• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3135 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ آذر

دبير گروه بررسي صورت‌هاي مالي فدراسيون فوتبال:

ابهامات مالي فدراسيون فوتبال در بخش اجرايي و عملياتي است

دبير گروه بررسي صورت‌هاي مالي فدراسيون فوتبال تاكيد كرد كه بيشتر ابهامات مالي اين فدراسيون در بخش اجرايي و عملياتي است. كريم بهرامي در خصوص اينكه گروه بررسي صورت‌هاي مالي فدراسيون فوتبال در چه مواردي ايراد و مشكل ديده است، مي‌گويد: «قرار شده صورت‌هاي مالي مربوط به سال 92-91 را بررسي كرده و در نهايت پرونده را پس از بررسي به مجمع فدراسيون فوتبال بدهيم. امير عابديني هم به عنوان رييس و سخنگوي اين گروه انتخاب شده و من هم دبير گروه هستم. در جلسه اخير به كفاشيان گفتم كه در بحث مديريت مياني، مالي و خزانه‌داري فدراسيون فوتبال مشكلاتي وجود دارد و گويا افراد حاضر در اين كميته‌ها به كارشان وارد نيستند. اعلام كردم كه فدراسيون فوتبال در اين بخش حرفه‌يي نيست و از نظر نيروي انساني نياز به تقويت شدن دارد، چرا كه اگر فردا ايرادي در اين بخش به وجود بيايد فقط رييس فدراسيون فوتبال بايد پاسخگو باشد. ناظران مجمع كه صورت‌هاي مالي را بررسي مي‌كنند اگر ايرادي ببينند مديريت كفاشيان را زير سوال مي‌برند و به ساير كارمندان فدراسيون كاري ندارند.»
رييس هيات فوتبال استان قم در پاسخ به اين سوال كه قرار شده اين گروه بخش‌هاي اداري و خزانه‌داري فدراسيون را بررسي كند ادامه مي‌دهد: «به صورت رندوم در اين بخش ورود خواهيم كرد و قسمت خاصي را مورد نظر نداريم. در دستور كار ما تاكيد نشده كه قسمت خاصي را مورد بررسي قرار دهيم و البته ما هنوز رسيدگي به موضوع را آغاز نكرده‌ايم اما اگر مساله خاصي گزارش شده باشد، در آن بخش حساس خواهيم شد. اينكه فدراسيون فوتبال پذيرفت صورت‌هاي مالي را مورد بررسي قرار دهيم بسيار اميدوار‌كننده است و نشان مي‌دهد كه هدف فدراسيون سازندگي و اصلاح است. گروهي كه براي بررسي صورت‌هاي مالي انتخاب شده‌اند غريبه نيستند، بلكه از بين اعضاي مجمع هستند. مي‌خواهيم اگر كمكي از دست‌مان بر مي‌آيد انجام دهيم و براي بهبود كار هرچه در توان داشته باشيم، مي‌گذاريم.»
بهرامي در واكنش به اين سوال كه نامه ناظران مجمع به كفاشيان براي بررسي حساب‌هاي مالي چقدر در تصميم فدراسيون فوتبال تاثيرگذار بوده است، اعلام مي‌كند: «مسلما اين نامه تاثيرگذار بود. شايد اگر به كفاشيان نامه‌ نمي‌زديم فدراسيون فوتبال از كنار اين مساله به سادگي مي‌گذشت اما ما خواستار روشن شدن صورت‌هاي مالي شديم. بيشتر بحث ما روي مجموعه‌هاي مياني فدراسيون فوتبال است كه مي‌خواهيم قدرت بيشتري بگيرد. اين انتقاد را به كفاشيان داشتم كه كنترل‌هاي داخلي‌اش را بيشتر كند. نظارت در بخش برگزاري مسابقات هم بايد بيشتر شود و رييس فدراسيون بايد كنترل ويژه‌يي روي مديران اجرايي و عملياتي‌اش داشته باشد.»
كريم بهرامي در ادامه مي‌گويد: «بيشتر ابهامات همين جاست و اميدوارم مساله خاصي نباشد و اشكال شكلي باشد مثلاً اينكه بدهكاري و بستانكاري در فدراسيون فوتبال وجود داشته و آقايان پيش پرداخت و پيش دريافت را اشتباه نوشته‌اند كه باعث شده ابهام مالي به وجود بيايد. هروقت حرف از ابهام مالي مي‌شود ذهن به سمت تخلف مالي مي‌رود اما اينگونه نيست و شايد فقط مقررات رعايت نشده است. »عضو مجمع فدراسيون فوتبال درباره اينكه وزير ورزش و جوانان انتقادي نسبت به بخش خزانه‌داري فدراسيون فوتبال داشته كه اعلام كرده در اين بخش يك ميليارد تومان حق ماموريت 29 سفر شده است هم صحبت‌هاي جالبي را مطرح مي‌كند: « شنيده بودم كه اين مبلغ حدود 400 ميليون تومان است و عدد يك ميليارد را نشنيده‌ام اما قطعا به اين مساله هم ورود خواهيم كرد تا ابهامات روشن شود.»
بهرامي در پايان همچنين در خصوص اينكه گروه بررسي صورت‌هاي مالي فدراسيون فوتبال به كميته فرهنگي هم ورود خواهد كرد يا نه، تاكيد مي‌كند: « بيشتر بحث در اين خصوص به مساله درآمدهاي فدراسيون فوتبال بازمي‌گردد كه يكي از موارد مورد بحث ما خواهد بود اما بحث جام جهاني و ابهامات مالي در اين خصوص به بودجه سال 93-92 باز مي‌گردد كه مربوط به كار ما نمي‌شود، چون ما در حال حاضر بودجه سال 92-91 را بررسي خواهيم كرد. براي اصلاح ابهامات فدراسيون فوتبال تلاش مي‌كنيم تا وظيفه‌مان را انجام دهيم. وقتي وظيفه‌مان را به درستي انجام دهيم مسووليت از ما سلب مي‌شود و اگر فدراسيون فوتبال بخواهد، خودش اصلاحات را انجام خواهد داد .»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون