• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3356 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۹ مهر

ادعاي مضحك شبكه العربي

هشت بازيكن تيم فوتسال بانوان ايران مرد بودند!

گروه ورزش| قهرماني تيم ملي فوتسال بانوان ايران در آسيا، اين روزها به‌شدت مورد توجه رسانه‌هاي داخلي و خارجي قرار گرفته است. عملكرد خيره‌كننده بانوان فوتساليت در قهرماني آسيا باعث شده رسانه‌هاي سراسر جهان به تعريف و تمجيد از آنها بپردازند. در ايران هم البته براي نخستين‌بار در صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران هم تصاوير گلزني تيم ملي فوتسال بانوان در مسابقات رسمي و بين‌المللي نشان داده شد و اين اتفاق بزرگ باعث ديده شدن زحمات فوتساليست‌هاي خانم ايراني شد. بازتاب‌هاي جهاني اين پيروزي كه به خارج از مرزها رفته باعث شده معتبرترين سايت‌ها و روزنامه‌هاي جهان هم عكس‌هاي تيم ملي فوتسال دختران ايران را منتشر كنند و گزارش و خبر درباره فوتساليست‌هاي ايراني بنويسند. بازيكنان تيم ملي فوتسال در فاصله كوتاهي به شهرتي باورنكردني رسيدند و همين شهرت البته باعث شده تا ديگر كشورها كه در فوتبال بانوان جايگاهي ندارند به تيم ملي فوتسال بانوان حسادت كنند و با روش‌هاي ناجوانمردانه بخواهند اين قهرماني را زير سوال ببرند.

شبكه عربستاني «العربيه» در گزارشي ادعا كرد تيم ملي فوتسال بانوان ايران هشت بازيكن مرد داشته است و قدرت بيش از حد اين تيم به خاطر حضور مردان بوده است. اين شبكه روي سايت برنامه‌اش هم گزارش مفصلي در اين باره روي خروجي برد. البته در روزهاي برگزاري مسابقات هم چند خبر كوتاه در اين باره منتشر مي‌كرد تا پيروزي‌هاي تيم ملي فوتسال بانوان را زير سوال ببرد اما هرگز فكر نمي‌كرد تيم ملي فوتسال دختران ايران قهرمان آسيا شود و به همين دليل رو به يك كار ناجوانمردانه آورد. آنها از عدد شش شروع كردند و در روز آخر مسابقات اعلام كردند كه هشت بازيكن مرد در تيم ملي فوتسال بانوان حضور دارد و به همين دليل ايران قهرمان آسيا شده است.

اين شبكه با زوم كردن روي تك‌تك بازيكنان در تصاوير تلويزيوني و ارايه فكت‌هاي عجيب و غريب هشت بازيكن تيم ملي بانوان را مرد دانست و جالب اينجاست كه از تصاوير بازيكنان تيم‌هاي ملي گذشته فوتسال و فوتبال چمني بانوان ايران استفاده كردند. اين شبكه اعلام كرد اين شگرد تيم‌هاي ملي فوتبال و فوتسال بانوان ايران است كه از بازيكنان مرد استفاده كنند و به مقام برسند. نكته عجيب اين است كه تنها افتخاراتي كه در چند وقت گذشته توسط بانوان كسب شده فقط در فوتسال بوده كه يك نايب‌قهرماني و يك قهرماني در بازي‌هاي داخل سالن و رقابت‌هاي قهرماني آسيا به دست آمده است و در فوتبال چمني تيم‌هاي ملي فوتبال جزو تيم‌هاي متوسط به پايين هستند.

زهره هراتيان، عضو كميته پزشكي كنفدراسيون فوتبال آسيا و فدراسيون فوتبال در اين باره مي‌گويد: «اين ادعا مضحك است، مطمئنا آنها فكر كرده‌اند اين ادعا برايشان بار حقوقي ندارد اما آنها اتهام زده‌اند كه براي اتهام‌زننده بار سنگين حقوقي دارد. واقعا بي‌اطلاع هستند كه چنين اتهامي مي‌زنند. آنها از قوانين بين‌المللي ورزش كاملا بي‌اطلاع هستند چراكه طبق قوانين قبل از اعزام هر تيمي به مسابقات بين‌المللي اول آزمايش مربوط به تعيين جنسيت از بازيكنان گرفته مي‌شود و بعد ورزشكاران دختر و زن به مسابقات اعزام مي‌شوند. تيم فوتسال بانوان ايران هم طبق پروتكل فيفا و كنفدراسيون فوتبال اين آزمايشات را به‌طور كامل انجام داده است و در اين زمينه جاي هيچ شائبه‌اي وجود ندارد. بايد فدراسيون فوتبال از شبكه العربيه شكايت كند چراكه آنها اتهام مربوط به جنسيت تيم‌ها و ورزشكاران را در رسانه‌هاي عمومي مطرح كرده‌اند و هيچ سند و مدركي هم براي اثبات ادعاي خود ندارند.»

با اين وجود كارشناسان و مجريان شبكه تلويزيوني العربي هم در گزارش خود مدعي شده بودند كه اطلاعات حضور هشت بازيكن مرد در تركيب تيم ملي فوتسال بانوان را مجتبي شريفي رييس اسبق كميته انضباطي فدراسيون فوتبال به آنها داده بود. البته شريفي هم بلافاصله بعد از مطرح شدن اين خبر جنجالي، گفت‌وگويي با سايت برنامه نود انجام داد و اعلام كرد كه سال‌هاي سال است هيچ ارتباطي با فوتبال ندارد و عوامل شبكه العربي به دروغ نام او را به عنوان راوي اين خبر اعلام كرده‌اند. شريفي حتي تاكيد كرده كه در زمان رياستش در كميته انضباطي به پرونده فعاليت فوتباليست‌هاي دوجنسه در فوتبال بانوان در قبال ارايه برخي گزارش‌ها ورود كرده بود، اما اين پرونده ربطي به تيم ملي نداشت و تنها چند باشگاه درگير آن بودند. با توجه به اين اتفاقات البته بايد نوشت كه انتشار اين گزارش دروغ از طرف شبكه العربي يك جوسازي رسانه‌اي از طرف عربستاني‌ها بوده است، چرا كه كنفدراسيون فوتبال آسيا هم سلامت تيم ملي فوتسال بانوان ايران را تاييد كرده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون