• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3708 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ دي

مشكل بازنشستگي و داستان پايان مجوز رييس سابق

كفاشيان از فدراسيون فوتبال مي‌رود؟

با توجه به اتمام مهلت مجوز فعاليت نايب رييس فدراسيون فوتبال، درباره ادامه فعاليت او در فوتبال ابهام‌هايي به وجود آمده است.
كفاشيان پيش از اين به عنوان بازنشسته داراي مجوز در فدراسيون فعاليت مي‌كرده است. علي كفاشيان اسفند 1390 و پس از انتخاب به عنوان رييس فدراسيون فوتبال از سوي سازمان بازرسي كل كشور بازنشسته اعلام شد اما دولت وقت در 16 فروردين 1391 مجوز ادامه فعاليت كفاشيان - با وجود بازنشسته بودن وي- را صادر كرد تا او بتواند به عنوان رييس فدراسيون فوتبال ايران فعاليت كند. حال بعد از گذشت چهار سال و اتمام مهلت داده شده به كفاشيان، ‌در مورد ادامه حضور او در فدراسيون فوتبال ابهام‌هايي به وجود آمده است. اخيرا سازمان بازرسي در نامه‌اي به فدراسيون فوتبال پايان اعتبار مجوز حضور علي كفاشيان در فوتبال را به اين فدراسيون ابلاغ كرده است؛ موضوعي كه به نظر مي‌رسد با توجه به اصلاح قوانين موجود در موضوع به كارگيري بازنشسته‌ها در سازمان‌ها و نهادها، امكان تمديد مجدد آن نيز وجود ندارد و اكنون احتمال خداحافظي اجباري كفاشيان از فدراسيون فوتبال قوت گرفته است. بر اين اساس با توجه به بازنشسته بودن رييس سابق فدراسيون و امكان عدم فعاليت او در فوتبال، به نظر مي‌رسد علي كفاشيان بايد پست نايب‌رييسي فدراسيون و سرپرستي كميته فوتسال را به شخص ديگري واگذار كند. 27 اسفند 1390 رييس سازمان بازرسي در نامه‌اي به رييس‌جمهور وقت و با اشاره به بازنشسته كفاشيان آورده است: «علي كفاشيان بدون مجوز هيات وزيران نمي‌تواند قانونا در سمت رييس فدراسيون فوتبال انجام وظيفه كند و مقتضي بود وزارت ورزش و جوانان قبل از برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال، نظر هيات وزيران را درباره اعاده به‌كار علي كفاشيان اخذ مي‌كرد تا در صورت موافقت، وي براي كانديدا شدن رياست فدراسيون فوتبال واجد شرايط باشد.
البته در شرايط كنوني در رسانه‌ها اين خبر اعلام شده كه مهدي تاج به دنبال اخذ مجوز‌هاي لازم براي ادامه فعاليت كفاشيان در فدراسيون فوتبال است. اما اين فقط خبري است كه در رسانه‌ها منتشر مي‌شود و با توجه به فشارهاي جديدي كه در خبرگزاري رسمي و رسانه‌ها به خاطر وجود برخي ابهامات مالي در دوره رياست كفاشيان در فدراسيون فوتبال منتشر مي‌شود اين شايبه مطرح شده كه با تمديد مجوز او موافقت نخواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون