• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3405 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ آذر

پايبندي مسكو- دمشق برهمكاري مشترك

وليد معلم، وزير خارجه سوريه  كه پس از سرنگوني جنگنده روسي توسط تركيه به روسيه سفر كرده، در ديدار با سرگئي لاوروف، همتاي روسي خود در مسكو ضمن تاكيد بر اينكه ارتش سوريه با حمايت نيروي هوايي روسيه به پيشروي‌هايي در تمامي جبهه‌ها دست مي‌يابد، با اشاره به سخنان ولاديمير پوتين، رييس‌جمهوري روسيه درباره تركيه پس از سرنگوني جنگنده روسي، گفت: ما از پنج سال پيش در معرض چنين ضربه‌ها و خنجرهايي قرار گرفته‌ايم. معلم ضمن تاكيد بر اينكه تروريسم گريبانگير حاميان آن خواهد شد در پاسخ به كساني كه خواهان بركناري بشار اسد، رييس‌جمهوري سوريه هستند، گفت: اين خواسته مثل روياي شيطان براي وارد شدن به بهشت است.
سرگئي لاوروف، وزيرخارجه روسيه  نيز در اين ديدار تاكيد كرد: ما پايبندي دولت سوريه به مساله مبارزه با تروريسم را در سطح عالي ارزيابي مي‌كنيم و همچنان به حمايت خود از دولت سوريه براي از بين بردن تروريست‌ها ادامه مي‌دهيم. ما از آغاز روند سياسي فراگير و مسالمت آميز در سوريه حمايت مي‌كنيم تا مردم اين كشور بتوانند آينده كشور خود را مشخص كنند. لاوروف تاكيد كرد: رهبران تركيه از خط قرمز تجاوز كرده و احتمالا اين مساله تركيه را در اوضاع بسيار دشواري درباره منافع ملي‌اش قرار خواهد داد.
لاوروف ضمن تاكيد بر اينكه مسكو در قصد و نيت تركيه براي مبارزه با تروريسم ترديد دارد، گفت: از بين بردن تروريسم در خاورميانه كنار گذاشتن سياست يك بام و دو هوا را مي‌طلبد و هرگونه اصلاحاتي در سوريه بايد با رهبري خود سوري‌ها باشد. وي بر اهميت توافق بر سر ليست گروه‌هاي تروريستي در سوريه و پس از آن مشخص كردن مخالفان اين كشور تاكيد كرد و گفت: روسيه تصميم گرفته تا برنامه دادن ويزاي آزاد به ترك‌ها را از اوايل سال آينده ميلادي به حالت تعليق درآورد. ما همچنان سوالات زيادي درباره فعاليت‌هاي آنكارا و پايبندي واقعي‌اش در ريشه كن كردن تروريسم داريم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون