• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3157 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي

غرق شدن دو دانشجو در درياچه شورابيل اردبيل


جسد دو دختر دانشجو كه در درياچه شورابيل اردبيل غرق شده بودند از آب بيرون كشيده شد.
چهارشنبه گذشته 10 نفر از دانشجويان دانشگاه پرديس نمين در حال گرفتن عكس يادگاري در درياچه شورابيل اردبيل بودند كه ناگهان به دليل شكستن سطح يخ‌زده درياچه به داخل آب سقوط كردند و دو نفر از آنها جان خود را از دست دادند.
تصاوير ويديويي كه توسط يكي از حاضران در محل از لحظه سقوط دانشجويان به داخل درياچه گرفته شده است صحنه دردناك تلاش نافرجام دو دختر دانشجو و فريادهاي بي‌وقفه ساير همكلاسي‌هاي‌شان را نشان مي‌دهد كه شاهد غرق شدن آنها هستند.  اين تصاوير نشان مي‌دهد كه سرماي شديد آب درياچه پس از مدتي كوتاه، توان دو دانشجوي دختر براي گرفتن طنابي را كه از طرف همكلاسي‌هاي‌شان براي آنها انداخته شده بود نيز از آنها ربوده بود به نحوي كه لحظاتي بعد دو دختر دانشجو در قعر درياچه آرام گرفتند.  فضيلت ابراهيمي، مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري اردبيل در تشريح جزييات اين حادثه به ايرنا گفت: «ساعت 16:20 دقيقه روز چهارشنبه با اطلاع نيروهاي آتش نشاني از وقوع اين حادثه تيمي از نيروهاي امدادي به همراه غواصان به محل اعزام شدند و پس از سه ساعت عمليات جست‌وجو موفق شدند جسد دو دختر دانشجو كه در عمق سه متري درياچه و در كنار هم قرار داشت، از آب بيرون خارج كنند.»
ابراهيمي علت وقوع اين حادثه را بي‌احتياطي دانشجويان عنوان كرده و گفته است: «توجه به تذكرات و توصيه‌هاي ايمني و رعايت احتياط براي حضور در درياچه شورابيل به ويژه در زمستان ضروري است. بنابراين مي‌توان «بي‌توجهي دانشجويان به توصيه‌هاي ايمني» را به عنوان مهم‌ترين علت وقوع اين حادثه دانست.» در حالي از «عدم توجه به علايم هشدار‌دهنده» از سوي دانشجويان به عنوان علت اصلي وقوع اين حادثه ياد مي‌شود كه به گفته شاهدان عيني، در محدوده درياچه شورابيل علايم هشداردهنده به خصوصي وجود ندارد و در روز حادثه نيز هشداري مبني بر نازك بودن سطح درياچه به دانشجويان داده نشده بود.
كريم، يكي از شهروندان اردبيل درباره اين حادثه به «اعتماد» گفت: «اين افراد از دانشجويان دانشگاه پرديس نمين بودند كه براي پاس كردن يكي از واحدهاي امتحاني خود به دانشگاه محقق اردبيلي آمده بودند. آنها بعد از اتمام امتحان‌شان براي تفريح به درياچه شورابيل رفته بودند كه اين اتفاق براي آنها افتاد. متاسفانه علايم هشداردهنده مناسبي، خصوصا در قسمت‌هايي از درياچه كه دسترسي به ساحل سخت است وجود ندارد.»
اجساد دو دختر دانشجو به پزشكي قانوني تحويل داده شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون