• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3780 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۳ فروردين

داروگر تعطيل نيست

در پي انتشار اخباري مبني بر تعطيلي كارخانه قديمي و پرآوازه داروگر رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تكذيب اين خبر گفت: داروگر برند قديمي كشور در توليد محصولات بهداشتي است و نه تنها تعطيل نشده بلكه توليد آن افزايش نيز داشته است. در روزهاي گذشته برخي گزارش‌هاي رسانه‌اي اخباري درباره كارخانه پرآوازه داروگر منتشر كردند و به نقل از كارگراني كه بدون نام و نشان بودند مدعي شدند كارخانه داروگر كارگرانش را به مرخصي اجباري فرستاده و تعطيل شده است. برخي كانال‌هاي تلگرامي هم در اقدامي جهت‌دار تلاش كردند با تصويربرداري از ساختمان دفتر مركزي داروگر در تهران كه البته در ساعات بعدازظهر و تعطيلي دفتر انجام شده بود اين خبر را در افكار عمومي القا كنند كه داروگر با قدمتي چند ده ساله به دليل مشكلات توليد تعطيل شده و كارگرانش بيكار شده‌اند و به قول اين رسانه‌ها سونامي تعطيلي كارخانجات در كشور ادامه دارد!
محمدرضا مس‌فروش، رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در اين رابطه گفته است: برند داروگر برند بزرگ و معتبري است و هيچ مشكلي در عرصه توليد ندارد. پس از انتشار اين خبر با وجود اينكه از نزديك به كليه مسائل كارخانجات استان اشراف داريم اما باز هم براي اطمينان از مساله بررسي‌هاي كاملي درباره كارخانه توليدي داروگر انجام شد چراكه وظيفه قانوني ما حمايت از توليد و اشتغال در كشور است. كارخانه بزرگ داروگر يكي از بهترين واحدهاي توليدي فعال كشور است و در طول سال گذشته با افزايش توليد نيز همراه بوده و به هيچ عنوان تعديل، كاهش يا اخراج نيرو ندارد. داروگر روال عادي توليد خود را طي مي‌كند و در فرصت تعطيلي‌هاي فروردين ماه برنامه بهسازي و نوسازي خود را سپري كرده تا بتواند با توان بيشتري در چرخه توليد محصولات مطلوب گام بردارد. بيژن اسماعيلي، مديرعامل مجتمع توليدي داروگر نيز در اين رابطه با اظهار تعجب از انتشار اين اخبار گفت: هدف از انتشار اين خبرها ايجاد فضاي يأس و ترديد در جامعه و مغاير با فرامين مقام معظم رهبري در سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال است. رفتار صحيح آن بود كه رسانه‌ها پيش از انتشار اين خبر صحت و سقم آن را از مديران مربوطه استعلام مي‌كردند. داروگر بخش عظيمي از توليد صنايع شوينده و آرايشي و بهداشتي كشور را توليد مي‌كند. اينگونه برخوردهاي رسانه‌اي با توجه به سختي‌ها و تنگناهاي بخش توليد اندك رمق باقي مانده در كالبد صنعت را نيز از بين خواهد برد. انتشار اين خبر نه تنها جنبه حمايتي از كارگر را ندارد كه خود سبب بي‌اعتمادي عمومي در سرمايه‌گذاري صنعتي شده و مشكلات را بيشتر ي مي‌كند.
اسماعيلي با اشاره به اينكه هلدينگ داروگر شامل كارخانه‌هاي شوينده، بهداشتي و آرايشي كف، تولي‌پرس، توليد دارو، روغن نباتي جهان، شيريني شكلات كيوان و ۱۲ واحد توليدي بزرگ است، تاكيد كرد: چگونه ممكن است مجموعه‌اي كه ۶۰ درصد بازار شوينده، آرايشي و بهداشتي را تامين مي‌كند، تعطيل شود!
اين مدير ارشد هلدينگ داروگر، بهسازي و نوسازي تجهيزات (اورهال) را نياز سالانه تمام كارخانجات صنعتي دانست و اظهار كرد: آيا ممكن است كه خط توليد پودر لباسشويي ما كه روزانه هزارتن پودر شوما، دريا و كف توليد مي‌كند نياز به اورهال نداشته باشد يا دستگاه شامپوي تخم‌مرغي ما كه در سراسر دنيا شناخته شده و روزانه بيش از ۱۰۰تن توليد مي‌كند، نيازي به تعميرات سالانه نداشته باشد؟ با توجه به اينكه داروگر سهم مهمي در بازار داشته و محصولات خود را با قيمت‌هاي مناسب عرضه كرده و نقش تنظيم‌كننده بازار را نيز ايفا مي‌كند در تلاشيم تا با حداقل تعطيلي و بهره‌گيري از فرصت‌ها بلافاصله توليد را از سر گرفته و پرتوان‌تر از قبل در چرخه توليد فعاليت كنيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون