• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3674 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

آيت‌الله آملي لاريجاني:

برجام از نظر ما اشكالي نداشت ولي در مقام اجرا با مشكلاتي روبه‌رو شد

نتيجه انتخابات در امريكا يك «نه» بزرگ به هيات حاكمه اين كشور بود

آيت‎الله آملي لاريجاني راهپيمايي عظيم اربعين را مظهر و نماد اقتدار شيعيان در جهان امروز دانست و تاكيد كرد كه اين حماسه بزرگ از ابعاد گوناگون سياسي، اجتماعي، امنيتي و فردي قابل تحليل و ارزيابي است. به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضاييه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسوولان عالي قضايي ضمن تسليت فرارسيدن ايام اربعين حسيني تصريح كرد: راهپيمايي اربعين و زيارت مشتاقان اهل بيت(ع) در سال‌هاي اخير، حماسه بسيار بزرگي را خلق كرده است كه تنها بخشي از آن در رسانه‌ها منعكس مي‌شود. رييس دستگاه قضا با بيان اينكه اين مراسم از حيث ابراز علاقه مشتاقان به ساحت مقدس اهل بيت (ع) و همچنين ملاطفت مسلمين و شيعيان با يكديگر بسيار مهم و برجسته است، افزود: با اينكه بسياري از زيرساخت‌ها هنوز آماده نيست اما مي‌بينيم كه زن و مرد و پير و جوان با چه شور و شوقي در راهپيمايي اربعين حضور مي‌يابند و قطعا اگر مسير تردد سهل‌تر و امكانات بيشتر بود شاهد عظمت بسيار بيشتري در اين مراسم بوديم. رييس قوه قضاييه با اشاره به ابعاد سياسي و امنيتي حماسه راهپيمايي اربعين تصريح كرد: اين مراسم، مظهري از اقتدار شيعه در جهان امروز است و در دنيايي كه عده‌اي با پول‌هاي گزاف اقدام به ترويج تروريسم و انديشه سلفي‌گري و وهابيت مي‌كنند، «انديشه والا، عقلاني و منطقي شيعه» را به نمايش مي‌گذارد. آيت‌الله آملي لاريجاني تاكيد كرد: متاسفانه مي‌بينيم دولت بيچاره سعودي مراسم حج كه كنگره بزرگ معرفتي و عملي مسلمانان است را نمي‌تواند به درستي اداره كند اما هر ساله مراسم اربعين كه چندين برابر جمعيت حج در آن حضور مي‌يابند با امنيتي بالا برگزار مي‌شود.

 اظهارات كانديداهاي امريكا، ليبرال دموكراسي را به چالش كشيد
رييس دستگاه قضا در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نتايج انتخابات رياست‌جمهوري امريكا تصريح كرد: اين نتيجه، شوك بزرگي به جامعه امريكا و دنيا مخصوصا كشورهاي غربي وارد كرد و واقعا پيش زمينه و نتيجه اين انتخابات بسيار عجيب بود. آيت‌الله آملي لاريجاني از سويي اظهارات كانديداهاي رياست‌جمهوري امريكا در دوران رقابت را عجيب و افشاگرانه توصيف كرد و افزود: هر آنچه را كه جمهوري اسلامي با صراحت درباره رهبران امريكا و سياست‌هاي اين كشور اعلام مي‌كرد، اين دو كانديدا به زبان آوردند. مردم امريكا به كسي راي دادند كه هيات حاكمه اين كشور را فاسد و موجب بدبختي امريكا مي‌داند بنابراين نتيجه انتخابات اين كشور يك «نه» بزرگ به هيات حاكمه امريكا و سياست‌هاي آن بود. رييس قوه قضاييه با اشاره به بازتاب‌هاي نتيجه انتخابات امريكا در جهان گفت: اگر اين فرد بخواهد بر آنچه در دوران رقابت به زبان مي‌آورد استوار باشد، دنيا و خود امريكا را با بحران مواجه مي‌كند.
آيت‌الله آملي لاريجاني اظهارات كانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري امريكا را موجب به چالش كشيده شدن ليبرال دموكراسي دانست و افزود: كل ساختار سياسي امريكا نزد مردم اين كشور مورد سوال قرار گرفته است و براي آنها قابل هضم نيست كه يكي از كانديداها راي اكثريت را كسب كند اما كانديداي ديگر پيروز انتخابات شود! رييس قوه قضاييه نمايش سقوط اخلاقي سياستمداران و دولتمردان امريكا را از مهم‌ترين نتايج رقابت‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري در اين كشور برشمرد و تصريح كرد: نحوه تعامل كانديداها در اين مسابقه انتخاباتي يك سقوط اخلاقي تمام عيار بود و نشان داد كه ترويج اخلاق سكولار نتيجه‌اي جز اين ندارد و مردم ناچارند بين بد و بدتر يا فاسد و فاسدتر يكي را انتخاب كنند. اينكه يك نظام سياسي به نقطه‌اي برسد كه مردم ناچار باشند هميشه بين بد و بدتر يكي را انتخاب كنند يعني آن نظام به بن بست رسيده است.

 برجام از نظر ما در مجموع اشكالي ندارد
آيت‌الله آملي لاريجاني در مورد اظهارات رييس‌جمهور منتخب امريكا پيرامون برجام نيز اظهار كرد: برجام يك برنامه اقدام مشترك است كه از نظر ما در مجموع اشكالي نداشت ولي در مقام اجرا با موانع و مشكلاتي روبه‌رو شد. ما نمي‌گوييم كه جمهوري اسلامي از برجام نفعي نمي‌برد اما در مجموع منتي بر سر ايران نيست كه حالا يك نفر بگويد برجام را پاره مي‌كنيم. چنين كاري اثري براي جمهوري اسلامي ندارد زيرا در موازنه ايجاد شده سنگيني كفه ترازو به سمت ايران نيست كه حالا با تهديد برجام منافع ايران با چالش مواجه شود. رييس دستگاه قضا افزود: بي‌ترديد مسوولان جمهوري اسلامي منافع و استقلال كشور را به آمدن اين و آن گره نمي‌زنند. ما بايد به فكر استقلال كشور باشيم و روي پاي خود بايستيم. چشم دوختن به ديگران نه تنها براي ما سودي ندارد بلكه براي منافع كشور مضر است. ما ان‌شاءالله قدم به قدم سياست استقلال محور خود را با اتكا به نيروهاي داخلي و استعدادهاي كشور به پيش مي‌بريم و انتخاب افراد در كشورهاي ديگر تاثيري به حال ما ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون