• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3506 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۳۰ فروردين

حكمراني ثبات بر بازار ساكت

گروه اقتصادي | طلا و سكه و ارز ديروز همگام با يكديگر به كاهش قيمت‌ها رضايت دادند‌ اما سكه تمام بهار با افزايش هزار توماني نشان داد فعلا قصد عقب‌نشيني ندارد. هر چند كه ديروز به‌دليل مصادف شدن در روز يكشنبه در بازارهاي جهاني، معاملاتي انجام نشد و قيمت‌ اونس طلا بدون تغيير نسبت به روز شنبه باقي ماند.
روز گذشته، يكشنبه، در بازار طلا هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد يك ميليون و 27 هزار تومان قيمت‌گذاري شد، همچنين هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم در حالي يك ميليون و 26 هزار تومان خريد و فروش شد كه نشان‌دهنده كاهش قيمت هزار توماني اين سكه نسبت به روز شنبه است. نيم سكه و ربع سكه به ترتيب 544 هزار تومان و 290 هزار تومان به فروش رفتند كه به معناي كاهش دو هزار توماني قيمت نيم سكه و هزار توماني نرخ ربع سكه است. سكه يك گرمي نيز بعد از چند روز ثبات قيمت، با كاهش هزار توماني 192 هزار تومان مبادله شد.
در بازارهاي جهاني، به دليل تعطيلات روز يكشنبه نرخ اونس تغييري نداشت و با همان قيمت هزار و 235 دلاري ثابت باقي ماند. لازم به ذكر است در ميانه و اواخر هفته گذشته نرخ اونس طلا تا هزار و 259 دلار هم افزايش پيدا كرده بود كه در نهايت كاهش ارزش، قيمت آن را تا حدي تعديل كرد. مثقال طلا نيز 454 هزار و 400 تومان و هر گرم طلاي 18 عيار هم 104 هزار 820 تومان در ميان خريداران و فروشندگان دست به دست شد.
در بازار ارز نرخ تمام ارزهاي معتبر با كاهش قيمت مواجه شد. هر دلار امريكا در حالي با نرخ سه‌هزار و 468 تومان به فروش رفت كه اين مهم به معناي كاهش 6 توماني نرخ اين ارز در مقابل ريال است. همچنين هر يورو در حالي 10 تومان كاهش قيمت را تجربه كرد كه ديروز در بازار تهران سه هزار و 947 تومان به دست مشتريان رسيد. پوند انگليس و درهم امارات هم به ترتيب چهار هزار و 945 تومان و 947 تومان ارزش‌گذاري شدند و هر لير تركيه هم هزار و 220 تومان در بازار عرضه شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون