• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3427 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۹ دي

سه سارق كيف قاپ در پايتخت را شناسايي كنيد

سرقت به روش« زاغ زني»

اعتماد| منصور، علي و محمد سه سارق سابقه‌داري هستند كه در مناطق مختلف تهران با شيوه زاغ زني اقدام به سرقت و كيف‌قاپي از شهروندان مي‌كردند. پليس با توجه به اظهارات زن جواني كه در تاريخ 08/07/1394 در صرافي مورد سرقت قرار گرفته بود تصاوير مداربسته صرافي را تماشا كرد و با توجه به سوابقي كه در اداره آگاهي داشتند آنها را شناسايي كرد.
اين زن با مراجعه به كلانتري 119 مهرآباد جنوبي به ماموران اعلام كرد كه توسط سرنشينان يك دستگاه موتوسيكلت هوندا 125 مورد سرقت به شيوه كيف‌قاپي قرار گرفته و سارقان اقدام به سرقت كيف‌دستي‌اش كه مبلغ 20 هزار دلار در آن بود، كرده‌اند. با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع كيف‌قاپي و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسراي ناحيه 34 تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
كيف‌قاپي در خيابان گرانمايه
زن جوان پس از حضور در پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: صبح روز مورخه 08/07/1394 با مراجعه به يك صرافي در محدوده ميدان كاج مبلغ 20 هزار دلار براي شركت دريافت كردم. پس از گرفتن ارز، از محل صرافي به سمت شركت حركت كردم اما در خيابان گرانمايه و در زمان پياده شدن از ماشين ناگهان يك دستگاه موتوسيكلت با دو سرنشين جوان به من نزديك شد و در يك لحظه اقدام به قاپيدن كيف دستي حاوي پول‌ها كرد و به سرعت از محل متواري شد.
 كيف قاپان سارقان حرفه‌اي از آب درآمدند
با توجه به شيوه و شگرد سرقت، كارآگاهان اطمينان پيدا كردند كه سارقان ابتدا به شيوه زاغ‌زني شاكي را شناسايي كردند و پس از تعقيب او در يك فرصت مناسب دست به سرقت كيف حاوي 20 هزار دلار زدند. كارآگاهان بعد از تماشاي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته متعلق به صرافي محدوده ميدان كاج موفق به شناسايي يكي از مجرمين سابقه‌دار و حرفه‌اي در زمينه سرقت به ويژه كيف قاپي و زورگيري به نام منصور شدند. سوابق منصور (25 ساله) در اداره آگاهي نشان داد او پيش از اين‌بارها به اتهام ارتكاب جرايم مختلف كيف قاپي، زورگيري، گردنبندقاپي و تهديد با سلاح سرد دستگير و روانه زندان شده است. پليس در مخفيگاه منصور تعداد زيادي گوشي تلفن همراه، مدارك شناسايي متعلق به افراد غير و... كشف كرد. منصور پس از انتقال به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ، صراحتا به ده‌ها فقره كيف قاپي در مناطق مختلف شهر تهران به ويژه در مناطق نعمت‌آباد، خاني‌آباد، وحدت اسلامي، وليعصر، ميدان حر، خيابان قزوين، خيابان امام خميني، خيابان حافظ و... اعتراف كرد و گفت كه سرقت‌هاي خود را با مشاركت دو برادر و بچه‌محل سابق به نام‌هاي علي (23 ساله) و محمد (22ساله) انجام داده است. در مرحله بعد، كارآگاهان پايگاه پنجم پليس مخفيگاه علي و محمد در شهرستان اسلامشهر- شهرك قائميه را شناسايي و آنها را دستگير كردند. بررسي سوابق اين دو برادر نيز نشان داد كه آنها نيز از مجرمين سابقه‌داري هستند كه از سال 88 تاكنون بارها به اتهام ارتكاب جرايم مختلف سرقت، زورگيري، كيف‌قاپي و نزاع و درگيري دستگير و روانه زندان شدند.
 شهروندان، كيف قاپان را شناسايي كنند
سرهنگ كارآگاه احمد نجفي، رييس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به سوابق متعدد متهمين در ارتكاب جرايم مختلف در زمينه سرقت‌هاي خشن و همچنين اعتراف صريح متهمين به ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف شهر تهران، دستور انتشار بدون پوشش تصوير هر سه متهم از سوي مقام محترم قضايي صادر شد تا شناسايي ساير جرايم ارتكابي و مالباختگان از سوي شهروندان انجام شود. لذا از كليه شاكيان و مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصوير اين گروه از سارقين كيف قاپ شدند دعوت مي‌شود تا جهت پيگيري شكايات خود به نشاني پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان آزادي- خيابان زنجان شمالي مراجعه كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون