• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3161 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ بهمن

انتشار گسترده عكس‌هاي «جهاد مغنيه» و « قاسم سليماني» در فضاي مجازي

شبكه‌هاي اجتماعي در نقش ياران قاسم سليماني

  سهيل سراييان/  قاسم سليماني بدون شك از تاثيرگذار‌ترين چهره‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي است. پس از اعلام خبر شهيد شدن «جهاد مغنيه» در سوريه در شبكه‌هاي اجتماعي كشورهاي عربي و ايران هشتگ‌هاي مربوط به «جهاد مغنيه» و« قاسم سليماني» به سرعت گسترش پيدا كرد. عكس‌هايي از حضور فرزند عماد مغنيه در ختم مادر قاسم سليماني منتشر شد و حدس‌هايي كه درباره رابطه صميمي ميان قاسم سليماني و جهاد مغنيه زده مي‌شد به يقين تبديل شد. هشتگ قاسم سليماني در توييتر بيش از هزار توييت
در اين باره دريافت كرده كه در چند ماه اخير بي‌سابقه بوده است حتي اين ميزان توييت در زماني كه مجله اكونوميست عكس قاسم سليماني را روي جلد خود منتشر كرد وجود نداشت. از جهاد مغنيه هم در توييتر عكس‌هاي مختلفي منتشر شده و هشتگ مربوط به او بيش از چند هزار توييت دريافت كرده است. اين موج در ساير شبكه‌هاي اجتماعي هم وجود داشته است. در فيس‌بوك و گوگل پلاس مردم درباره ارتباط جهاد مغنيه و قاسم سليماني مطالبي را نوشته‌اند و اين مساله براي آنها مهم بوده است.
شهيد عماد مغنيه مشهور به حاج رضوان، در فهرست‌هاي افراد تحت تعقيب اتحاديه اروپا و امريكا قرار داشت. وي همچنين از فرماندهان اصلي جنگ حزب‌الله لبنان عليه اسراييل در تابستان 2006 بوده است. هشتگ حاج رضوان هم زير پست‌ها و توييت‌هاي مردم ديده مي‌شد. در زماني كه عماد مغنيه شهيد شد شبكه‌هاي اجتماعي به اين اندازه وسيع و گسترده فعاليت نمي‌كردند و حالا به خصوص در كشور‌هاي عربي مثل لبنان، بارديگر درباره عماد مغنيه هم مطالب زيادي نوشته شد و عكس‌هاي او را به همراه پسرش و سيد حسن نصرالله با مطالب گوناگوني پست مي‌كردند. حادثه ترور و شهادت عماد مغنيه در دمشق، حادثه‌يي شوك‌آور بود، به همين خاطر مردم بار ديگر نسبت به اين ماجرا در شبكه‌هاي اجتماعي واكنش نشان دادند. پس از شهادت عماد مغنيه، تصاويري از فرزندش (جهاد) منتشر شد كه نخستين آنها مربوط به ديدار وي با سيدحسن نصرالله دبيركل حزب‌الله لبنان بود. سيد حسن نصرالله در كنار قاسم سليماني هميشه در شبكه‌هاي اجتماعي بازتاب‌هاي گوناگون و زيادي داشته‌اند كه نمي‌توان درباره بيش از هشت هزار پست درباره آنها در همين چند روز چشم‌پوشي كرد. بعدها بارها نيز تصاوير مختلفي از پسر عماد مغنيه در مراسم‌هاي مختلفي در ايران و لبنان منتشر شد كه از جمله مهم‌ترين آن مي‌توان به تصاوير حضور پسر عماد مغنيه در مراسم ختم درگذشت مادر قاسم سليماني، فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران در تهران اشاره كرد. اين عكس‌ها نيز نشان‌دهنده عمق روابط ميان اين دو بود. توجه كاربران ايراني نسبت به مسائل مهم منطقه و قاسم سليماني هميشه زياد بوده و چند روز ادامه داشته است.

كامنت‌هاي منتخب

عليرضا ابوطاهر از لبنان| هنوز هم باور اين خبر براي همه ما سخت و دشوار است. اين پسر سن كمي داشت و مي‌توانست كارهاي زيادي انجام دهد، اما در راه كشور و تفكرش شهيد شد، اين اتفاق خوبي براي ما نخواهد بود.
علي، كاربري از ايران| هركسي عليه دشمن و كساني كه مي‌خواهند مردم را آزار دهند جنگ و جهاد كند به بهترين درجه خواهد رسيد، عماد مغنيه و جهاد مغنيه هم توانستند براي مردم خودشان تلاش كنند.
 مسلم، كاربري از سوريه| قطعا او به درجه‌يي رسيده است كه آرزوي هركسي اين بود كه جاي او باشد، ما به حضور او پشت سر قاسم سليماني افتخار مي‌كنيم و اين را براي خودمان افتخار حساب مي‌كنيم.
 جاويد از ايران | قاسم سليماني و تمام كساني كه او را حمايت مي‌كنند و او از آنها حمايت مي‌كند از تاثيرگذار‌ترين و دلسوز‌ترين انسان‌ها هستند و نمي‌خواهند كشورشان به دست كساني بيفتد كه به دنبال منافع خودشان هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون