• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3487 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۰ اسفند

انتشار «گاوبازي» رادي دويل با ترجمه آرزو مختاريان

مجموعه داستان «گاوبازي» نوشته رادي دويل با ترجمه آرزو مختاريان توسط نشر افق منتشر و راهي بازار نشر شد. نسخه اصلي اين كتاب در سال ۲۰۱۱ چاپ شده و نشر افق با توافق و عقد قرارداد با نويسنده اثر، حق امتياز چاپ آن را در ايران خريده است. اين كتاب به عنوان پنجاه‌ويكمين كتاب «مجموعه داستان» از مجموعه «ادبيات امروز» چاپ شده است.
رادي دويل متولد سال ۱۹۸۵ در دوبلين است. او نويسنده و نمايشنامه‌نويس است و براي رمان «پدي كلارك» جايزه بوكر را در سال ۲۰۰۳ دريافت كرد و بعد از آن تمام وقت خود را به نويسندگي اختصاص داد. مجموعه داستان «گاوبازي» از جمله آثار متاخر و جديد اين نويسنده است كه در داستان‌هايش چشم‌اندازي از شهر دوبلين و زندگي مردمش در دوران ركود اقتصادي ديده مي‌شود. مردم اين داستان‌ها، خوشبختي را لابه‌لاي اتفاق‌هاي روزمره جست‌وجو مي‌كنند.
نقاهت، عكس، برده، جوك، مراسم تشييع جنازه، بشقاب، سگ، حيوانات، گاوبازي و خواب 10 داستان اين مجموعه هستند. در قسمتي از داستان «مراسم تشييع جنازه» مي‌خوانيم: «مادرش رو به جلو نشست. محراب را نگاه مي‌كرد، سمت مقابل تابوت را. دري باز شده بود و مردم آن جلوتر بلند شده و ايستاده بودند. يكي از پسرهاي محراب را ديد كه رفت جلوي آدم‌هايي كه آمده بودند سر راه و ايستاد. بيل شنيد پدرش موقع بلند شدن ناله‌اش درآمد. ديد دست‌هاي مادرش نيمكت جلويش را چنگ زده‌اند. بالا را نگاه كرد و كشيش را ديد. از عرض جلوي محراب گذشته بود و با آدم‌هاي رديف جلو دست مي‌داد، بيوه‌اش، بچه‌هاش، نوه‌هاش. بيل سريع به مادرش نگاه كرد. خوب بود، آرام، كنجكاو.
مراسم شروع شد و مردم نشستند. بيل سعي كرد از وحشت خلاص شود، گناه ترسناكي كه داشت شكمش را سوراخ مي‌كرد. به پدرش نگاهي انداخت. خوب بود، هوشيار؛ به نظر مي‌رسيد بهش خوش مي‌گذرد. به مادرش نگاه كرد. دوباره همان‌جا
- مادرش- به جلو خم شده بود، تماشا مي‌كرد، لب‌هايش خيلي آرام تكان مي‌خوردند. بيل بين‌شان نشست، مي‌ترسيد دست و بازويش بهشان بخورد؛ تماس يك چيزي را بيدار مي‌كرد، يك دگمه را فشار مي‌داد، يك خاطره را.»
«گاوبازي» با ۲۰۰ صفحه، شمارگان 1100 نسخه و قيمت 12000 تومان منتشر شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون