• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3431 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ دي

رييس فدراسيون چوگان از سمت خود كنار رفت

ايلخاني‎زاده: مي‎روم اما نه به خاطر پاسپورت دوم

پس از كنار رفتن مديركل روابط بين‌الملل وزارت ورزش به عنوان فردي كه داراي دو تابعيت بود، رييس فدراسيون چوگان نيز ضمن تاييد دوتابعيتي بودنش و اينكه پاسپورت دومش براي امريكا نيست، درمورد اينكه بايد به اين دليل استعفا دهد، گفت: اتفاقا اين كار را انجام داده‌ام اما نه به خاطر تابعيت دومم.
حمزه ايلخاني‌زاده با يادآوري اينكه ۱۵ سال سابقه رياست فدراسيون چوگان را دارد، اظهار داشت: دو سال پيش كه مجمع فدراسيون برگزار شد، تصميمي براي شركت در انتخابات نداشتم اما به اصرار برخي دوستان كانديدا شدم. به غير از من هم مجمع سال ۹۲ كانديداي ديگري نداشت چون كسي به اندازه من بي‌عقل نبود! در هر صورت در آن مجمع راي موافق اعضا را گرفتم با اين حال يك سال پيش استعفاي خود را به وزارت ورزش اعلام كردم.  وي در مورد دلايل اعلام استعفا از رياست فدراسيون چوگان، گفت: من مسن هستم، اگر كارمند دولت بودم، ۱۰ سال پيش بازنشسته مي‌شدم، مي‌خواهم از اين كار دست بكشم تا با فراغ بال بتوانم به كارهاي خودم رسيدگي كنم.  ايلخاني در مورد اينكه «استعفا از رياست چوگان ارتباطي به دو تابعيتي بودن وي و ورود سازمان بازرسي كل كشور به اين موضوع دارد يا نه؟»، خاطرنشان كرد: من پاسپورت دوم و غيرايراني دارم كه پيش از انقلاب آن را گرفتم. آن زمان بيشتر خارج از كشور بودم و خيلي كم به ايران مي‌آمدم. البته بگويم پاسپورت دوم من آن‌طور كه مي‌گويند براي امريكا نيست. اين پاسپورت متعلق به يك كشور ديگر است كه گاهي به آن سفر مي‌كنم. در كل ۴۰ سال است كه پاسپورتي غير از پاسپورت ايران دارم و دوتابعيتي هستم اما استعفايم از فدراسيون چوگان هم هيچ ارتباطي به اين موضوع ندارد. هرگز منكر دو پاسپورتي بودن و اينكه تبعه كشور ديگر را هم دارم، نمي‌شوم و حتي اين موضوع را بهانه‌اي قرار داده‌ام براي استعفا و اينكه با آن موافقت كنند و من را رها كنند. روز اول هم كه آمدم، همه مي‌دانستند كه شرايطم چيست اما ظاهرا به تازگي سازمان بازرسي طي بخشنامه‌اي اعلام كرده كه افراد دوتابعيتي نبايد مسووليتي داشته باشند، من هم اين موضوع را اهرمي قرار دادم براي رسيدن به آنچه از يك سال پيش به دنبالش هستم؛ يعني استعفا و موافقت با آن. همخواني و هماهنگي با ورزش ايران ندارم. ورزش چوگان يك ورزش خاص ايراني است اما آقايان درك درستي از آن ندارند. من خودم يك چوگان‌باز هستم. خودم اين رشته را در ايران باب كردم و به همين دليل سنگش را در هر شرايطي به سينه مي‌زنم. عاشق فرهنگ اين سرزمين هستم. من حتي قبل از رياست در چوگان فعال‌تر بودم. كار اصلي من صنعت است اما به چوگان عشق و علاقه دارم. با اين حال وقتي يك سال پيش استعفاي خود را به وزارت ورزش اعلام كردم، با آن مخالفت كردند. با امروز و فردا كردن، مانع از آن شدند. اينگونه در كار مديريت من هم تداخل ايجاد كردند. آنها آدم‌هاي كوچكي هستند كه به همه‌چيز كار دارند.
حمزه ايلخاني‌زاده با بيان اينكه در راستاي استعفاي يك سال پيش، يك ماه گذشته نيز مجددا اعلام استعفا كرد و چند روزي است كه به محل فدراسيون هم نمي‌رود، گفت: چوگان ريشه سه هزار ساله دارد. يك ورزش فاخر است كه هزاران شعر، قصيده و هنر در رابطه با آن وجود دارد. من چوگان را با هيچ چيز مقايسه نمي‌كنم چون آن را به عنوان يك هنر دوست دارم و بر همين اساس نمي‌توانم بي‌اعتنايي‌ها را تحمل كنم.  وي با تاكيد بر اينكه برايم اهميت دارد كه مدير آتي اين رشته در ايران چه كسي خواهد بود، تصريح كرد: بايد بگويم از وزارت ورزش يك بيستم هزينه‌هاي لازم براي فعاليت‌هاي چوگان را هم نمي‌گيرم؛ نه مي‌دهند و نه گرفته‌ام؛ طي اين چند سال از جيب هزينه كردم و مجموعه چوگان را هم ساختم. در اين رشته فعاليت مستمر داشتم تا آن را به اينجا رساندم. حالا انتظار اينكه اينگونه برخورد شود را ندارم. من كارمند وزارت نيستم و اصلا هيچ‌وقت كارمند دولت نبودم. آزادم و آزاد كار مي‌كنم. بعد از انقلاب با فعاليت‌هايم باعث حفظ چوگان در ايران شدم. به گونه‌اي كار كردم كه چوگان فدراسيون داشته باشد، الان همين رشته در جهان موقعيت خوبي دارد. با همه اينها دلم نمي‌خواهد به عنوان مسوول، حضور در اين رشته را ادامه بدهم چون از مديريت ورزش راضي نيستم هر چند با كسي هم مشكل شخصي ندارم. استعفا داده‌ام اما نه به خاطر دو تابعيتي بودنم و منتظر هستم با آن موافقت شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون