• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3363 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر

نامه عذرخواهي دانشجويان دانشگاه امام صادق(ع) به وزير امور خارجه:

از ديپلماسي مبتني بر عقلانيت شما حمايت مي‌كنيم

ظريف: به اين نوع مهرورزي‌ها عادت دارم

گروه ديپلماسي| نامه‌نگاري ميان جمعي از دانشجويان دانشگاه امام صادق (ع) و وزير امور خارجه محمدجواد ظريف نشان از شكاف در برخورد افكار عمومي با رييس دستگاه ديپلماسي و البته سياست خارجي دولت يازدهم دارد. سوژه نامه بازمي‌گردد به حضور محمدجواد ظريف در دانشگاه امام صادق به مناسبت مراسم بزرگداشت مرحوم محمدرحيم‌ آقايي‌پور كه در فاجعه منا دعوت حق را لبيك گفته بود؛ حضوري كه درست مانند تمام حضورهاي محمدجواد ظريف در دو سال گذشته با حاشيه‌هاي فراوان روبه‌رو بوده است؛ حاشيه‌هايي كه مخالفان توافق هسته‌اي ايران با 1+5 و در سطح كلان‌تر منتقدان سياست خارجي دولت يازدهم در آن دست دارند. پس از حضور پرحاشيه ظريف در دانشگاه امام صادق و حوادث جانبي كه مخالفان و منتقدان اين حضور رقم زدند، 136 دانشجوي اين دانشگاه در نامه‌اي به رييس دستگاه ديپلماسي كشور از او بابت اين اتفاقات كه در زمان ميزباني دانشگاه رخ داده است، عذرخواهي كردند. متن اين نامه به شرح زير است:

بسمه تعالي

جناب آقاي دكتر ظريف

وزير محترم امور خارجه جمهوري اسلامي ايران

سلام عليكم

از اينكه براي حضور در مراسم بزرگداشت جان باختن دوست عزيزمان مرحوم محمد رحيم‌ آقايي‌پور كه در فاجعه منا جان به جان‌آفرين تسليم نمود و تسلاي ياران و بازماندگانش، به دانشگاه امام صادق (ع) تشريف آورديد، سپاسگزاريم. اين مكتوب نامه صميمانه‌اي است از سوي كساني كه شما و سياست خارجي عزتمندانه دولت تدبير و اميد را دوست مي‌دارند و علاقه‌مندند كه نشان دهند عقلانيت در همه جا هست و طرفداران خود را دارد، اگر چه و هرگز: ناسزا نمي‌گويد، ناآرام نيست و عصبي نمي‌شود. باخبر شديم كه امروز 15 /7 /94 چند نفري به گونه‌اي غيرمتعارف يا دست‌كم به دور از شأن دانشگاه و دانشجويان امام صادق (ع) متعرض جنابعالي شده‌اند كه به فرموده رهبري معظم انقلاب فرزند غيور اين انقلاب هستيد. اگرچه از افتخارات ماست كه خود را در مضيقه قرار دهيم تا مخالفان بتوانند حرف خود را بزنند و طبع جنابعالي نيز بلندتر از آن است كه با چنين حركاتي، خدشه‌اي بر نگاه شما نسبت به اكثريت دانش‌آموختگان و دانشجويان اين دانشگاه ايجاد شود، اما شايد دست‌كم در چنين مراسمي و در چنين مكاني انتظار اين برخورد عصبي را نداشتيد و حق با شماست! هرچند اين نخستين‌بار نيست كه تني چند نام پرآوازه دانشگاه امام صادق (ع) را كه همواره با خردورزي و فرهيختگي همراه بوده است، به نفع اقليت بس اندك خود استفاده كرده‌اند، ليكن ما جمع عظيمي از دانشجويان و دانش‌آموختگان، ضمن تقبيح اين گونه رفتارها، از شما تقاضا مي‌كنيم همچنان در مسير احقاق شأن و حقوق ملت استوار باشيد و با كساني كه احترام اين ملت را حفظ مي‌كنند متقابلا با احترام برخورد كنيد و لبخند بزنيد و با تكيه بر ديپلماسي مبتني بر عقلانيت به اعتلاي نام شايسته مردم، ايران و اسلام ادامه دهيد و در اين راه ما را همچون خيل خروشان ملت همراه خود بدانيد.

جمعي از دانش‌آموختگان و دانشجويان دانشگاه امام صادق (ع)

 

ظريف: توقع برخوردهاي تندتر را داشتم

محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه كشورمان نيز به اين نامه پاسخ داد و در پاسخ اشاره‌اي كوتاه هم به سابقه مهرورزي‌هايي از اين دست در دو سال گذشته كرد. متن اين پاسخ به شرح زير است:

سلام

با پوزش از تاخير در پاسخ. از لطف شما و ساير دانش‌آموختگان بزرگوار دانشگاه امام صادق (ع) بسيار سپاسگزارم. آنچه در دانشگاه اتفاق افتاد خلاف انتظار نبود و مرا زياد ناراحت نكرد. توقع برخوردهاي بسيار تندتر را داشتم و بسياري به من توصيه كرده بودند كه به مراسم نروم ولي نتوانستم خودم را راضي كنم. قبلا هم كه براي ديدار مرحوم آيت‌الله مهدوي‌كني رضوان‌الله تعالي عليه به دانشگاه رفته بودم با برخورد مشابهي روبه‌رو شده بودم. لذا به اين نوع مهرورزي‌ها كه منحصر به دانشگاه امام صادق (ع) هم نيست عادت دارم. البته محبت ويژه جناب دكتر سعيد مهدوي و جناب ميرلوحي بسيار دلگرم‌كننده و بسيار بيش از انتظار بنده بود. نامه شما و دوستان نيز بنده را بيش از گذشته شرمنده بزرگواري شما و بقيه مردم خوب كشور كرد.

شاد و سربلند باشيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون