• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3797 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت

محمدرضا عارف:

عدم مشاركت حداكثري، بازگشت به دوران هشت ساله گذشته است

گروه سياسي| «به عقب باز نخواهيم گشت.» اين يكي از كليدي‌ترين جملات حسن روحاني پس از ثبت نام در دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري بود. اكنون در اين روزها اصلاح‌طلبان و چهره‌هاي شاخص حامي روحاني اين جمله را به عناوين مختلف مطرح مي‌كنند. هر چه به روزهاي انتخابات نزديك‌تر مي‌شويم و هرچه نامزدها بيشتر از وعده‌ها و برنامه‌هاي‌شان سخن مي‌گويند، شناخت دقيق‌تري از آنها و دولتي كه در صورت پيروزي تشكيل دهند هويدا مي‌شود. مهم‌ترين رقبايي كه امروز مقابل روحاني ايستاده‌اند با حضور خود نمادهاي دوران احمدي‌نژاد را بار ديگر زنده كرده‌اند. يك سو مردان كابينه احمدي‌نژاد اطراف ابراهيم رييسي حلقه زده‌اند و حتي رياست ستادش را عهده‌دار شده‌اند و از سوي ديگر محمدباقر قاليباف در نقش احمدي‌نژاد فرورفته و همه نقش‌هاي سابقش را به فراموشي سپرده و پلان به پلان نمايش‌هاي او را به اجرا در مي‌آورد. در اين ميان اما هردوي آنها شعارهاي‌شان را از روي دست رييس دولت سابق نوشته‌اند؛ از چند برابر كردن يارانه‌ها و احياي مسكن مهر به همان شكلي كه در دولت احمدي‌نژاد وجود داشته تا ايجاد 5 ميليون شغل و پرداخت كارانه به بيكاران. وعده‌هايي كه بسياري از كارشناسان تحقق آنها را زير سوال برده‌اند و از نظر عملي اجراي آنها را در شرايط فعلي ايران غيرممكن مي‌دانند. همه اينها نگراني‌ها از بازگشت دولت احمدي‌نژاد در لباس قاليباف يا رييسي را افزايش داده است و صداي هشدار بسياري از چهره‌ها را از اصولگرا تا اصلاح‌طلب، به ويژه از بهارستان بلند كرده است. يك سو علي لاريجاني و سوي ديگر محمدرضا عارف. رييس فراكسيون اميد مي‌گويد: رمز پيروزي اصلاح‌طلبان مشاركت حداكثري مردم است. رسانه‌هاي اصلاح‌طلب بايد تمام تلاش‌شان ايجاد انگيزه و شور انتخاباتي براي تحقق مشاركت حداكثري باشد تا آقاي روحاني با رأي بالايي مجددا رييس‌جمهور شود و روند آغاز شده از خرداد 92 ادامه داشته باشد در غير اين‌صورت بايد نگران بازگشت دوران هشت ساله پيشين بود. عارف به شرايطي كه كشور در آن قرار دارد اشاره مي‌كند و معتقد است چنين شرايطي اجازه هيچ گونه اشتباهي را نمي‌دهد. پيش از اين بسياري از چهره‌ها نسبت به اين مساله هشدار داده بودند كه جاي كوچك‌ترين خطايي وجود ندارد و اگر اشتباهي صورت پذيرد جبران آن ممكن نخواهد بود. آيت‌الله هاشمي هم يك بار درمورد اين مساله هشدار داده بود و گفته بود در صورت اشتباه ديگر فرصت جبران وجود نخواهد داشت. در واقع اين هشدارها بيش از هر چيز متوجه كساني است كه بخواهند از حق راي دادن خود بگذرند.
هيچ اراده‌اي نمي‌تواند جلوي تاثيرگذاري رسانه‌ها را بگيرد
به گزارش ايسنا، محمدرضا عارف در ديدار جمعي از مديران مسوول رسانه‌ها با بيان اينكه هيچ اراده‌اي نمي‌تواند جلوي تاثيرگذاري رسانه‌ها را بگيرد، تصريح كرد: جريان اصلي رسانه‌اي كشور در خدمت جريان رقيب اصلاحات است اما رسانه‌هاي اصلاح‌طلب با تمامي كمبودهايي كه همه نسبت به آن واقفيم توانسته در برابر هژموني رسانه‌اي رقيب كه توسط اركان اصلي قدرت هم حمايت مي‌شوند تاثير‌گذاري خود را در افكار عمومي ارتقا دهد و به همين دليل بايد از زحمات همه فعالان رسانه‌اي به ويژه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران عزيز تشكر كرد. وي با يادآوري تاثير‌گذاري رسانه‌هاي مجازي در انتخابات مجلس دهم گفت: در جريان انتخابات مجلس دهم اصلاح‌طلبان به دلايل مختلف از جمله كمبود منابع مالي به تبليغات محيطي و ميداني ورود نكردند و در شبكه‌هاي اجتماعي قدرت مانور خود را به نمايش گذاشتند و نتيجه خوبي هم حاصل شد. عارف ادامه داد: بايد در همين جا از تمامي فعالان شبكه‌هاي اجتماعي كه با نقد و پيشنهادهاي خود جريان اصلاح‌طلب را همراهي مي‌كنند قدرداني كنم و اميدوارم با تدبير مسوولان برخي فعالان فضاي مجازي كه بازداشت هستند به زودي آزاد شوند و شخصا اين‌گونه برخوردها را كه در فضاي ابهام آلود صورت مي‌گيرد و شايبه‌هاي سياسي را هم دنبال دارد، نمي‌پسندم و بايد از تكرار آن جلوگيري كرد. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام بر ضرورت همدلي همه رسانه‌هاي اصلاح‌طلب در ايام حساس انتخابات تاكيد كرد و گفت: من خواهشم از مديران رسانه‌هاي اصلاح‌طلب اين است كه در ايام انتخابات وارد برخي رقابت‌هاي چالشي نشوند. البته سخن من به معناي دوري از استقلال رسانه‌اي نيست چرا كه هيچ جريان و نهادي نبايد استقلال رسانه‌ها را مورد تهديد قرار دهد و اين كار ظلمي نابخشودني در حق رسانه‌ها است.
شرايط به گونه‌اي است كه به ما اجازه هيچ‌گونه اشتباهي را نمي‌دهد
محمدرضا عارف در ادامه تاكيد كرد: شرايط فعلي به گونه‌اي است كه به ما اجازه هيچ‌گونه اشتباهي را نمي‌دهد و حق نداريم به خاطر منيت‌ها، يك جريان اصيل سياسي را با چالش رو به رو كنيم. اصلاح‌طلبان با اجماع اعلام كردند نامزد نهايي آنها دكتر روحاني است و پاي اين موضع خود تا پايان رقابت‌هاي انتخاباتي ايستاده‌اند و از آن كوتاه نخواهند آمد. عارف با توصيه به رسانه‌ها به رعايت اخلاق، گفت: در برابر بي‌اخلاقي‌هايي كه صورت مي‌گيرد بايد سعه صدر داشته باشيم. مردم ديگر فريب وعده‌هاي دروغين را نخواهند خورد و اجازه نمي‌دهند فردي با شعارهاي عوام فريبانه در رأس امور اجرايي كشور قرار بگيرد. رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان با بيان اينكه مهم‌ترين دستاورد جريان اصلاح‌طلب در سال‌هاي اخير انسجام شكل گرفته در بدنه اين جريان است، خاطرنشان كرد: رمز پيروزي اصلاح‌طلبان مشاركت حداكثري مردم است. رسانه‌هاي اصلاح‌طلب بايد تمام تلاش‌شان ايجاد انگيزه و شور انتخاباتي براي تحقق مشاركت حداكثري باشد تا آقاي روحاني با راي بالايي مجددا رييس‌جمهور شود و روند آغاز شده از خرداد 92 ادامه داشته باشد در غير اين‌صورت بايد نگران بازگشت دوران هشت‌ساله پيشين بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون