• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3612 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۸ شهريور

پرداخت ماهانه ۱۸۰۰ ميليارد تومان بابت يارانه نقدي

مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده نفتي از مذاكره با برخي از شركت‌هاي خارجي براي افزايش كيفيت توليد فرآورده‌هاي نفتي با برخي پالايشگاه‌ها خبر داد و گفت: ماهانه ۱۸۰۰ ميليارد تومان بابت هدفمندي يارانه‌ها پرداخت مي‌كنيم. عباس كاظمي با تاكيد بر اينكه در حال حاضر در 8 كلانشهر كشور بنزين و نفت و
گاز يورو 4 عرضه مي‌كنيم، گفت: در شهرهايي كه در اطراف اين كلانشهرها هستند نيز بنزين و گازوييل يورو 4 عرضه مي‌كنيم. مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي با اشاره به ظرفيت پالايشگاه‌هاي كشور در توليد بنزين و گازوييل يورو 4 خاطرنشان كرد: در حال حاضر، ما ظرفيت توليد 26 ميليون ليتر بنزين يورو 4 را داريم كه با بهره‌برداري از پالايشگاه بندرعباس، توان توليد مان به 30 ميليون ليتر مي‌رسد. معاون وزير نفت در ادامه با اشاره به صادرات روزانه 400 هزار بشكه انواع فرآورده نفتي گفت: در گذشته، صادرات ما به صورت فصلي و مقطعي انجام مي‌شد، اما با تدابيري كه انديشيده شده است مي‌توانيم به طور مدام، روزانه 400 هزار بشكه فرآورده نفتي را صادر كنيم. به گفته كاظمي، بنادر عباس، لاوان، ماهشهر و عسلويه با تمام ظرفيت مشغول صادرات فرآورده‌هاي نفتي هستند كه با توسعه بندر ماهشهر و افزايش اسكله‌ها از 4 به 6 اسكله اميدواريم بتوانيم صادرات فرآورده خود را از 400 هزار بشكه در روز به 500 هزار بشكه برسانيم. مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده نفتي با تاكيد بر اينكه به دنبال معكوس كردن خطوط لوله هستيم، گفت: در حال حاضر مطالعه معكوس كردن خط لوله تهران به اهواز و اهواز به ماهشهر به اتمام رسيده است كه اميدواريم از اين پس بتوانيم فرآورده‌هاي توليدي اين پالايشگاه را به جاي انتقال از طريق كشنده‌هاي جاده‌اي، با خط لوله انتقال كنيم. به گفته او از امسال ما صادركننده عمده مي‌شويم، به طوري كه با راه‌اندازي برخي از واحدهاي پالايشگاهي مانند ايزومريگاسيون در اصفهان، شيراز و اهواز مي‌توانيم كيفيت توليد محصولات خود را نيز افزايش دهيم. عباس كاظمي با اشاره به طرح‌هاي برندسازي، گفت: ما در حال حاضر 20 ميليون مشتري داريم كه اين مشتريان ما مي‌توانند با شروع طرح برندسازي، به جاي اينكه با تعداد زيادي مالك جايگاه در ارتباط باشند، با چند شركت كه جايگاه سوخت دارند در ارتباط خواهند بود كه اين موضوع مي‌تواند كيفيت عرضه سوخت و خدمات را نيز افزايش دهد. وي با اشاره به برنامه‌ريزي صورت‌گرفته براي افزايش ظرفيت پالايشگاه‌هاي كشور تا سال 14040 گفت: به دنبال اين هستيم كه ظرفيت پالايش را از يك ميليون و 800 هزار بشكه در شرايط فعلي به 3 ميليون و 200 هزار بشكه برسانيم كه بر اين اساس، مجوز پالايش يك ميليون و 400 هزار بشكه براي بخش خصوصي صادر شده است. معاون وزير نفت در امور پالايش با اشاره به واردات بنزين گفت: در 165 روز ابتدايي سال روزانه 5/12 ميليون ليتر وارد كشور كرديم كه انتظار داريم با بهبود شرايط ذخيره‌سازي در شش‌ماهه دوم واردات بنزين به 6 ميليون ليتر برسد. وي با اشاره به اينكه ما بايد به دنبال اين باشيم اگر قيمت‌هاي بنزين در فوب خليج فارس افزايش پيدا كند، قطعا قيمت بنزين در داخل كشور اصلاح شود، ديگر لزومي به استفاده از كارت سوخت نخواهد بود. اين مقام مسوول با اشاره به بدهي ايرلاين‌ها به مجموعه پالايش و پخش گفت: 3 ايرلاين ايران‌اير، آسمان و ماهان
750 ميليارد تومان به اين شركت بدهكارند كه بدهي آنها نيز مربوط مي‌شود به بنزين 100 توماني، بنابراين ما از آنها انتظار داريم همان‌گونه كه بليت خود را به صورت نقدي مي‌فروشند، پول سوخت مصرفي خود را نيز به صورت نقدي پرداخت كنند. وي همچنين با اشاره به اينكه واردات بنزين براي مصرف در داخل كشور از پايانه شمال قطع شده است، گفت: در حال حاضر بخش خصوصي از اين پايانه فرآورده را سوآپ مي‌كند و فرآورده به عراق و افغانستان ارسال مي‌شود. اين مقام مسوول در ادامه با اشاره به اينكه ماهانه 1800 ميليارد تومان بابت يارانه به ستاد هدفمندي واريز مي‌شود، گفت: 670 ميليارد تومان نيز بابت ماليات بر ارزش‌افزوده به دارايي پرداخت مي‌كنيم كه بر اين اساس ماهانه 2400 ميليارد تومان فقط پرداخت اين شركت بابت ماليات بر ارزش افزوده و يارانه است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون