• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3533 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۳ خرداد

سوچي خواستار «فضاي كافي» براي پرداختن به مساله مسلمانان ميانمار شد

آنگ سان سوچي، وزير خارجه و چهره دموكراسي‌خواه ميانمار در كنفرانسي مطبوعاتي با جان كري، همتاي آمريكايي خود در ميانمار خواستار «فضاي كافي» براي پرداختن به مساله مسلمانان روهينجا شد.
 به گزارش ايسنا، سوچي در اين كنفرانس خبري گفت: واژگان احساسي، يافتن راه‌حل صلح‌آميز و منطقي براي مشكلات ما را بسيار دشوار مي‌كنند. تمام آنچه ما مي‌خواهيم اين است كه مردم بايد از مشكلاتي كه ما با آن مواجه هستيم، آگاه باشند و به ما فضاي كافي دهند تا تمامي مشكلات را حل كنيم.  
سوچي در پاسخ به سوالي درخصوص واژه «روهينجا» كه به مسلمانان ميانمار گفته مي‌شود و دولت جديد اين كشور آن را ممنوع كرده، افزود: آنچه ما مي‌خواهيم اين است كه از هر واژه‌اي كه به اين آتش دامن مي‌زند، بپرهيزيم.
من تنها درباره يك واژه خاص صحبت نمي‌كنم. من درباره تمامي واژگاني صحبت مي‌كنم كه تفرقه‌آميز هستند و موجب تفرقه بيشتر در (استان) راخين و جاهاي ديگر مي‌شوند.  كري نيز در اين كنفرانس خبري گفت كه طي جلسه‌اي با سوچي درخصوص مسائل مربوط به مسلمانان روهينجا گفت‌وگو كرده است.
وي اين مساله را بسيار حساس و تفرقه‌آميز خواند. كري گفت: من مي‌دانم كه اين مساله اينجا احساسات بسياري را برمي‌انگيزد. آنچه حياتي است اين است كه بر حل اين مشكل متمركز شويم تا توسعه و احترام به حقوق بشر را تقويت كنيم و به همه افراد عادي كه در راخين و در سراسر ميانمار زندگي مي‌كنند، سود برسانيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون