• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3427 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۹ دي

مردي كه زن ميزبان را در خانه‌اش خفه كرد


اعتماد| معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري مردي كه براي سرقت پنج ميليون و 600 هزار تومان اقدام به قتل يكي از آشنايان خود كرده بود، خبر داد. در ساعت 21 روز دهم آبان ماه امسال كشف جسد خانمي حدودا 30 ساله در محل سكونتش واقع در خيابان ريحاني به كلانتري 190 مجيديه اعلام شد كه با حضور ماموران كلانتري در محل و بررسي‌هاي اوليه مشخص شد كه متوفي به شيوه خفه شدن به قتل رسيده است. با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسراي ناحيه 27 تهران، پرونده براي رسيدگي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت كه با حضور كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي در محل جنايت و انجام تحقيقات اوليه مشخص شد مقتول پسري 11 ساله دارد كه صبح روز حادثه در هنگام خروج از منزل به قصد رفتن به مدرسه بالاي سر مادرش رفته و به تصور اينكه وي خوابيده است، روي جسد مادرش يك تخته پتو قرار داده و سپس از خانه خارج شده است.
روايت پسر مقتوله از پيدا كردن جسد مادرش
پسر مقتوله در خصوص نحوه اطلاع از مرگ مادرش به كارآگاهان گفت: ساعت هفت صبح به قصد رفتن به مدرسه از خواب بيدار شدم؛ در زمان لباس پوشيدن به اتاق ديگري رفتم كه جسد مادرم در آن قرار داشت اما در آن لحظه متوجه مرگش نشدم؛ حتي براي آنكه مادرم احساس سرما نكند، يك پتو روي مادرم قرار دادم. حوالي ظهر بود كه از مدرسه به خانه بازگشتم اما كسي در خانه را باز نكرد؛ به خانه مادربزرگم رفتم و تا شب چندين بار با شماره تلفن خانه و گوشي همراه مادرم تماس گرفتم اما كسي پاسخگوي تماس‌هايم نبود تا اينكه به همراه مادربزرگم به خانه‌مان رفتيم. وقتي كسي در خانه را باز نكرد با كمك همسايه‌ها در ورودي خانه را تخريب كرديم و وارد خانه شديم. اما زماني كه وارد اتاق خانه شديم، جسد مادرم در حالي كه هنوز پتو روي آن قرار داشت روي زمين بود. آن زمان بود كه فهميدم صبح آن روز من روي جسد مادرم پتو قرار داده و متوجه مرگ او نشدم. كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي با بررسي محل جنايت اطلاع پيدا كردند كه وجوه نقد داخل خانه به مبلغ پنج ميليون و 600 هزار تومان به سرقت رفته و به احتمال فراوان مقتوله در زمان حضور سارق يا سارقان در داخل خانه قصد درگيري با آنها و كمك خواستن از همسايه‌ها را داشته كه مانع او شده‌اند و در ادامه با يك تكه پارچه‌اي كه به دور گردنش انداخته شده به قتل رسيده است. با توجه به نبود هرگونه نشانه تخريب بر در ورودي مجتمع و واحد مسكوني، كارآگاهان فرضيه ارتكاب سرقت و جنايت توسط اطرافيان مقتوله را در دستور كار قرار داده و در تحقيقات از خانواده مقتوله اطلاع پيدا كردند كه چند روز پيش از جنايت، يكي از بستگان مقتوله به نام بصير 35 ساله به همراه همسرش به خانه مقتوله مراجعه داشته است.
پنهان شدن قاتل در كمد ديواري
پليس بعد از بازرسي‌هاي دقيق از خانه بصير او را در حالي كه داخل كمد ديواري و به شيوه‌اي ماهرانه، در زير لباس‌هاي داخل كمد ديواري پنهان شده بود، دستگير و در بازرسي از لباس‌هاي داخل كمد ديواري نيز مبلغ پنج ميليون و 600 هزار تومان وجه نقد مسروقه از محل جنايت كشف شد. بصير پس از انتقال به اداره دهم پليس آگاهي صراحتا به ارتكاب جنايت اعتراف كرد و گفت: چند روز قبل از جنايت، به همراه همسرم به خانه مقتوله رفتيم تا از او درخواست مقداري پول كنيم. او وعده داد تا قسمتي از اين پول را براي‌مان تهيه كند. اما وقتي در تاريخ دهم آبان ماه به قصد گرفتن پول به خانه مقتول رفته بودم؛ پسر مقتوله در داخل يكي از اتاق‌ها خواب بود؛ در اين زمان مقتوله براي آوردن پول به داخل اتاقش رفت و در يك لحظه تسليم وسوسه شيطان شدم و به داخل اتاق رفتم اما مقتوله پس از اطلاع از نيتم با من درگير شد، من نيز در آن شرايط براي آنكه كسي متوجه حضور من در خانه نشود، با رشته‌اي پارچه‌اي او را خفه كردم و پس از برداشتن پول‌هاي داخل اتاق به سرعت از خانه خارج شدم. بر اساس اعلام مركز اطلاع‌رساني پليس آگاهي پايتخت، سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با اعتراف صريح متهم به ارتكاب جنايت، قرار بازداشت موقت از سوي مقام قضايي صادر شد و متهم براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون