحد رسيد. در معاملات روز گذشته تمايل به فروش در بين حقيقي‌ها و تمايل به خريد در بين حقوقي‌ها تقويت شد. «وبملت»، «فخوز»، «خودرو» و «وبصادر» بيشترين تاثير منفي را بر بازار داشتند. اين در حالي بود كه «همراه»، «فملي» و «وغدير» بيشترين مقاومت را در برابر منفي شدن بازار از خود نشان دادند.

نوسان ضعيف بورس تهران طي روزهاي اخير در شرايطي رخ مي‌دهد كه همچنان سايه ركود اقتصادي بر اغلب صنايع بزرگ و پيشرو بازار همچون پتروشيمي، فولاد، پالايشي‌ها، خودرو و. . . سنگيني كرده و ترس از انتشار گزارش‌هاي نه چندان مناسب شش ماهه شركت‌هاي بورسي، سهامداران را به حفظ جانب احتياط در معاملات اين بازار سوق داده است. در بازار بي‌رمق ديروز معاملات بلوكي و كد به كد سهام همانند روزهاي گذشته باز هم ادامه يافت و موجب حمايت از شاخص كل بورس شد. انتظار سهامداران براي انتشار گزارش
شش ماهه شركت‌ها در كنار ركود اقتصادي و ابهام‌هاي موجود در صنايع و عدم حمايت دولت از اين بازار موجب وارد شدن بورس تهران به هفتمين ماه ركود در سال جاري شده است به طوري كه با وجود انتشار اخبار مثبت سياسي بورس واكنشي به اين اخبار از خود نشان نمي‌دهد. در بازار ديروز شركت‌هاي بانكي و خودرويي بيشترين تاثير را در روند منفي شاخص بورس گذاشتند؛ به طوري كه بانك ملت، فولاد خوزستان، ايران خودرو، بانك صادرات، نفت و گاز پارسيان و پارس خودرو بيشترين تاثير منفي را در بازار داشتند.

اين در حالي بود كه دارويي‌ها و قندي‌ها با افزايش تقاضا تنها گروه سبزپوش تالار حافظ بودند. شركت‌هاي پتروشيمي و بيمه هم ديروز با روندي متعادل همراه بودند و تاثير چنداني بر روند بازار نداشتند. اما در ساير گروه‌ها شاهد افزايش عرضه حقيقي‌ها بوديم و بيشتر نمادها با صف‌هاي فروش و كاشه قيمت همراه بودند. اوراق تسهيلات مسكن هم روز گذشته با افزايش عرضه و صف فروش همراه بودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون