• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3506 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۳۰ فروردين

تداوم قرمز پوشي در تالار شيشه اي

گروه اقتصادي | بورس تهران روزهاي خوشي را پشت سر نمي‌گذارد. اين روزها خبرها از تداوم قرمز شدن تابلوي بورس حكايت دارد. لباس قرمز ديروز هم از تن بورس درنيامد تا ريزش‌ها تداوم داشته باشد.
تحليلگران تداوم رنگ قرمز در بورس را نتيجه واكنش بازار به سخنراني‌ها و اظهارنظرهاي اخير رييس كل بانك مركزي در امريكا مي‌دانند و معتقدند كه انعكاس اخبار در خصوص عدم تاثير‌گذاري برجام روي بازارهاي اقتصادي ايران عامل اصلي كاهش شاخص‌هاي بورس است.
اين امر دليلي شده است كه بورس تهران پس از يك شروع اميدوار‌كننده در ابتداي سال در شرايط فعلي روند نزولي در پيش گرفته است. عدم حمايت ليدرهاي بازار در سايه خروج سهامداران ريسك‌گريز و همچنين نااطميناني فضاي اقتصادي كشور به رفع كامل تحريم‌ها از مواردي بود كه در افت اين‌ روزهاي شاخص تاثيرگذارند.
بر اين اساس شاخص كل قيمت و بازده نقدي بورس تهران در پايان معاملات روز يكشنبه 29 فروردين ماه 95، با كاهش 468 واحدي به رقم 77 هزار و 516 واحد رسيد. شاخص كل هم‌وزن نيز با 109 واحد افت عدد 13 هزار و 266 واحد را تجربه كرد. همچنين شاخص سهام آزاد شناور با 797 واحد كاهش به عدد 87 هزار و 681 واحد دست يافت. همچنين شاخص كل فرابورس (آيفكس) با افت 10 واحدي عدد 758 واحد را به نمايش گذاشت. شاخص بازار اول اما در حالي با كاهش 435 واحدي به عدد 53 هزار و 971 واحد دست يافت كه شاخص بازار دوم با 376 واحد كاهش به عدد 171 هزار و 145 واحد رسيد.
بر اساس اين گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتي سه شركت پالايش نفت بندرعباس با 67 واحد، ايران خودرو با 63 واحد و معدني و صنعتي گل‌گلهر به 49 واحد كاهش، بالاترين تاثير منفي را بر محاسبه شاخص كل بورس به دوش كشيدند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتي شركت‌هاي كشتيراني ج. ا. ا با 45 واحد، گروه مپنا با 42 واحد و ملي صنايع مس ايران با 25 واحد افزايش، بيشترين تاثير مثبت را بر محاسبه اين نماگر به نام خود ثبت كردند. ارزش كل معاملات امروز بورس تهران با بيش از 295 ميليارد تومان بالغ شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون