• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3813 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱ خرداد

علي لاريجاني و مولوي عبدالحميد به روحاني پيام دادند

پيام تبريك دو حامي

گروه سياسي| ديروز دو پيام تبريك مهم براي حسن روحاني كه اين روزها عنوان «منتخب دوازدهمين دوره از انتخابات رياست‌جمهوري» را با خود دارد ارسال شد. دو پيامي كه فرستنده آنها دو تن از اصلي‌ترين حاميان حسن روحاني در طول انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم بودند.
فرستنده يكي از پيام‌ها، علي لاريجاني بود؛ اصولگراي معتدلي كه حالا 9 سال است رخت رياست پارلمان را بر تن دارد و با حمايت‌هايش در طول چهار سال گذشته يكي از همراهان حسن روحاني بوده است. او در اين انتخابات از هيچ گزينه اصولگرايي حمايت نكرد و نمايندگان نزديك به او ستاد اصولگرايان معتدل حامي روحاني را تشكيل و در حمايت از او كار مي‌كردند، همين هم باعث شد تا حسن روحاني در نخستين نطق پس از پيروزي‌اش از «رييس مجلس» تشكر هم كند. ديگر فرد حمايت‌كننده‌اي كه ديروز براي حسن روحاني پيام تبريك فرستاد، مولوي عبدالحميد امام جمعه زاهدان بود. او پيش از انتخابات حمايتش از حسن روحاني را علني كرده بود و جمعيت شش ميليون نفره سني‌هاي ايراني حامي او بودند.
مطالبات مردم را
اولويت خود قرار دهيد
علي لاريجاني ترجيح داد تا در پيام تبريكش از مطالبات مردم بگويد و همين هم شد كه در اين پيام گفت: «اينك در تعهد دولت جديد است كه به پاس اين حماسه افتخارآفرين ملت، مطالبات بر حق مردم شرافتمند را در اولويت تدابير خويش قرار دهد.» به گزارش خبرآنلاين، در متن پيام رييس مجلس شوراي اسلامي آمده است: با سپاس و خاكساري به پيشگاه ايزد متعال و ستايش ملتي متحد و هوشيار و تبريك به آنان كه با حضور شورانگيز خود در انتخابات رياست‌جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا و ميان دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي، عزت ملي كشور را تامين نمودند، انتخاب مجدد جناب عالي را در اين رخداد باشكوه تبريك عرض مي‌كنم. در شرايطي كه صحنه بين‌المللي بيش از هر زمان دچار بي‌ساماني است و اوضاع منطقه‌اي از آشفتگي و سردرگمي امنيتي رنج مي‌برد حضور غيرتمندانه و سخاوتمندانه ملت بزرگ ايران، حكايت از هوشمندي ستايش برانگيزي دارد كه قطعا نقش محوري در استواري امنيت پايدار ايران عزيز داشته و پشتوانه‌ قوي براي دولت آينده در حل مشكلات اقتصادي كشور دارد. اين موفقيت غرورآفرين ملت عزيز ميسر نمي‌گشت جز با عنايات الهي و توجهات حضرت ولي‌عصر - عجل‌الله تعالي فرجه الشريف- و تدابير حكيمانه رهبري معظم انقلاب اسلامي و حمايت‌هاي مراجع عظام تقليد و فرهيختگان كشور. اينك در تعهد دولت جديد است كه به پاس اين حماسه افتخارآفرين ملت، مطالبات بر حق مردم شرافتمند را در اولويت تدابير خويش قرار دهد. مجلس شوراي اسلامي ضمن قدرداني از همت بلند ملت عزيز و صبر و متانت آنان در راه تحقق آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، آمادگي همكاري خود را با دولت جديد جهت حل مشكلات و بهبود اقتصادي و آباداني بهتر و شايسته‌تر كشور اعلام مي‌دارد.
مولوي عبدالحميد به روحاني
تبريك گفت
مولوي عبدالحميد، امام جمعه اهل سنت زاهدان نيز با صدور پيامي انتخاب مجدد حسن روحاني به عنوان رييس‌جمهور كشورمان را به وي تبريك گفت. به گزارش ايلنا در متن پيام مولوي عبدالحميد كه خطاب به «برادر گرامي و ارجمند او حسن روحاني» تنظيم شده، آمده است: «اعتماد مجدد ملت شريف و آگاه ايران به جنابعالي و كسب اين افتخار بزرگ و كم‌نظير را به حضرت‌عالي و رهبر معظم انقلاب تبريك و تهنيت مي‌گويم. ملت رشيد و عزيزمان كه بيداري، بلوغ سياسي و تشخيص درست خودش را به جهانيان نشان داد و به نداي رهبري و ساير دلسوزان لبيك گفت و با ايجاد حماسه‌اي ديگر همه را به حيرت انداخت، شايسته تقدير و تبريك است. ملت بزرگ ايران، اعم از زن و مرد، پير و جوان، شيعه و سني در صف‌هاي طولاني و فشرده با وحدت و هم‌دلي و اميد به آينده به صحنه آمدند. پيام حضور حماسي‌ ملت واضح بود؛ ملت ايران كه متشكل از اقوام و مذاهب گوناگون است، در حقيقت يك ملت است و دو ملت نيست. مردم بار ديگر تاكيد كردند تبعيض و نابرابري به‌خاطر اعتقاد كه مربوط به شخص و خداي اوست يا براساس قوميت و زبان كه يكي از نشانه‌هاي قدرت الهي است، برخلاف دين اسلام، قانون، منافع ملي و مصالح كشور عزيزمان است. افرادي كه بين ملت تفاوت قائل مي‌شوند، خيرخواه ملت شريف ما نيستند و در ديد سياسي دچار مشكل شده‌اند. بر جنابعالي پوشيده نيست كه نگاه‌هاي قومي و مذهبي براي وحدت و امنيت ملي بسيار خطرناك است. كشورهاي بحران‌زده خاورميانه را همين نگاه‌هاي قومي و مذهبي به تباهي و نابودي كشانده است. شعار «وحدت» بدون پشتوانه عملي تاثيرش را از دست داده است و وقت عمل فرا رسيده است. ملت بزرگ ايران كه مانند سيل خروشان به صحنه آمد، در اجراي كامل قانون اساسي و ايستادگي در مقابل لايه‌هاي فشار از جنابعالي حمايت خواهند كرد. البته تداوم حضور گسترده ملت در صحنه، نيازمند اجراي عدالت و رسيدگي يكسان به خواسته‌هاي قانوني و برحق ملت است؛ براي تحقق اين مهم بر نصرت‌هاي الهي و حمايت‌هاي ملت اعتماد نماييد؛ «يا أيها النّبِي حسْبُك‌الله ومنِ اتّبعك مِن الْمُومِنِين.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون