• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3575 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۶ تير

اطلاعيه بانك ملت در مورد اخبار منتشره در برخي رسانه‌ها

پيرو اطلاعيه قبلي به‌منظور تنوير افكار عمومي درمورد برخي ابهامات مطروحه در رسانه‌هاي جمعي به اطلاع مي‌رساند؛
۱- شخصيت حقوقي بانك ملت سهامي عام است و در فهرست شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس قرار دارد. در حال حاضر حدود 19درصد سهام اين بانك در اختيار دولت بوده و تنها يكي از ۵ عضو هيات‌مديره بانك ملت، نماينده دولت و چهار عضو ديگر نماينده ساير سهامداران شامل موسسات توليدي و تجاري بخش خصوصي و عموم مردم است. شايان ذكر است در سه دوره گذشته مديرعامل بانك هيچگاه نماينده دولت نبوده است.
۲- تسهيلات پرداختي در بانك ملت در قالب عقود اسلامي مشمول نرخ سود و كارمزد ارايه خدمت وفق مصوبات شوراي پول و اعتبار است. لذا پرداخت هرگونه تسهيلات با نرخ سود صفر درصد در اين بانك امكان‌پذير نيست.
۳- بانك ملت هيچ‌گونه شعبه‌اي در كشورهاي حوزه خليج‌فارس از جمله امارات متحده عربي ندارد.
۴- پذيرش سپرده و پرداخت سود به سپرده‌گذاران در اين بانك وفق مصوبات شوراي پول و اعتبار و در قالب بخشنامه‌هاي ابلاغي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران است. بديهي است بانك‌‌ها به‌عنوان واسطه وجوه و در چارچوب قانون عمليات بانكي بدون ربا نمي‌توانند منابع خود را در پروژه‌هايي به‌كار گيرند كه سودي كمتر از نرخ تجهيز منابع داشته باشند.
در خاتمه تصريح مي‌نمايد، ارايه خدمات و اتخاذ تصميمات مديريتي در اين بانك وفق ضوابط و مقررات و براساس بررسي‌هاي كارشناسي و فارغ از اعمال نظر اشخاص حقيقي و حقوقي صورت مي‌پذيرد؛ لذا ادعاي هرگونه اعمال فشار يا دخالت برون‌سازماني در تصميمات حرفه‌اي بانك تكذيب مي‌گردد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون