• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3398 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ آبان

پيش‌بيني تداوم كاهش قيمت طلا در بازارهاي جهاني

در هفته گذشته هم سبزه‌ميدان و هم فردوسي تن به كاهش قيمت‌ها دادند و بازار روندي نزولي را تجربه كرد و علاوه بر قيمت دلار، قيمت انواع مسكوكات طلا هم اصطلاحا به كف خود رسيد.
حالا كم‌كم تاثير حوادث تروريستي پاريس بر اقتصاد قاره سبز در حال آشكار شدن است. بسياري معتقدند بايد كاهش ارزش يورو در برابر ارزهاي معتبر جهاني را انتظار كشيد.
بسياري از دست اندركاران بازار معتقدند يورو تاكنون مقاومت مناسبي در برابر تروريست‌ها داشته است اما شايد روند آتي وقايع سبب شود بهاي اين ارز رو به كاهش بگذارد.
هفته گذشته در حالي آغاز شد كه قيمت هر سكه تمام بهار آزادي طرح جديد، 913 هزار تومان بود. اما روز پنجشنبه قيمت آن به 908 هزار تومان رسيد. همچنين سكه طرح قديم هم چنين كاهش قيمتي را تجربه كرد و از 913 هزار تومان كاهش پيدا كرد و در آخرين روز هفته گذشته به 906 هزار تومان رسيد.
وضعيت براي نيم سكه هم تا حدود زيادي به همين شكل باقي ماند و قيمت آن در طول هفته گذشته كاهشي بود. نيم سكه هفته را با قيمت 461 هزار تومان آغاز كرد ولي اين قيمت نتوانست تا آخر هفته دوام داشته باشد و روز پنجشنبه در حالي بازار به كار خود پايان داد كه نيم سكه با كاهش هفت هزار توماني به 454 هزار تومان رسيد.
ربع سكه نيز روز شنبه گذشته 248 هزار تومان بود اما در آخرين روز هفته پيش، به نرخ 245 هزار تومان رسيد. سكه يك گرمي، در هفته گذشته عمدتا 167 هزار تومان بود ولي اين وضعيت در دو روز آخر هفته تغيير كرد تا اين هم كاهش قيمت داشته باشد و هزار تومان ارزان‌تر از ابتداي هفته به كار خود پايان دهد. قيمت سكه يك گرمي در روز پنجشنبه، 165 هزار تومان شد.
همچنين هر گرم طلاي 18 عيار هم به قيمت 92 هزار و 500 تومان به فروش رفت. هر مظنه مثقال طلا هم در نهايت 400 هزار و 700 تومان شد. اونس جهاني طلا در هفته گذشته روند پر فراز و نشيبي را طي و به ويژه بعد از حوادث تروريستي پاريس كاهش قيمت را تجربه كرد.
به هر روي قيمت آن در روز جمعه افزايش داشت و در نهايت خود را در نرخ هزار و 85 دلار تثبيت كرد كه نسبت به روز پنجشنبه سه دلار افزايش قيمت را نشان مي‌دهد. بسياري از كارشناسان بين‌المللي پيش بيني مي‌كنند بهاي طلا در روزهاي آتي رو به كاهش بگذارد و قيمت هر اونس به هزار دلار برسد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون