• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3577 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۸ تير

وزير ارشاد در واكنش به روند درمان خسرو آواز ايران:

پزشكان گسترش سرطان شجريان را كنترل كرده‌اند

علي مطلب‌زاده

«آقاي شجريان هم‌اكنون در خارج از كشور تحت درمان قرار دارد و من اميدوارم اين هنرمند هرچه زودتر به ايران بازگردد. البته همان طور كه همايون شجريان پيرامون وضعيت جسمي ايشان توضيحاتي را منتشر كرده وضعيت فعلي رضايت‌بخش است و پزشكان با شيمي‌درماني از گسترش سرطان جلوگيري كرده‌اند.» اينها بخشي از صحبت‌هاي علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه در واكنش به اخبار و حاشيه‌هاي روند درماني محمدرضا شجريان گفته است؛ هرچند بخش عمده‌اي از اين صحبت‌ها به خاطر نگراني‌ها و حساسيت‌هايي بود كه اين‌روزها در بين اهالي هنر يا در شبكه‌هاي اجتماعي مطرح است؛ نگراني‌هايي كه بعد از درگذشت عباس كيارستمي شدت و قوت گرفت و تا آنجا پيش رفت كه به بررسي خارج از نوبت پرونده پزشكي عباس كيارستمي منجر شد. پرونده‌اي كه اين‌روزها همچنان صحبت از آن ادامه دارد و در طول هفته گذشته با واكنش جامعه پزشكي به اين موضوع و نامه‌نگاري‌هاي فرزند عباس كيارستمي وارد فاز ديگري شد. همين‌ها باعث شد تا وزير ارشاد در واكنش به اين اتفاقات هم صحبت كند: «طبق آخرين پيگيري‌هايي كه در زمينه رسيدگي به پرونده درماني آقاي كيارستمي انجام گرفته بنا بر اين است كه جناب هاشمي، وزير بهداشت دستورات لازم را براي رسيدگي به اين موضوع صادر كند كه آيا در پرونده درماني اين هنرمند قصوري صورت گرفته است يا نه؟ به هر حال مطمئن باشيد ما در اين زمينه مشغول پيگيري‌هاي لازم هستيم.» اما حساسيت‌ها در مورد روند درماني استاد آواز ايران با اظهارنظر وزير ارشاد در مورد بيماري او و تلاش براي بازگرداندن شجريان به ايران براي ادامه روند درماني شروع شد. همان روزهايي كه همه جا صحبت از قصور پزشكي درباره عباس كيارستمي بود، علي جنتي از تلاش‌هايي براي بازگرداندن محمدرضا شجريان به ايران خبر داد. او در حاشيه مراسم ترحيم عباس كيارستمي و در واكنش به شايعات موجود درباره بيماري استاد آواز ايران گفته بود: «ما به طور مرتب پيگير شرايط و حال و روز استاد شجريان هستيم. معاونت هنري ما به‌شدت اين موضوع را دنبال مي‌كند. همان طور كه گفتيد شرايط جسماني او خوب نيست و ما پيگير هستيم تا شرايط را براي حضور او در كشور و درمان نهايي فراهم آوريم. ما تلاش مي‌كنيم اوضاع را براي حضور او در تهران آماده كنيم و به سرعت روند درماني او را پيگيري مي‌كنيم.» اينكه علي جنتي به عنوان يك مرجع رسمي و در جمع خبرنگاران از «عدم شرايط خوب جسماني» شجريان صحبت كرد دور جديدي از شايعات در مورد وخامت حال شجريان ايجاد كرد؛ شايعاتي كه در نهايت همايون شجريان را مجبور كرد تا در واكنش به آنها متني را در صفحه شخصي‌اش منتشر كند.
او در مورد شرايط جسماني محمدرضا شجريان نوشت: «نتايج تمام آزمايشات خوب هستند و در هيچ كدام نشانه‌اى از پيشرفت سرطان ديده نشده است. همان طور كه از قبل مى دانيد تنها ضعف جسمانى است كه آن هم به اميد دوست، با تغذيه و دارو و فيزيوتراپى تا قبل از آنكه زمان براى شروع مرحله دوم درمان از دست برود، برطرف خواهد شد. علت طولانى‌تر بودن اين ضعف بر كسى معلوم نيست اما رسيدگى در نهايت خودش در حال انجام است. مرحله دوم درمان براى بازگشت نكردن و پيشرفت نكردن مريضى الزامى به نظر مى‌رسد تا معشوق چه خواهد. شايعات ناراحت‌كننده اى به گوش مى‌رسند كه پايه و اساس درستي ندارند، ايشان هوشيارى‌شان سرجاست و نسبت به يك ماه گذشته با روحيه بالاترى دستورات پزشك را اجرا مى‌كنند. بد نيست بدانيد با اشتياق زياد همراه من و برادرم رايان جام ملت‌هاى اروپا را تا پايان دنبال كردند و از قهرمان شدن تيم پرتغال شايد به خاطر بازيكن محبوبشان رونالدو راضى به نظر مى‌رسند. زندگى اينجا تمام نشده و نبضمان بيدار و هشيار است. از تلويزيون و اخبار به دور هستند و ما هم از رساندن خبرهاى تاسف‌برانگيز كه ناراحت‌شان مى‌كند خوددارى مي‌كنيم و پيغام‌هاى محبت‌آميز شما نازنينان را بدون كم و كاست به اطلاع‌شان مى‌رسانيم و لبخند واقعى را دريافت مى‌كنيم.»
همايون شجريان در پايان اين نوشته‌اش به اين نكته هم اشاره كرده بود كه «از اين لحظه هر خبر قابل توجهى كه لازم باشد عزيزان را از آن باخبر كنم، از طريق اينستاگرام به اطلاع‌شان خواهم رساند. رسانه‌هاى محترم و اشخاص محترمى كه مايل هستند خبررسانى كنند مى‌توانند آخرين اطلاعات خود را از اين طريق دريافت كنند.»
حالا مي‌توانيم يك‌بار همه اخبار، اتفاقات و حاشيه‌هايي را كه در طول اين دو هفته و پس از درگذشت عباس كيارستمي شنيده‌ايم اين‌طور مرور كنيم؛ حال محمدرضا شجريان خوب است. پرونده پزشكي عباس كيارستمي همچنان در دست بررسي است و در آخرين اظهارنظر اعلام شده كه اين پرونده نياز به كيفرخواست دارد. حرف‌هاي علي جنتي، توپ را در زمين وزارت بهداشت و زير پاي سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي انداخته است. فعلا وزير بهداشت اعلام كرده كه ناگفته‌هاي پرونده كيارستمي را خواهد گفت و همين، جامعه هنري ايران را نسبت به وضعيت اميدوار كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون