• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3368 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۳ مهر

چهره‌ها و گفته‌ ها

روابط عمومي كل سپاه اعلام كرد

شهادت دو تن از مدافعان حرم حضرت زينب(س)

روابط عمومي كل سپاه در اطلاعيه‌اي از شهادت دو تن از مدافعان حرم حضرت زينب (س) حين انجام ماموريت مستشاري در سوريه خبر داد. روابط عمومي كل سپاه با صدور اطلاعيه‌اي از شهادت سرهنگ پاسدار فرشاد حسوني‌زاده و سرهنگ پاسدار حميد مختاربند از مدافعان حرم حين انجام ماموريت مستشاري و كمك به ارتش و رزمندگان مقاومت اسلامي سوريه خبر داد. بنابراين گزارش، پيكر مطهر اين دو شهيد گرانقدر كه طي روزهاي اخير به شهادت رسيدند، پس از انتقال به كشور، در استان خوزستان تشييع و به خاك سپرده خواهد شد. روابط عمومي كل سپاه در اين اطلاعيه ضمن تبريك و تسليت شهادت اين دو شهيد سرافراز به محضر حضرت ولي عصر (عج)، مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) و خانواده شهدا، بر تداوم آرمان شهداي حرم در مقابله با تروريست‌هاي تكفيري و دفع شر از امت اسلامي تاكيد كرد.

 

قالب و شكل صندوق‌هاي الكترونيك تاييد شد

ديروز تنها خبر تصويب برجام نبود كه از نهاد شوراي نگهبان به گوش رسيد. صندوق‌هاي الكترونيكي، خبر ديگري بود كه تاييد آن هم از سوي يكي از اعضاي حقوقدان اين شورا اعلام شد. انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره خبرگان رهبري كه در سراشيبي زماني تا برگزاري قرار گرفته‌اند با تاييد شدن قالب و شكل صندوق‌هاي الكترونيك وارد مرحله ديگري از آمادگي انتخاباتي شده‌اند. اين صندوق‌ها كه چند هفته‌اي مي‌شود با ايرادات اعضاي شوراي نگهبان بين اين نهاد و وزارت كشور در رفت و آمد بود نهايتا مورد تاييد قرار گرفتند. تاييدي كه تنها در قالب و شكل صندوق‌هاي راي صورت گرفته هنوز براي تكميل مراحل زيادي را پيش رو دارد. به گزارش فارس، عضو حقوقدان شوراي نگهبان در گفت‌وگو با فارس با اعلام اين خبر كه شوراي نگهبان قالب و شكل صندوق‌هاي الكترونيك را تاييد كرده است، گفت: در نشست روز چهارشنبه شوراي نگهبان درباره صندوق‌هاي الكترونيك بحث و مقرر شد مراحل بعدي تكميل اين صندوق‌ها اعم از سخت‌افزار، نرم‌افزار و ملاحظات امنيتي را طي كند و وزارت كشور پس از تكميل اين مراحل، براي اعلام‌نظر به شوراي نگهبان ارسال كند؛ همچنين بايد مشكلات و ابهامات قانوني برگزاري انتخابات الكترونيكي نيز برطرف شود. سيامك ره‌پيك بر همين اساس يادآور شد: شوراي نگهبان در اين جلسه از وزارت كشور خواست كه پيشنهاداتش درباره نحوه و ميزان استفاده از اين صندوق‌هاي الكترونيك در حوزه‌هاي انتخابيه را با توجه به امكانات مالي، نيروي انساني و شرايط مختلف به شوراي نگهبان ارايه دهد تا شورا نظرش را در اين زمينه اعلام كند. اين عضو حقوقدان شوراي نگهبان در پايان خاطرنشان كرد: در اين جلسه، تصميمي درباره حوزه‌هاي انتخابيه‌اي كه قرار است انتخابات در آنجا به صورت الكترونيك برگزار شود، تعداد اين حوزه‌ها و شعب گرفته نشد تا وزارت كشور پيشنهاداتش را در اين باره به شوراي نگهبان اعلام كند. اما با تاييد شكل و قالب صندوق‌ها بايد گفت كه هنوز مراحل مهم‌تري باقي مانده است. مراحلي كه گفته مي‌شود به پيشنهاد وزارت كشور بستگي دارد مي‌تواند محل بحث‌هاي مهمي بين اعضاي شورا به عنوان نهاد نظارتي و وزارت كشور به عنوان نهاد نظارتي بر انتخابات شود. در اين ميان مبحثي كه از همه مهم‌تر است مخالفت چهره‌هاي شاخص مجلس خبرگان رهبري با گذاشتن صندوق‌هاي الكترونيكي در فرايند انتخابات اين مجلس است. بحث مهمي كه البته از سوي قائم‌مقام وزارت كشور تاييد شده است اما از اقداماتي هم گفته كه براي حل اين اختلاف انجام خواهد داد.

 

معاون پارلماني رييس‌جمهور:

برجام، موانع رشد و توسعه كشور را از ميان بر‌مي‌دارد

معاون پارلماني رييس‌جمهور گفت: برجام سندي است كه بايد انجام شود و صرفا زمينه را هموار مي‌كند و موانع توسعه را برمي‌دارد. به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام مجيد انصاري، اظهار كرد: در طول اين سال‌ها تحريم‌ها موانعي را جلوي راه مردم ايران و دولت ايجاد كرده بود كه اميدواريم در زمان اجرا شدن برجام اين موانع برداشته شود. معاون پارلماني رييس‌جمهور درباره اتفاق‌هاي روز تصويب كليات برجام در مجلس نيز، خاطرنشان كرد: در مجلس دموكراسي و تريبون آزاد برقرار است و نمايندگان حق دارند اظهارنظر كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون