• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3411 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ آذر

زير ذره‌بين اقتصاد

برابري آمار صنايع متوقف شده و بازگشته به توليد|معاون برنامه‌ريزي و اقتصادي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران از بهره‌برداري از 2293 واحد توليدي جديد در سال گذشته خبر داد و گفت: نسبت واحدهاي متوقف شده به واحدهاي به چرخه توليد بازگشته برابر است. فرشاد مقيمي، با بيان اينكه در دو سال گذشته توانسته‌ايم تعادل را بين واحدهاي متوقف شده و به چرخه توليد برگشته ايجاد كنيم، افزود: بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه توانسته‌ايم همان حالت اول كه وجود داشته را حفظ كنيم و نگذاريم وضعيت خراب شود، يعني تعداد واحدهايي كه در اين مدت به دلايل متعدد متوقف شده‌اند با تعداد واحدهايي كه به چرخه توليد بازگشته‌اند تقريبا برابر است. وي با اشاره به بهره‌برداري از 2293 واحد توليدي جديد در سال گذشته، ادامه داد: البته در كنار اين موضوع واحدهاي جديدي به بهره‌برداري رسيده‌اند كه به اين ترتيب آمار واحدهاي فعال شده بيشتر مي‌شود.

تخلف بانك مركزي در اقساط كارت خريد كالا | دبيركل مجمع كارآفرينان ايران با بيان اينكه بانك مركزي بدون توافق توليدكنندگان، اقساط طرح كارت اعتباري را به 18 ماه رساند، تاكيد كرد كه سياست‌ كاسبكارانه بانك مركزي كمكي به خروج از ركود نمي‌كند. حميدرضا غزنوي اظهار كرد: براساس توافقي كه انجام شد قرار بود توليدكنندگان از مبلغ فروش كالاي خود پنج درصد را براي حمايت از منافع بانك پرداخت كنند، اما اين در شرايطي بود كه براساس اين توافق اين تسهيلات در اقساط 24 ماهه به مصرف‌كننده داده مي‌شد، در حالي كه بانك مركزي بدون توافق با توليدكننده مدتي بعد تعداد اقساط را 18 ماه اعلام كرد كه اين خلاف توافق بود.

ايران در سيرالئون انبار ذخير‌ه‌سازي نفت مي‌سازد|مديرعامل شركت ملي مهندسي ساختمان نفت ايران از مذاكره با سيرالئون براي احداث انبار ذخيره‌سازي نفت در اين كشور خبر داد. علي‌اصغر ساجدي با اشاره به مذاكره ايران با چند كشور آفريقايي و امريكايي، براي ساخت و خريد سهام پالايشگاه‌ها در اين كشورها گفت: مذاكراتي با كشورهاي برزيل، آفريقاي جنوبي، اندونزي، مالزي و هند براي خريد سهام پالايشگاه‌هاي اين كشورها انجام شده است تا امنيت انرژي هم براي كشورهاي هدف و هم براي ايران در بلندمدت تامين شود.

نرخ تورم روستايي آبان 5/12 درصد اعلام شد|مركز آمار ايران، نرخ تورم روستايي در
12 ماه منتهي به آبان ماه ۹۴ را 5/12 درصد اعلام كرد.  مركز آمار ايران، گزارش شاخص قيمت كالاها و خدمات مصرفي خانوارهاي روستايي كشور در آبان‌ماه سال ۱۳۹۴ را منتشر كرد. بر اين اساس نرخ تورم روستايي در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 6/1 درصد كاهش نشان مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون