• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3683 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۹ آذر

تصويب طرح ارزش افزوده فوتبال به جاي حق پخش تلويزيوني

 يك انتقاد جدي ديگر به مديريت وارد است. شما و همكاران‌تان در تمام سال‌هاي گذشته نتوانسته‌ايد حقوق فوتبال را در پرونده حق پخش تلويزيوني استيفا كنيد. باشگاه‌ها نمي‌دانند تكليف مطالبات سازمان ليگ از قرارداد تبليغات محيطي فوتبال چه شد.  
ما در همين سال جاري چيزي حدود بيست ميليارد تومان به باشگاه‌هاي ليگ برتري از محل درآمد تبليغات محيطي پرداختي داشته‌ايم كه رقم كمي نيست. همه اين را بدانند كه پيگير حقوق فوتبال هستيم. مطالبات فوتبال را هم از اسپانسر وصول مي‌كنيم و به باشگاه‌ها مي‌دهيم. همانطور كه تا الان اين كار را انجام داده‌ايم. ماجراي حق پخش تلويزيوني اما متفاوت است.
 آن وقت اين تفاوت در چيست؟ ظاهر داستان نشان مي‌دهد كه شما نتوانسته‌ايد حق فوتبال را بگيريد.
همه باشگاه‌هاو مردم ايران و رسانه‌ها مي‌دانند كه هفتاددرصد درآمد فوتبال در كشورهاي دنيا از محل درآمدحق پخش تلويزيوني به دست مي‌آيد. امادر ايران، صدا و سيما اين پول را به ما نمي‌دهد. اين را هم همه مي‌دانند. بارها جلسه گذاشته‌ايم. خواهش كرده‌ايم. مذاكره كرده‌ايم. توافقنامه امضا كرده‌ايم اما يك ريال دريافتي نداشته‌ايم. اماچون صدا و سيما حق پخش فوتبال را نمي‌دهد قرار نيست كه در ساير حوزه‌ها هم اجازه بي‌قانوني بدهيم و به همين دليل بگذاريم باشگاه‌هاي بدهكار به بدهي‌هاي خود با تعهد‌هايي كه براي خودشان ايجاد مي‌كنند بيفزايند. هر چيزي به جاي خودش. ما در پرونده حق پخش بيكار نبوده‌ايم. اما زورمان به صدا و سيما نمي‌رسد كه پول فوتبال را بگيريم.
 دولت هم به شما كمكي نكرده است؟
با اين شرايط و با توجه به قانون اساسي زور دولت هم به صدا و سيما نمي‌رسد كه اگر مي‌رسيد تا الان حق پخش فوتبال پرداخت شده بود. شما فكر مي‌كنيد دولت الان نمي‌داند كه صدا و سيما چند سال است حق فوتبال ايران را نمي‌دهد؟
 پس در شرايطي كه طبق تعريف شما زور هيچ‌كسي به رسانه ملي نمي‌رسد تكليف حق و حقوق باشگاه‌ها چه خواهد شد.
اين اتفاق با مذاكرات صورت گرفته انجام شده است. ما به صدا و سيما و دولت و مجلس اعلام كرديم كه اصلا حق پخش فوتبال را نمي‌خواهيم. چون طبق قوانين، صداوسيما نمي‌تواند براي پخش بازي‌ها به فدراسيون فوتبال و باشگاه‌ها پول بدهد. اما رسما اعلام كرديم كه به دنبال ارزش افزوده فوتبال از محل تبليغات در صدا و سيما هستيم و خوشبختانه اين مورد در كميسيون تلفيق راي آورد و در بودجه گنجانده شد.
 پس فوتبال از طريق بحث ارزش افزوده پول خود را از اين پس خواهد گرفت؟
قوانين اسلامي هم حق را به ما مي‌دهد. صدا و سيما يك تبليغي را در طول روز پخش مي‌كند و تعرفه و درآمد مشخصي دارد. اما اين تبليغات وقتي در جريان بازي‌هاي فوتبال به ويژه تيم ملي و استقلال و پرسپوليس انجام مي‌شود درآمد بيشتري براي رسانه ملي به همراه خواهد داشت. قوانين اسلام هم مي‌گويد وقتي كسي اين ارزش‌افزوده را به وجود مي‌آورد از آن سهم دارد. اين چيزي است كه همه آن را قبول كرده‌اند و به همين ترتيب درآمد ما در قالب طرح ارزش افزوده فوتبال محقق خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون