• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3155 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي

بازار پوشاك ايران در قرق چشم بادامي‌ها


با شروع فصل جديد، بازار پوشاك از رونق نسبي برخوردار شده است؛ بازاري كه علاوه بر ايران، توليدات كشورهاي مختلف اعم از چين، تركيه‌، كره‌، تايلند، سنگاپور و پاكستان در آن عرضه مي‌شود. در اين ميان پوشاك ترك به دليل كيفيت مناسب و مرغوبيت و پوشاك چين به دليل قيمت پايين‌ترشان مورد اقبال زياد جامعه قرار گرفته‌اند و سهم بالايي در بازار پوشاك ايران دارند. تنوع قيمت در بازار پوشاك به گستردگي تنوع انواع آن در مدل‌ها و جنس‌هاي متفاوت است. همچنين قيمت انواع لباس بر اساس شاخص‌هاي مختلف از جمله كيفيت پارچه، برش و دوخت، محدوده جغرافيايي، محل عرضه، برند بودن يا نبودن لباس و... است. همچنين موارد بسيار ديگري كه حتي شايد به شكل مستقيم به لباس مربوط نباشد در قيمت‌ پوشاك تاثيرگذار است. به گفته تعدادي از فروشندگان هر چند لباس‌هاي ايراني از جايگاه نسبتا قابل قبولي در بازار برخوردار هستند اما جنس‌هاي خارجي از جمله كارهاي ترك و چين بخش قابل توجهي از بازار پوشاك را به خود اختصاص داده‌اند. به گزارش ايسنا پوشاك ترك اين روزها به دليل كيفيت مناسب و جنس مرغوب مورد استقبال خريداران لباس قرار گرفته است. از طرفي هم لباس‌هاي چيني بخش مهمي از بازار لباس را در اختيار دارند و به دليل قيمت پايين‌ترشان مورد اقبال بخشي از جامعه قرار گرفته‌اند. به غيراز پوشاك چيني، كارهاي پاكستان، بنگلادش، تايلند، فيليپين و برخي ديگر از كشور‌هاي جنوب شرقي آسيا در بازار لباس عرضه مي‌شوند. به گفته فروشندگان لباس، وضعيت بازار پوشاك در اين فصل از رونق قابل قبولي برخوردار است.

قيمت انواع لباس زنانه

به گفته فروشندگان لباس‌هاي زنانه، در اين مقطع در بين لباس‌هاي زنانه پالتو، كاپشن، شال زمستاني و مانتو مجلسي بيشترين فروش را دارند. لباس‌هاي زنانه به دليل تنوع بيشتري كه نسبت به لباس‌هاي مردانه دارند با قيمت‌هاي متنوع‌تري عرضه مي‌شوند. بررسي‌ها نشان مي‌دهد پالتوي زنانه كه در اين فصل تقاضاي نسبتا بالايي دارد بين 300 تا 380 هزار تومان عرضه مي‌شود و در برخي از مغازه‌ها اين قيمت به بيش از 600 هزار تومان هم مي‌رسد.
قيمت مانتو مجلسي زنانه با پارچه ترك و دوخت ايران از 250 هزار تومان شروع مي‌شود و به حدود 300 هزار تومان مي‌رسد. در اين بين مانتو‌هاي مجلسي چيني به طور متوسط بين 180 تا 200 هزار تومان عرضه مي‌شود.
همچنين مانتو شلوار اداري قيمت‌هاي متفاوتي دارد و رنج قيمتي آن از 75 تا 300 هزار تومان است. رنج قيمت كاپشن زنانه جنس ايراني به طور متوسط بين 80 تا 150 هزار تومان است و كاپشن‌هاي چيني و پاكستاني با قيمت زير 80 هزار تومان در بازار قابل خريد هستند. شلوار زنانه درجه دو و سه ايراني و چيني قيمت حدود 30 هزار تومان دارد اما شلوار‌هاي ايراني با كيفيت بهتر از 80 هزار تومان شروع مي‌شود و تا 200 هزار تومان ادامه دارد.

قيمت انواع لباس‌هاي مردانه

لباس‌هاي مردانه مانند لباس‌هاي زنانه با تنوع قيمت زيادي روبه‌رو هستند.
كت و شلوار مردانه ترك از 350 هزار تومان آغاز مي‌شود و تا 700 هزار تومان ادامه مي‌يابد. اين در حالي است كه يك دست كت و شلوار در برخي ديگر از مغازه‌ها رنج قيمتي 200 تا 300 هزار تومان دارد. به عقيده تعدادي از فروشندگان جنس و برش پارچه و البته برند بودن يا نبودن كار مهم‌ترين دليل اين اختلاف قيمت است.
يك دست پالتو مردانه كار ايراني و تركيه‌يي در مغازه‌هاي مركز شهر رنج قيمت 320 تا 450 هزار تومان دارد. همچنين باراني مردانه رنج قيمت 180 تا 300 هزار تومان دارد. كاپشن مردانه چيني به قيمت 165 هزار تومان به فروش مي‌رسد و كاپشن‌هاي ايراني درجه يك بين 250 تا 300 هزار تومان عرضه مي‌شود.
شلوار مردانه از 50 تا حدود 200 هزار تومان در مغازه‌ها عرضه مي‌شود. معمولا قيمت‌هاي زير 80 هزار تومان متعلق به كارهاي پاكستان و چين است و كارهاي ايراني و ترك قيمت بالاي 150 هزار تومان دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون