• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3708 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ دي

هنوز هيچ پاسخ شفافي داده نشده است

بركناري محترمانه آقاي معاون اقتصادي پرسپوليس

باشگاه پرسپوليس در ابتداي فصل خريد‌هاي خارجي داشت كه اين نفرات بيشتر از اينكه از نظر فني به كار اين تيم بيايند بيشتر براي پرسپوليس حاشيه ايجاد كردند. پلي يانسكي، الكساندر پريميوف و آنتوني گولچ خريد‌هاي خارجي بودند كه توسط معاون اول علي‌اكبر طاهري جذب باشگاه پرسپوليس شدند و جالب اينكه با اين نفرات قرارداد‌هاي دو ساله با قرارداد‌هاي مالي سنگين بسته شد. تركاشوند كه به عنوان مسوول نقل‌وانتقالات باشگاه پرسپوليس معرفي شده بود در ابتداي فصل طوري از خريد‌هاي خارجي‌اش تعريف مي‌كرد كه هواداران پرسپوليس و اهالي فوتبال فكر كردند اين باشگاه بهترين خريد‌هاي خارجي تاريخ باشگاه را داشته اما هر چه از فصل گذشت همه به اين نتيجه رسيدند كه قضيه برعكس بوده است. حواشي‌اي كه اين خريد‌هاي ناموفق و بحث‌بر‌انگيز باشگاه پرسپوليس براي اين تيم داشت در نهايت يك قرباني داد و در نقل‌وانتقالات نيم فصل فرد ديگري به عنوان مسوول نقل‌وانتقالات اين باشگاه معرفي شده است. حتي معاون بركنار شده براي اينكه خودش را از پرسپوليس دور كند راهي دبي شده است. برخي خبرهاي غيررسمي حكايت از آن دارد كه اين تغيير دستوري بوده كه از سوي وزارت ورزش صادر شده است.
در روزهاي اخير مذاكرات براي نقل و انتقالات نيم‌فصل آغاز شده اما مشاور اقتصادي باشگاه پرسپوليس برخلاف ابتداي فصل، نقش فعالي در اين فعاليت باشگاه ندارد. محمدعلي تركاشوند، مشاور اقتصادي علي اكبر طاهري كه مسووليت نقل و انتقالات پرسپوليس را به عهده داشت و در ابتداي فصل با خريد بازيكنان بي‌كيفيت اوكرايني حواشي زيادي ايجاد كرد در نقل و انتقالات نيم‌فصل نقش گذشته خود را ايفا نخواهد كرد. گفته مي‌شود محمد امام‌وردي، معاونت ورزشي سال‌هاي گذشته پرسپوليس كه از قديمي‌ترين كارمندان اين باشگاه به شمار مي‌رود به جاي تركاشوند اين مسووليت را به عهده مي‌گيرد و نقش فعال‌تري در مذاكرات در كنار علي اكبر طاهري خواهد داشت. امام‌وردي در تمام نقل و انتقالات سال‌هاي گذشته پرسپوليس حضور داشته و ثبت قرارداد‌ها به وسيله او انجام شده است.
با توجه به فشارهايي كه روي مديريت باشگاه پرسپوليس به خاطر عقد قرارداد اسپانسرينگ با شركت جيووا در ابتداي فصل و جذب بازيكنان بي‌كيفيت خارجي وجود داشت و دارد، ‌عزل تركاشوند از فعل و انفعالات نقل و انتقالاتي باشگاه طبق همان چيزي كه در رسانه‌ها منتشر شد هم البته نبايد دليلي بر بسته شدن اين پرونده‌ها باشد. مديران باشگاه هنوز پاسخ قانع‌كننده‌اي درباره چرايي جذب بازيكنان بي‌كيفيت، ‌چرايي عقد قرارداد با جيووا و بعد از آن فسخ با اين شركت و اقدام به امضاي قرارداد با شركت توليد البسه ورزشي جوما به مردم و رسانه‌ها نداده‌اند. حالا كه با حمايت وزير ورزش گفته مي‌شود بحث جدايي علي اكبر طاهري از پرسپوليس به خاطر بازنشسته بودن تا پايان فصل منتفي است، اين انتظار وجود دارد كه حقايق پشت پرده سياست سكوت باشگاه پنهان نشوند.
اين مطلبي است كه در برنامه‌هاي مختلف ورزشي تلويزيون و مطالب منتشر شده در روزنامه‌ها و سايت‌ها هم به آن اشاره شده است. با توجه به شرايط به وجود آمده تركاشوند، مدير اقتصادي باشگاه پرسپوليس بايد درباره جزييات عقد قرارداد با بازيكنان خارجي و ابهامات ديگر شفاف‌سازي لازم و كامل را داشته باشد؛ آن هم در روزهايي كه گفته مي‌شود احتمال كنار گذاشتنش از باشگاه‌ هم وجود دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون