• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3692 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۲ آذر

چاپ دو كتاب از مسعود بيزارگيتي

كتاب «از منظر روايت‌ها» و مجموعه شعر «شب در قاه قاه اناري قاچ مي‌خورد» از مسعود بيزارگيتي به تازگي توسط نشر ارنواز منتشر شده است. «از منظر روايت‌ها» مجموعه يادداشت‌هايي از مسعود بيزارگيتي است كه پيش از اين در نشريات مختلف منتشر شده بود. بيزارگيتي پيش از كتاب «از منظر روايت‌ها»، اثر ديگري را هم در حوزه نقد با عنوان «روند بغرنج آفرينش» در سال 1376 منتشر كرده بود. «از منظر روايت‌ها» شامل 22 يادداشت از نويسنده آن است كه در توضيح پشت جلد آن در موردشان مي‌خوانيم: «رازوارگي يك اثر (متن ادبي) براي مخاطبش، دقيقا در عدم محدوديت؛ در نسبيت زبان و ابهام ذاتي و دروني آن است و اينجاست كه ما با كاهش‌پذيري يا مرگ ابهام مواجه نمي‌شويم؛ بلكه به فضايي گشوده گام مي‌نهيم كه معناهايي در آن مستتر است و جدال مخاطب را مي‌طلبد. جدالي كه پيونددهنده سيستم خوانش اثر از يك طرف و سيستم ابهام اثر از طرف ديگر است. «از منظر روايت‌ها» با تيراژ 1000 نسخه و قيمت 18000 تومان توسط انتشارات ارنواز منتشر شده است. مجموعه شعر «شب در قاه قاه اناري قاچ مي‌خورد» هم كتاب ديگري است از مسعود بيزارگيتي كه به تازگي منتشر شده است. اين مجموعه شعر شامل 67 شعر سپيد است. مجموعه شعر «شب در قاه قاه اناري قاچ مي‌خورد» سروده مسعود بيزارگيتي حاصل تاملات شاعري است كه به گفته خودش در سكوت مي‌انديشد و در سكوت به كلمه فكر مي‌كند؛ «و اتفاق/گاهي/ صداي بي‌قوم و خويشي است/ كه عاشق مي‌شود/ رگ و ريشه كوچه پسكوچه‌هاي شهر را/ پله/ پله/ به كلمات مي‌رسد/ و شب در قاه قاه اناري قرمز/ قاچ مي‌خورد. » زبان شعري بيزارگيتي در اين مجموعه زبان خاص خودش است؛ «نيمي ماه پنهان/ نيمي باران/ و طرح لبخندي تا كلمات/ در زلال بازوانش/ معنايي از حضور/ نام تازه رفتن»
تكنيك شاعر در اين شعرها حذف واژه‌ها به قرينه است و خواننده اين شعرها بايد آن واژه‌ها را حدس بزند تا ساختار عمدي شعر را از دست ندهد.
مسعود بيزارگيتي متولد 1339 شهرستان رشت است. از ميان آثار او مي‌توان به مجموعه شعرهاي «ستاره‌ها شكل فريادند»، لحظه‌ها و تامل، «شكلي كه نام تو دارد»، «زبان گمشده»، «نشان‌هاي بي‌جهت»، «صداهاي ريخته»، «سطرهاي هنوز»، «دهانم با هيچ صليبي به سكوت نمي‌رسد» و «در استواي بي‌تقويم كلمات» را نام برد.   مجموعه شعر «شب در قاه قاه اناري قاچ مي‌خورد» سروده مسعود بيزارگيتي در تيراژ هزار نسخه با قيمت 11000 تومان توسط انتشارات ارنواز منتشر شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون