• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3525 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۳ ارديبهشت

توفان با سرعت 60 كيلومتر در پايتخت

آب گرفتگي در برخي از سالن‌هاي نمايشگاه كتاب

اعتماد| عصر ديروز توفان نسبتا شديدي در تهران وزيدن گرفت كه گرچه خوشبختانه خسارت خاصي را به دنبال نداشت اما باعث شد تا اخبار ضد و نقيضي از خسارت‌هاي ناشي از اين توفان در نمايشگاه كتاب منتشر شود و اين نمايشگاه را دوباره خبرساز كند. ديروز عصر اخباري از وضعيت نمايشگاه كتاب بعد از توفان به سرعت در سايت‌هاي خبري و خبرگزاري‌ها منتشر شد كه حكايت از آب گرفتگي و خيس شدن سالن‌هاي نمايشگاه و كتاب‌هاي برخي غرفه‌ها داشت. اين خبرها تا به آن‌‌جا پيش رفت كه حتي خبرهايي در فضاي مجازي منتشر شد كه حكايت از ريزش سقف بخش اسكان مسافرين نمايشگاه بود.‌گر چه اين خبر به زودي از سوي مسوولان نمايشگاه تكذيب شد با اين وجود عكس‌هاي منتشر شده از اين نمايشگاه حكايت از تجمع آب فراوان در كف بخش‌هايي از برخي سالن‌ها و حتي خيس شدن كتاب‌هاي تعدادي از غرفه‌ها داشت. انتشار اين اخبار بالاخره باعث واكنش مسوولان نمايشگاه كتاب شد تا هر يك به گونه‌اي به بازگويي وضعيت نمايشگاه بپردازند. حسين صفري، مدير كميته اجرايي و رفاهي بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران به عنوان يكي از مسوولان اين نمايشگاه ديروز عصرحين بازديد از بخش‌هاي مختلف نمايشگاه كه در معرض بارندگي شديد بودند، به مهر گفت: به جز در سالن سه قلو (سالن‌هاي اصلي)، مشكل ورود آب به سالن‌ها از سقف نداشتيم و تنها دو بخش سازه‌هاي موقت نمايشگاه در قسمت ناشران آموزشي و دانشگاهي آب از كنار چادرها و از كف وارد برخي غرفه‌ها شده است. به گفته اين مقام مسوول در ستاد اجرايي نمايشگاه كتاب تهران بخش كودك و نوجوان اين نمايشگاه به طور كلي از آسيب‌هاي ناشي از توفان و بارش شديد باران در روز جاري مصون ماند.
صفري با اشاره به صورتجلسه تشكل‌هاي نشردر خصوص بيمه شدن ناشران و كتاب‌ها و ملزومات‌شان در نمايشگاه بيست و نهم تاكيد كرد: تمامي ناشران حاضر در نمايشگاه كتاب امسال تحت پوشش بيمه قرار دارند و هرگونه خسارتي ناشي از آسيب‌هاي طبيعي از قبيل باران و توفان از طريق بيمه جبران مي‌شود، ضمن اينكه نماينده بيمه در نمايشگاه كتاب مستقر است و ناشران مي‌توانند با مراجعه به وي و ارايه اسناد و مدارك به ستاد اجرايي، خسارت وارده را دريافت كنند. اميرمسعود شهرام‌‌نيا، قائم‌مقام نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران نيز با تاييد سخنان صفري تاكيد كرد: خسارت وارده به ناشران جزيي و در حد دو، سه ناشر است. او اعلام كرد: تمام غرفه‌داران بيمه هستند و اين خسارات از طريق بيمه جبران خواهد شد.
در عين حال توفان ديروز كه گفته مي‌شود سرعتي حدود 60 كيلومتر در ساعت داشته است، به گفته سخنگوي آتش نشاني خسارت خاصي را در سطح شهر تهران به دنبال نداشت و تنها باعث شد  چند كابل برق و شاخه درخت بشكند. در روزهاي گذشته هشدارهايي از سوي سازمان هواشناسي در ارتباط با وقوع توفان درپايتخت منتشر شده بود، البته بيشتر هشدارها مربوط به روز سه‌شنبه بود اما آنچه مردم تهران را غافلگير كرد، بارش‌ها و توفان روز گذشته بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون